غربالگری فیزیکی زنان سرپرست خانوار/پرداخت کمک های پزشکی به این زنان

[ad_1]

رئیس دفتر توانمندسازی خانواده و بانوان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پوشش ۲۴۷ هزار زن سرپرست خانوار گفت: در نظر داریم در سال جاری از ظرفیت مشارکت های مردمی و گروه های جهادی برای انجام معاینات بدنی خانواده های تحت سرپرستی زنان استفاده کنیم. ”

نرجس اسدی در گفت وگو با ایسنا، وی با اشاره به طرح سلامت جسمانی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر 247 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که با احتساب بعد خانواده حدود 600 هزار نفر را شامل می شود. از آنجایی که زنان سرپرست خانوار به طور مشترک وظایف و نقش های والدینی را انجام می دهند، فشار بر جسم و روان آنها بیشتر از سایر زنان است و البته آنها به یارانه های پزشکی بیشتری نیاز خواهند داشت. سلامت جسمانی زنان سرپرست خانوار یکی از اصلی ترین فعالیت های این اداره است که هر ساله اعتبارات خوبی دریافت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه زنان سرپرست خانوار از کمک های پزشکی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات طرح سلامت جسمانی بانوان در سال 1400 با افزایش 5 برابری نسبت به سال های گذشته همراه بود، افزود: اعتبار 1400 این برنامه از سه میلیارد تومان به 16 میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس دفتر خانواده و توانمندسازی بانوان سازمان بهزیستی درباره ارزش اعتباری طرح سلامت جسمانی بانوان نیز گفت: برای سال 1401 پیشنهاد افزایش اعتبار این برنامه ارائه شد. همچنین قرار است در سال جاری از ظرفیت گروه های مشارکت مردمی و جهادی برای انجام معاینات بدنی زنان سرپرست خانوار استفاده شود.

خواندن
تست: می خواهیم به لیگ قهرمانان برسیم

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *