«نقد نظریه دین مارکس» در بازار کتاب

[ad_1]

کتاب «نقد نظریه دین مارکس» به نویسندگی کریستین آکگبو و ترجمه ابوالفضل فتح آبادی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب با قیمت ۲۲ هزار تومان توسط نشر سیب سرخ منتشر شده است.

در مقدمه کتاب بر این کتاب آمده است: کریستین اوکگبو متفکر نیجریه ای است که به عنوان استاد تمام در دانشگاه کالابار دروسی مانند جامعه شناسی دین، الهیات آزادیبخش و اخلاق مسیحی را تدریس می کند. وی نویسنده مقالات متعددی در زمینه های پیش گفته است، از جمله ترجمه مقاله «ارزیابی انتقادی نظریه دین کارل مارکس».

فتح آبادی مترجم کتاب درباره اهمیت دیدگاه اوکگبو در نقد نظریه مارکس بیان کرد: ممکن است و یکی از مصادیق مصرف، خواندن آثار مکتوب است. بنابراین به نظر می رسد تفسیرهای متفاوتی که افراد مختلف از متن حاضر دارند یا خواهند داشت و اهمیتی که به هر یک از اجزای آن در نقد نظریه مارکس داده خواهد شد، پاسخی مناسب تر و البته کاملتر باشد. به سوال بالا

وی افزود: یکی از دلایل اصلی ترجمه این اثر، ماهیت متن اصلی است که به دلیل محدودیت های یک مقاله علمی، به صورت نسبتاً جامع و از نظر عقیدتی، جامعه شناختی، روش شناختی، فلسفی، کلامی و… نقد نظریات مارکس در مورد دین دلیل مهم دیگر، اختلاف دیدگاه های ماریککبو و مالکوم همیلتون، نویسنده کتاب جامعه شناسی دین، یکی از منابع اصلی آموزش این موضوع در جامعه دانشگاهی ایران، در مورد دیدگاه های مارکس بود، به ویژه به این معنا که دیدگاه‌های مارکس باید بر دین متمرکز شود. نقدهای پراکنده آثار او یا دیدگاه مارکس از دین به عنوان یک نظریه را در نظر بگیرید.

خواندن
گیج فشار ویکا (Wika) (2)

وی افزود: یکی دیگر از دلایل اصلی ترجمه این اثر وجود مغایرت بین برخی باورهای رایج در جامعه دانشگاهی ایران درباره دیدگاه جامعه شناسان دین از یک سو و خوانش و تفسیر اوکبو از سوی دیگر بود. “. به عنوان نمونه می توانم به دورکیم اشاره کنم که برداشت اکثر – و نه همه – اساتید جامعه شناسی دین در دانشگاه های ایران از تفسیر و تفسیر اوکگبو دارای تفاوت ها و تناقض های آشکار است که ترجمه آثار اوکبو و آوایی آن در قالبی است. به روشی بدیع، قرائتی بی‌گمان بین آثار و باورهای موجود را می‌طلبد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *