کمپرسور اسکرال کوپلند مدل ZR61KCE (سه فاز) فروشگاه لوله بُر

کمپرسور اسکرال کوپلند مدل ZR61KCE (سه فاز) – فروشگاه لوله بُر
کمپرسور اسکرال

همچنین به دلیل یکنواختی گاز و تخلیه مکرر آن از لرزش کمتری برخوردار است. جریان گاز این کمپرسور پیوسته می باشد و برگشت ندارد و بنابراین سروصدا و لرزش آن بسیار حدود می باشد . نوع کلاس محفظه به کار رفته در این محصول از نوع IP21(IEC 34) می باشد. بهبود بازدهی : بازده کمپرسورهای اسکرال نسبت به دو نوع پیستونی و روتاری بالاتر است. این ابزار به خاطر برخورداری از راندمان بالا و بازدهی زیاد نسبت به کمپرسورهای سیلندر پیستونی، اتلاف انرژی کمتری دارد. از دیگر مزایای این سری از کمپرسور های اسکرال ساخته شده توسط شرکت کوپلند می توان به راحتی نصب و نگهداری آسان و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. علاوه بر این بازده بالاتری دارد و در مصرف انرژی اتلاف کمتری دارد زیرا فاقد شیر مکش و تخلیه و حجم کلیرانس است. سرعت دوران این مارپیچ در مدل های متحرک قابل تنظیم بوده و روی میزان هوای تولیدی نقش دارد. نوع دیگر کمپرسور اسکرال، سرعت ثابت است که در آن، دوران مارپیچ ثابت بوده و امکان مدیریت آن وجود ندارد. در کمپرسور اسکرال سرعت متحرک، سرعت دوران مارپیچ قابل کنترل است و به کمک آن میزان مبرد متراکم شده را میتوان کنترل کرد.

Scroll compressor به طور کلی برای مناطق گرمسیر مناسبتر است.

وزن خالص این کمپرسور های کوپلند ۳۹٫۵ کیلوگرم و ارتفاع آن ۴۵۱ میلی متر است . در کمپرسور اسکرول نبود فضای مرده و نداشتن سوپاپ جزو محاسن این مدل در مقابل کمپرسور پیستونی می باشد.و راندمان حجمی بالاتری دارد . کمپرسور اسکرول یا اسکرال نیاز به سوپاپ ندارد به همین دلیل افزایش راندمان حجمی و حذف توقفات ناشی از خرابی پیستون باعث افزایش توان مصرفی می شود . ، توجه به ظرفیت یا نرخ برودتی و همچنین توان کمپرسور سردخانه الزامی می باشد . از جمله معایبی که برای Scroll compressor میتوان برشمرد؛ ظرفیت نسبتا پایین آن در مقایسه با کمپرسور اسکرو و کمپرسور گریز از مرکز است. Scroll compressor به طور کلی برای مناطق گرمسیر مناسبتر است. در مدل Scroll compressor، استفاده از قطعات متحرک کمتر باعت کاهش اصطحکاک قطعات و بالا بردن عمر دستگاه شده است. در کمپرسور اسکرول دو عدد تیغه مارپیچی وجود دارد که یکی ثابت و دیگری در حرکت می باشد و معمولا برای سیستم یخچال ، سردخانه ، کولر گازی و اسپیلت و همچنین چیلر مدولار مورد استفاده قرار می گیرد .

خواندن
بسکتبالی که قربانی خصومت شد! / به منافع عده ای رسیدگی نمی شود، بدجوری اخراج می شوند

This da ta has be​en w​ri tt en with GSA C​on᠎tent G enerat or DEMO.

به صورت کلی در سه مرحله خلاصه میشود.

تعمیر و نگهداری انواع اسکرال، چندان به صرفه نیست و بهتر است در صورت خرابی با دستگاه دیگری جایگزین گردد. جریان گاز در کمپرسور اسکرول به صورت پیوسته بوده و ضربان در قسمت مکش و دهش آن کم می باشد . توانایی دسترسی به فشار بالا را دارد و در کمپرسور هوا تا فشار 10بار می توان در یک مرحله تولید کرد . کمپرسورهای اسکرال کار بالا بردن دما و فشار گاز را به کمک دو مارپیچ انجام می دهند. معمولا کمپرسور اسکرول در ظرفیت بالا مورد استفاده می باشد و راندمان بالا ، سر و صدای کم و طول عمز زیاد مزیتی برای این مدل می باشند . ظرفیت پایینتر کمپرسورهای حلزونی نسبت به اسکرو موجب شده که وقتی در فرآیندهای تبریدی نیاز به ظرفیت بالاتر است از مدل اسکرو استفاده شود. سپس می توانید پارامترهای ثانویه مانند سطح نویز و غیره را بسته به اینکه می خواهید کمپرسور را در چه مکانی استفاده کنید، در نظر بگیرید. در ادامه نحوه نامگذاری سریهای SY ،SM ،H و SZ را مشاهده خواهید کرد. نحوه حرکت کمپرسور اسکرال به صورت کلی در سه مرحله خلاصه میشود. در کمپرسورهای اسکرال تراکم گاز به کمک دو مارپیچ متحرک و ثابت انجام می شود؛ که این امکان را به وجود می آورد تا جریان گاز منقطع نبوده و به صورت پیوسته عملیات تراکم انجام شود. C ontent has ᠎been created by G SA C ontent Gen erator  DEMO!

کمپرسور اسکرال

مرحله بعد که عملیات تراکم مبرد است جریان گاز در فضای بین دو مارپیچ پیش میرود و دما و فشار افزایش مییابد. در مرحله آخر که عملیات تخلیه صورت میگیرد، گاز مبرد با شیر تخلیه در وسط مارپیچ ثابت به بیرون هدایت میشود. طراحی پوسته کناری کمپرسور اسکرال کولر گازی به نحوی است که محفظه را آب بندی می کند تا حین فرایند تراکم نشتی صورت نگیرد و مشکی رخ ندهد . کمپرسور اسکرال یکی از پرکاربرد ترین کمپرسور های موجود در انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد که با توجه به مزایا، نوع کاربرد، نوع گاز مصرفی، برند و ظرفیت، قیمت آن تغییر می کند. این کمپرسور از نوع هرمتیک است و به دلیل ساختاری که دارد قابل تعمیر نمی باشد. در واقع در اسکرو روغن نقش آب بندی را دارد ولی آب بندی کمپرسور اسکرول به دلیل سرعت کم اجزا نسبت به هم ، تماش مستقیم عامل آب بندی می باشد .

خواندن
زنجانی ها در گرمای آخرین ساعات سال 1400

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کمپرسور zr 125 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *