راه اندازی بزرگترین مرکز ملی نیکوکاری با مشارکت 600 سازمان مردم نهاد

[ad_1]

رئیس شبکه ارتباطی تشکل های مردم نهاد بانوان از تصمیم این شبکه برای ایجاد مرکز ملی نیکوکاری با حضور 600 سازمان مردم نهاد خبر داد.

به گزارش ایسنا، شکوه نوابی نژاد، کارشناس مشاوره و روانشناسی، تالیف و ترجمه 29 کتاب را در کارنامه خود دارد و به عنوان «مادر مشاوره ایران» شناخته می شود. خبرگزاری ایسنا به بررسی مسائل زنان سرپرست خانوار به عنوان نیمی از جامعه هدف کمیته امداد نوابی نژاد پرداخت.

از آنجایی که حدود 60 درصد جامعه هدف کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، نوابی نژاد درباره موانع و چالش های پیش روی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به ایسنا گفت: قبل از مراجعه به زنان جامعه هدف کمیته امداد باید کمک کرد. توجه داشته باشید که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، اما مسائل، مشکلات و دغدغه های زنان فقط به مسائل شخصی آنها مربوط نمی شود، در بیشتر موارد، زنان مشکلات شخصی خود را در اولویت قرار می دهند و نسبت بیشتری از دغدغه های ذهنی خود را به همسران خود اختصاص می دهند. کودکان و خانواده ها و این امر حل مسئله را پیچیده می کند.

وی ادامه می دهد: این یک تجربه نیم قرنی از مشاوره خانواده است که بیان می کنم; به همین دلیل معتقدم در پرداختن به چالش های زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار باید ملاحظات و ظرافت های ویژه ای در نظر گرفته شود. به خصوص در کمیته کمک، مددجویان زن درصد بالایی را تشکیل می دهند. زنان سرپرست خانوار از نظر فرزندان، روابط و استحکام خانواده مسئولیت کل خانواده را بر عهده دارند و بسیار ارزشمند است که کمیته مددکاری جایگاه ویژه ای برای زنان سرپرست خانوار در ارائه خدمات به جامعه هدف دارد.

خواندن
تکمیل چهارخطه‌های لرستان در دستور کار قرار دارد

نوابی نژاد آنچه در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار باید در اولویت قرار گیرد یادآور می شود: مهم ترین نکته در توجه به زنان سرپرست خانوار این است که از طریق زنان می توان بنیان خانواده را مستحکم کرد. زن سرپرست خانوار نیاز به حمایت دارد و اگر این حمایت انجام شود، تمام خانواده از آن بهره مند می شوند. امروز با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فشار مضاعف بر نیازمندان، کمک های مادی ممکن است اهمیت بیشتری پیدا کند. اگر حمایت های معنوی در کنار خدمات مادی قرار گیرد، اولاً فرزندان و خانواده ها از آن بهره مند می شوند و این یعنی مبارزه برای سلامتی با حفظ آبرو و کرامت خانواده که در گام بعدی سلامتی را به دنبال دارد.اجتماعی. جامعه باید بتواند نیازهای معیشتی زنان سرپرست خانوار را تامین کند و اینجاست که نقش خیریه ها مشخص می شود.

وی گفت: انفاق بخشی از طبیعت ما ایرانیان است و اگر ارزش های دینی و ملی را لحاظ کنیم نقش آن در فرهنگ ما چند برابر می شود. متأسفانه ماهیت کار کمیته کمک های بشردوستانه به درستی در جامعه شناخته نشده است.» معتقدم اگر ابعاد مختلف کار کمیسیون امداد و خدمات مختلف این نهاد به نیازمندان ارائه شود، شاهد چندین برابر ظرفیت فعلی کمک های مردمی خواهیم بود. اگر به خوبی با دقت و هنرمندانه به جامعه ارائه شود، ابعاد آن در داخل و خارج به وضوح بیان شود، مشارکت افراد خوب به طور تصاعدی رشد خواهد کرد. موضوع اشاعه فرهنگ خوب کار و میزان استفاده کمیته امداد از این بازوی توانمند موضوعی است که خانواده های نیازمند، لبخند فرزندان و آسایش زنان سرپرست خانوار را تحت تاثیر قرار می دهد.

خواندن
دستور رئیس جمهور برای راه اندازی مجتمع بزرگ لبنیات خزر ظرف یک ماه آینده

رئیس شبکه ارتباطی سازمان‌های مردم نهاد زنان می‌گوید: شبکه تشکل‌های مردم نهاد زنان در ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد کشور، تصمیم به راه‌اندازی مرکز ملی خیریه با 600 سازمان مردم نهاد گرفته است. شامل 200 موسسه خیریه در مرحله بعدی این موسسه خیریه در سطح بین المللی نیز فعالیت خواهد کرد.

نوابی نژاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شرایط خاص زنان سرپرست خانوار و تاکید کمیته امداد بر توانمندسازی و خوداتکایی در جامعه هدف، به این نکته اشاره می کند که مشاغل ایجاد شده برای این دسته از مددجویان چه ویژگی هایی باید داشته باشد • ایجاد شده برای زن سرپرست خانواده باید به گونه ای باشد که منجر به استقلال و توانمندی آنها شود و در تحصیل فرزندان خللی ایجاد نکند. در سال های اخیر کمیته امداد به طور فزاینده ای به دنبال اشتغال و خوداتکایی بوده است که این یک گام کلیدی است. اما این را نباید در تربیت نسل های آینده فراموش کرد.

وی گفت: از منظر روانشناسی خانواده، شغل زنان نباید مانعی برای مسئولیت های خانوادگی آنها باشد زیرا آنها سرپرست خانواده هستند. تکالیف باید تا حد امکان همراه با مهارت آموزی و اشتغال در منزل باشد تا فرزندان محروم از نعمت پدر، حضور مادر را در کنار خود احساس کنند. اگر مجبورند در فضای باز کار کنند، باید تا حد امکان به خانه نزدیک باشد یا در زمانی که بچه ها در مدرسه یا مهدکودک هستند، چرا که تنها گذاشتن بچه ها در خانه توصیه نمی شود.

رئیس شبکه سازمان های مردم نهاد زنان ادامه می دهد: امروزه مشاغل زیادی در جامعه وجود دارد که به زنان اجازه می دهد در خانه کار کنند و شاید بخش زیادی از محصولات غذایی که تولید می کنیم در اختیار این زنان باشد. ما باید این نوع اشتغال را برای زنان سرپرست خانوار توسعه دهیم. در این راه همه خیرین باید دست به دست هم دهند و اگر کارآفرینان وارد عمل شوند و هنر و مهارت را به زنان مسئول بیاموزند، این جریان خیر در جامعه گسترش خواهد یافت. ما معتقدیم که رفاه واقعی ما در آرامش عمومی جامعه نهفته است و هر چیز دیگری غیر واقعی است.

خواندن
توزیع نامحدود مرغ منجمد در آذربایجان شرقی تا پایان تعطیلات نوروزی

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *