بسکتبالی که قربانی خصومت شد! / به منافع عده ای رسیدگی نمی شود، بدجوری اخراج می شوند

[ad_1]

کارشناس و مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به مشکلات این رشته در چهار سال اخیر و عملکرد انتخابی در دو بازی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2023، راهکاری را برای حل این رشته پیشنهاد کرد. این مشکلات . .

محمدمهدی ایزدپناه در گفت وگو با ایسنا، درباره انتخاب جواد داوری به عنوان رئیس جدید فدراسیون بسکتبال ایران، توضیح داد: آقای داوری قهرمان تیم ملی و از خانواده بسکتبال است. خوشحالیم که یکی از اعضای خانواده بسکتبال رئیس فدراسیون شده است. او دردهای بسکتبال را می شناسد، سال ها رئیس هیئت اصفهان بوده و می تواند استان ها را درک کند و به آنها اهمیت دهد. او بازیکن بوده و می تواند شرایط انتخابی را درک کند. من فکر می کنم او قطعا با تجربه ای که به دست آورده به این رشته کمک خواهد کرد، اما تمام خانواده بسکتبال باید به او کمک کنند.

* مشکل بسکتبال خودخواهی است

وی همچنین درباره مشکلات بسکتبال ایران در چهار سال گذشته توضیح داد: ابتدا باید از آقای دکتر تشکر کرد. طباطبایی بابت زحمات شما اما فکر می کنم ما بیشترین آسیب را خواهیم دید که این یکی از بزرگترین اشتباهات برخی افراد در بسکتبال است. برای خانواده بسکتبال خوب نیست که اشتباهات را بزرگ کنند، با حیثیت جامعه بسکتبال بازی کنند و این همه مشکلات پیش بیاید. همه کسانی که بسکتبال را رها می کنند دعوت می شوند و مهم این است که احترام و آرامش در جامعه بسکتبال حاکم باشد.

پیشکسوت بسکتبال ایران گفت: باید به آقای داوری بگویم استقبال خوبی از خانواده بسکتبالی می کنیم اما اگر به منافع عده ای توجه نشود، بدخواهان ما را بیرون می کنند. امیدوارم مراقب این موضوع باشد و با تدابیری که فکر می کند این ایده از بسکتبال که یک رشته دانشگاهی است بیرون بیاید. امیدوارم در آقا این موضوع را نبینیم. داوری و روز به روز شاهد پیشرفت خواهیم بود.

خواندن
نوع ورود بنده عزیز نیز این نوع خروج را می طلبد / مایلم استعفا دهد

* طباطبایی مشاوران خوبی نداشت

ایزدپناه در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی مدیریت در زمان طباطبایی چه بود؟ وی توضیح داد: آقای طباطبایی با دو سه نفر مشورت کرد که به نظر من مشاور خوبی نبودند. ما پیشکسوتان بزرگی در رشته بسکتبال داریم که اگر داور از آنها استفاده کند قطعاً سود زیادی خواهد برد. خانواده بسکتبال به آقا احترام می گذارند. داوری و او واقعا آدم توانمندی است. زمانی که ایشان رئیس هیئت اصفهان بودند اردوی تیم جوانان در اصفهان داشتیم که همه پیشکسوتان و افسران از عملکرد خود راضی بودند. امیدواریم بسکتبال ایران را در کنار پیشکسوتان و مشاوران خوبش به سطحی بالاتر ببریم.

* با این وضعیت تیم ملی به جام جهانی نمی رسد

وی همچنین درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در دو بازی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2023 مقابل قزاقستان و سوریه اظهار کرد: فکر می کنم دو بازی که انجام دادیم برای تیم ملی خوب نبود چون بازی زیاد بود. آشفتگی در زمین بسکتبال تحت تأثیر قرار گرفت. شرایط تیم ملی در حال حاضر خوب نیست. بازی ها خوب نبود و این تیم با این شرایط به جام جهانی نمی رسد. بازیکن قزاق آمریکایی تأثیر زیادی در بازی او داشت، اما در واقع ما هنوز هم می توانیم قزاقستان را شکست دهیم زیرا قزاقستان تیم خوبی نیست. بازیکن آمریکایی قزاقستان به خوبی توپ را چرخاند و دستور خوبی به تیمش داد اما علاوه بر این تیم ما مشکلات دیگری هم داشت که باعث این شکست شد.

*باید به پنالتی فکر کنیم

ایزدپناه درباره مشکلات فنی بازیکنان و ملی پوشان نیز گفت: باید در سبد به پنالتی و ریباند فکر کنیم. در ضربات پنالتی بسیار ضعیف بودیم و روی ریباندهای داخل سبد ضعیف کار کردیم، همین برای باخت چهار امتیازی کافی بود. با توجه به شرایط تیم، حتی فکر نمی کردم بتوانیم سوریه را شکست دهیم، زیرا آنها از نظر بدنی خوب بودند و بازیکن آمریکایی خوبی داشتند. خوشبختانه داور به خوبی بازیکن را کنترل کرد و من بعد از بازی به سعید گفتم و از او تشکر کردم که خوب کار کرد وگرنه شکست می خوردیم.

خواندن
توسعه کشت گندم با روش جدید در اراضی شور خُنج 

* باید بازیکنان را برگردانید

وی ادامه داد: هدف من و شما این است که این مسائل را برعکس کنیم تا ملی پوشان خوب ما بیشتر تمرین کنند، آقای هاشمی دوست خوب من هستند، هدف من و شما این است که به اندازه کافی روی ذهن اعضای تیم تاثیر مثبت بگذاریم. برای بهتر کار کردن باید پنالتی ضربان قلب بالا را تمرین کنیم اگر ضربان قلب در بازی بالای 130 تا 150 باشد باید ضربان قلب را در تمرین به همان حد برسانیم و با همان ضربان پنالتی تمرین کنیم.

* جوان تر استفاده کنید

سرمربی سابق تیم ملی ایران در ادامه درباره نکات تاکتیکی و فنی این تیم گفت: 20 درصد کمتر از قزاقستان ریکاوری کردیم که برای باخت 4 امتیازی کافی بود. قزاقستان 85 درصد پنالتی ها را زد و اگر نصف پنالتی ها را می زدیم ما برنده می شدیم. در ریباند هم خیلی بد بودیم. نظر کلی من با توجه به تجربه ای که دارم این است که جوانان بسیار خوبی داریم. بدون دخالت، اما من پیشنهاد می کنم که آقای. هاشمی جوانان بیشتری را به میدان می آورد چرا که قطعا پشیمان نخواهند شد. وقتی حدادی و یخچالی بیایند، تیم خوبی با جوان ها خواهم داشت.

* ما بدترین ایران مقابل سوریه بودیم

برخلاف مخالفت دوستان، فعالیت های خوبی از زمان آقای دکتر ایجاد شده است. مشحون و حتی در زمان طباطبایی. نونهالان به جام جهانی رفتند و نونهالان شرایط خوبی داشتند، حتی تیم امید که لیستش را از تیم های نوجوانان 96، 98 به بعد جمع آوری کردیم، شرایط خوبی دارد. از تیم جوانان سال 96 بنده سینا واحدی و متین آقاجانپور دو بازیکن خوبی هستند که اکنون در تیم ملی فعالیت می کنند که تعداد آنها به 6 نفر افزایش می یابد. این نسل می توانند آینده بسکتبال را فراهم کنند زیرا سطح فنی و اندازه خوبی دارند. امیدوارم آقای داوری شرایطی را به ما می دهد که بهتر شویم چرا که یکی از ضعیف ترین تیم های ایران را مقابل سوریه دیدیم.

خواندن
چگونه یک کسب و کار را تنها با ورق ایران راه اندازی کنیم

* دشمنان به بسکتبال صدمه می زنند

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان آن رسیده که مربی خارجی را وارد بسکتبال کنیم؟ وی توضیح داد: نه با تمام احترام، البته اگر یکی از پنج تا ده مربی برتر دنیا را بیاوریم، عالی است. به عنوان مثال والیبال ولاسکو را در نظر بگیرید که یکی از بهترین های جهان بود. اگر در بسکتبال ساخته شود خوب است، اما اگر درجه دوم یا سوم باشد خوب نیست. با مربی ایرانی به جام جهانی و المپیک رسیدیم. اگر یکی از پنج مربی برتر دنیا را بیاوریم، قطعا به کار خواهد آمد. ضمن اینکه ما نمی توانیم از دشمنی و دشمنی سوء استفاده کنیم و ذهن همه نسبت به جامعه بسکتبال خراب شده است. بسکتبال در آشفتگی شدیدی است، لطفا دوستان با آمدن آقای دکتر به این ورزش کمک کنند. داوری که بسکتبال را صدا می داند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *