هجوم گسترده پناهجویان افغان به مرزهای ایران دروغ است

[ad_1]

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر هجوم گسترده مهاجران افغانستانی به مرزهای ایران مربوط به هفتم شهریور ماه سال گذشته و در پاکستان گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاعات وزارت کشور، سید مجید میراحمدی افزود: این فیلم در مرز جالق و کلگان در خاک پاکستان ساخته شده و ربطی به ورود مهاجران افغانستانی به ایران ندارد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: بر اساس گزارش فرماندهی مرزبانی و استاندار سیستان و بلوچستان این جمعیت وارد ایران نشده است.

میراحمدی افزود: تابستان سال گذشته به دلیل تغییر دولت و نگرانی های ایجاد شده توسط بخشی از مردم افغانستان، تعداد قابل توجهی از مردم به سمت مرزهای ایران راهپیمایی کردند اما روزانه حدود 5 هزار نفر متوقف و به افغانستان اعزام شدند.

وی ورود غیرقانونی تعدادی از پناهجویان افغانستانی به ایران در آن زمان را محتمل دانست و تاکید کرد: برای این منظور با تشدید تدابیر امنیتی مرزی، ورود غیرقانونی به کشور بیشتر تحت کنترل است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بیش از هزار نفر در مرزها حضور پیدا می کنند اما از ورود غیرقانونی این اتباع جلوگیری می شود.

میراحمدی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در افغانستان، تلاش ها برای ورود غیرقانونی به ایران ادامه دارد، هرچند روند کاهشی داشته است.

وی افزود: کنترل و مدیریت این مهم نیازمند تحول اساسی در انسداد، نگهبانی و کنترل مرزها و مدیریت ورود اتباع غیرمجاز است.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

خواندن
هزینه ثبت نام دوره MBA آنلاین وبسایت آموزش مجازی علم ساز (2)

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *