دیدن این سریال روزه را باطل می کند!

[ad_1]

ائمه جمعه در الجزایر با اعتراض به پخش یک سریال ماه مبارک رمضان در خطبه های خود به مردم گفتند که تماشای این سریال به عزت مردم الجزایر لطمه می زند و روزه آنها را باطل می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، سریال عشق پادشاهان که محصول مشترک الجزایر و تونس است همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از یکی از شبکه های محلی شبکه الجزیره پخش شد. پخش این سریال از قسمت اول با انتقاداتی در فضای مجازی همراه بود. منتقدان این نمایش را ترویج فحاشی در الجزایر می دانستند.

پس از این اعتراضات و پس از پخش 10 قسمت از این سریال، پخش الجزایری بر دستور توقف پخش نظارت کرد و صدا و سیما با عذرخواهی از بینندگان خود اعلام کرد که پخش این سریال به مدت یک هفته متوقف می شود.

اولین تصاویر این سریال که اعتراض الجزایری ها را برانگیخت، مربوط به یک منشی است که سعی دارد از هر طریق ممکن توجه مدیر خود را به خود جلب کند.

کاربران الجزایری در فضای مجازی محتوای این سریال را که تقلیدی از سریال ترکی «عشق لاکچری» است، با فرهنگ الجزایری ناسازگار می دانند و معتقدند سریالی که مطابق با سنت و فرهنگ مردم الجزایر ساخته نشده باشد، باید در شبکه های محلی پخش نشود.

الجزایر و تونس در سال های اخیر سریال های مشترکی را انجام داده اند که برخی از آنها موفقیت آمیز بوده است.

اعتراضات علیه سریال الجزایری به مساجد این کشور نیز کشیده شد. در مورد ائمه جمعه این کشور، پخش سریال هایی با محتوای نامناسب، احساسات جامعه را جریحه دار کرده و با اعتقاد به اینکه تماشای این گونه برنامه ها روزه را باطل می کند، خواستار تحریم این سریال شدند.

خواندن
استرالیا بدون سرمربی در دو بازی اخیر مقدماتی جام جهانی

یکی از کاربران می گوید: ممکن است بینندگان الجزایری این محتوا را از یک سریال خارجی بپذیرند اما در سریال های داخلی آن را رد کنند.

یک کارگردان الجزایری نیز گفت: مردم حق دارند زندگی واقعی او را در این سریال ببینند و با توجه به اینکه در شب‌های ماه رمضان همه اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و تلویزیون تماشا می‌کنند و از آنجایی که خانواده‌های الجزایری محافظه‌کار هستند، باید سریال پخش شود. و حساسیت

الجزاری گفت: در سینما می توانیم آزادی عمل بیشتری داشته باشیم زیرا مردم برای تماشای فیلم به خانه ما می آیند، اما در تلویزیون ما مهمان مردم هستیم. به خصوص زمانی که در ماه رمضان سریالی از شبکه های داخلی پخش می شود، باید بیشتر مراقب آن باشیم.

وی درباره تابوشکنی در فیلم ها و سریال ها گفت: تابوشکنی در نمایشنامه باید طبق الگو و قاعده خاصی انجام شود تا مخاطب شوکه نشود. حتی در تلویزیون اروپا، نمایشنامه ها از نظر علایق تاریخی، اجتماعی و سیاسی سانسور می شوند.

اما به نظر این کارگردان الجزایری، جلوگیری از پخش سریال هایی که تابوشکنی می کنند راه حل مناسبی نیست و نباید در این مسائل اغراق کرد.

تعلیق این سریال باعث خوشحالی بسیاری از مخاطبان الجزایری شده است، اما برخی نیز آن را مانعی بر سر راه آزادی هنری در این کشور می دانند.

دیدن این سریال روزه را باطل می کند!

نمایی از سریال عشق پادشاهان

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *