کاهش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد

[ad_1]

با توجه به اینکه دو سال است تدریس به صورت مجازی در دانشگاه های کشور انجام می شود، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد کمپین از رئیس این دانشگاه خواستند شهریه های متغیر آن را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، دو سالی است که آموزش به صورت مجازی در دانشگاه های سراسر کشور و جهان ارائه می شود و فضای دانشگاه های کشور را با فضای جدیدی مواجه کرده است. البته بعد از این مدت تقریباً همه معلمان و دانش آموزان به این روش تدریس عادت کرده اند.

همانطور که بسیاری از معلمان معتقدند در دوران پس از کرونا نباید از ارائه آموزش مجازی غافل شد. زیرا این روش آموزشی مزایای خاص خود را دارد.

در این بین نمی توان نادیده گرفت که این روش آموزشی برای بسیاری از دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه هایی که از دانشجویان شهریه دریافت می کنند، از نظر اقتصادی صرفه ی اقتصادی داشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن تعداد زیادی دانشجو در سراسر کشور یکی از پرجمعیت ترین دانشگاه های کشور است و با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه طبق ساختار دانشگاه آزاد شهریه پرداخت می کنند، انتظار دارند مطالبات دانشجویی خود برآورده شود. پاسخ داد.

دانشجویان این دانشگاه بارها از کارکنان دانشگاه آزاد خواسته اند تا در شهریه متغیر دانشجویان تجدید نظر کنند.

گفتنی است در این دو سال کرونا اکثر کشور و مردم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه بودند که تبعات آن همچنان ادامه دارد.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی معتقدند با توجه به کاهش هزینه های جاری دانشگاه اعم از غذا، حمل و نقل، آب، برق، گاز، تلفن، خدمات و نگهداری امکانات در این مدت، شهریه متغیر دانشجویان نیز باید کاهش یابد. چون دانشجوی حضوری در دانشگاه وجود ندارد که هزینه ای به دانشگاه تحمیل کند.

خواندن
نقش پهپادها در سرشماری حیات وحش و پیشگیری از آسیب زیستگاه

در شرایط فعلی اقتصادی کشور، این دانشجویان مجدداً خواستار کاهش شهریه متغیر خود شدند و هنگام راه اندازی کمپینی با هدف دکتر .

متن این کمپین که در راه اندازی اجتماعی کمپین منتشر شده است به شرح زیر است:

دکتر طهرانچی عزیز

رئیس افتخاری دانشگاه آزاد اسلامی

سلام

همانطور که می دانید جوانان ایرانی برای کسب علم و ساختن آینده ای بهتر برای خود و کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. همانطور که در سال های اخیر افتخارات علمی ایشان در زمینه های مختلف نشان از این امر دارد.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و هزینه های ثانویه و جانبی آموزش و پرورش و همچنین مجازی بودن سیستم آموزشی کشور در دوران اپیدمی کرونا و کاهش هزینه های جاری دانشگاه مانند القایی، گرمایشی و … از شما تقاضا داریم که کاهش دهید. هزینه های متغیر شهریه دانشگاه آزاد بار اقتصادی و روانی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان را بدهند و کاهش دهند.

به عنوان مثال در ترم 1401-1400 هزینه پایان نامه کارشناسی ارشد از 50 میلیون و 800 هزار تومان به 7 میلیون و 160 هزار تومان رسیده است که با توجه به شهریه ثابت و خدمات دریافتی قابل مقایسه و قابل درک نیست.
لذا با توجه به منطق موضوع از شما تقاضا می شود جهت اعمال تخفیف سفارشات لازم را به عمل آورید.»

همچنین در اوایل سال جاری جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این دانشگاه به طور ناگهانی شهریه خود را در میانه ترم 77 درصد افزایش داده است، خواستار نظارت مسئولان بر شهریه این دانشگاه شدند، اما سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: افزایش شهریه این دانشگاه به یکباره افزایش یافته است. شهریه در این دانشگاه عادی است و سقف آن را وزارت علوم تعیین می کند.

خواندن
جلوگیری از انحراف آب بند کمال خان و حق‌آبه هیرمند مطالبه جدی مردم سیستان است

احمد حیدری در آن زمان و در پاسخ به این اعتراض دانشجویی گفت: هر ساله 20 تا 25 درصد حقوق کارکنان دانشگاه آزاد بر اساس مصوبه دولت افزایش می‌یابد و از این رو با توجه به اینکه این دانشگاه 60 هزار نفر هیات علمی و پرسنلی دارد حقوق پرداخت می‌شود. هزینه ها، افزایش شهریه

وی با اشاره به اینکه تمامی درآمدهای دانشگاه آزاد از طریق شهریه است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور، این دانشگاه به طور میانگین هر سال 20 درصد افزایش شهریه دارد که یک مقدار نرمال است.

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: سقف افزایش شهریه دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم تعیین می شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد در ادامه خاطرنشان کرد: اگر شکایتی برای افزایش 20 درصدی معدل این دانشگاه وجود دارد باید اعلام شود که بررسی شود اما اکنون دانشجویان اسلامی آزاد در اعتراض خود به شهریه آموزش مجازی را دلیل اعتراض خود می دانند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *