فارس رکورد اسکان مسافران مدرسه را شکست

[ad_1]

ایسنا/ فارس مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد: این سازمان با ثبت نام روزانه بیش از یک میلیون و 980 هزار نفر در کشور، رکورد اسکان مسافران در مدارس و اسکان آموزش و پرورش را شکسته است.

محمد خلیل عسکری در جلسه ستاد استانی آغاز آموزش حضوری مدارس، گفت: به منظور یافتن کاراسکن در مدارس استان، 653 هزار و هشتصد و چهل و نه نفر در قالب 155 هزار و چهار نفر. صد و هفتاد و هفت خانواده و یک خانواده در مجموع یک میلیون و نهصد و هشت هزار و 379 نفر در مدارس و مسکن های تابعه آموزش و پرورش فارس پذیرش و اسکان داده شدند.

به نقل از آموزش و پرورش، عسگری افزود: در نوروز 1398 که آخرین سال اسکان مدارس قبل از شیوع کرونا بود، در صبح روز 6 فروردین ماه یک میلیون و 726 هزار و 425 نفر در مدارس استان پذیرش شدند که امسال به یک میلیون نفر می رسد. نهصد و هشت هزار و 379 نفر رسیدند.

وی با بیان اینکه نرخ اسکان در مدارس فارس نسبت به مدت مشابه در نوروز سال حدود 10 درصد افزایش داشته است، گفت: توانستیم یک روز زودتر اسکان را به پایان برسانیم و در صورت ادامه اسکان قطعا این تعداد افزایش می یابد.

عسگری با یادآوری اینکه امسال 68 مرکز پذیرش در استان و 6 پایگاه در شیراز پذیرای مهمانان نوروزی در مدارس بودند، گفت: هزار و 130 مدرسه در استان و بیش از 600 مدرسه در شیراز برای اسکان عادی آماده شده اند. این آمار با استقبال از سفر به استان و شهر شیراز افزایش چشمگیری داشت.

خواندن
ایجاد زیرساخت برای تقویت و توسعه کسب و کار ICT

عسگری گفت: 46 کانون معلم و فرهنگی با ظرفیت 1500 نفر و 12 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 220 نفر نیز در اختیار ستاد آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: 156 فضای ورزشی سرپوشیده و روباز آماده شد که در مواقع ضروری در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش قرار می گیرد.

عسگری گفت: آموزش و پرورش فارس در نوروز 1401 امکان اسکان بیش از 64 هزار نفر را در شرایط عادی به صورت 24 ساعته فراهم کرده است اما پس از آن با افزایش سفر به استان و تقاضای مدارس برای اسکان به ویژه در روزهای 14 تا 16 فروردین این ظرفیت افزایش چشمگیری پیدا کرد. .

اسکان میهمانان نوروزی ستاد آموزش و پرورش فارس گفت: این حجم از درخواست ها با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و استانداری فارس منجر به صدور مجوز نصب چادر در نمازخانه و راهروی مدارس شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 2420 نفر در کادر مدیریتی، اجرایی و نظارتی سازمان فعال بودند، گفت: اکثریت میهمانان مدارس فارس مربوط به استان های شرق، غرب، اردبیل، اصفهان و البرز هستند. ، ایلام و بوشهر بود.

رئیس ستاد اسکان میهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: بیشترین تعداد میهمانان مدارس فارس مربوط به ستاد اسکان مناطق چهار، دو، سه، یک آموزشی شیراز، مرودشت، کازرون، ممسنی، آباده، زرقان، لارستان، پاسارگاد است. ، و دوران سپیدان.

عسگری خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، بیشترین تعداد مسافران نوروزی در مدارس کشور تا پایان دهم فروردین 1401 مربوط به استان فارس بوده است.

خواندن
استرالیا از چین می خواهد در «اقدام جهانی» علیه روسیه شرکت کند

وی با بیان اینکه در شرایط عادی مدارس مکان مناسبی برای اسکان نیست، اما به دلیل حجم بالای ورود مهمانان نوروزی به استان، اسکان پاسخگوی این نیاز نیست، گفت: یخچال، تلویزیون، سیستم گرمایشی، حمام، کافی است. سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حیاط بزرگ مدرسه به عنوان پارکینگ و از همه مهمتر امنیت دبیرستان از جمله ویژگی هایی است که محبوبیت مدارس را افزایش داده است.

عسگری همچنین گفت: امسال برای اولین بار در اتاق های پذیرایی میهمانان نوروزی آموزش و پرورش استان فارس در راستای سند تحول بنیادین ابتکاراتی ایجاد شد و آموزش آنها در شش بعد انجام شد.

رئیس ستاد اسکان میهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: امسال برای اولین بار در کشور در استان فارس به خانواده هایی که برای اسکان مدارس به دفتر پذیرش مراجعه کرده و دانش آموز همراه خود داشتند، تخفیف داده شد.

عسگری ایجاد پایگاه هایی برای سنجش استعداد و هوش مهمانان نوروزی توسط دانش آموزان را از دیگر اقدامات این دوره اعلام کرد و افزود: برپایی نمایشگاهی از نتایج طرح بوم دانش آموزان و راه اندازی رادیو زیارتی توسط دانش آموزان بود. ابتکارات دیگر

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با اعلام قبلی به همه میهمانان، اسکان در مدارس در صبح روز دوازدهم فروردین به پایان رسید و عوامل مدرسه در حال تامین فضاهایی از قبیل انبار صندلی، ضدعفونی اتاق ها و نصب و راه اندازی هستند. تجهیزات برای شروع آموزش دانش چهره به چهره دانش آموزان در مدارس هستند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *