موسیقی یکی از مهمترین ابزارهای هنری برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

[ad_1]

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: موسیقی یکی از مهمترین جلوه های هنر است که می تواند مفاهیم مربوط به ایثار و ایثارگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران و به ویژه معاونت امور هنری آمادگی حمایت از این آثار را دارد.»

به گزارش ایسنا، محمدعلی فقیه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر که یکشنبه 15 اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد: است. موسیقی ایرانی موتور محرکه فرهنگ در کشور ماست و در دوران دفاع مقدس شاهد عاطفه ای بودیم که از این هنر نشأت می گرفت و هنوز هم همین موسیقی برای ما خاطره انگیز است.

وی افزود: موسیقی یک زبان رایج بین المللی است و نمونه آن سمفونی ایثار ساخته استاد مجید انتظامی است که پس از گذشت سال ها همچنان مورد استقبال قرار می گیرد و بر جذابیت آن افزوده می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه موسیقی به ویژه به صورت بی کلام پیام خود را در سراسر جهان دارد، افزود: اثرگذاری کنید. موسیقی یکی از مهم ترین جلوه های هنری است که می تواند مفاهیم ایثار را به خوبی منتقل کند و بنیاد شهید و امور ایثارگران و به ویژه اداره کل امور هنری آمادگی حمایت از این آثار را دارد.

در ادامه این جشنواره، آرای هیئت داوران در بخش های مختلف قرائت شد که بر این اساس در بخش کر هیئت داوران این بخش از جشنواره (شهلا میلانی، شهروز حقی و نادر مشایخی) پس از بررسی و ارزیابی آثار. اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی گروه کر «مهر وطن» به رهبری مسعود نکویی از استان کرمان به عنوان ردیف اول، گروه کر «پارسه» به رهبری طیب فقیه از استان فارس به عنوان ردیف دوم و گروه «طنین» گروه کر به سرپرستی احسان صادقیان وی از خراسان رضوی به عنوان مقام سوم و گروه کر «شقایق» به سرپرستی عباس بهادر چهارمحال و بختیاری را شایسته تقدیر دانست.

خواندن
بهبود تهویه مطبوع قطارهای مترو

هیئت داوران جشنواره در بخش تک آهنگ (مجید انتظامی، محمد سعید شریفیان و عبدالجبار کاکایی) پس از بررسی و ارزیابی آثار انجام شده در بخش تک آهنگ، اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی گروه موسیقی سردار به سرپرستی علیرضا ملکی از استان خراسان رضوی، گروه «آوازهای افلاکی» به سرپرستی طاهر مرادی از استان لرستان و گروه «آتیلا» به سرپرستی حسین رسولی از استان آذربایجان شرقی بدون اولویت به عنوان آثار برتر جشنواره تجلیل شدند.

در این قسمت هیئت داوران به گروه های موسیقی «ارگانون» به سرپرستی امید دانشور از استان مرکزی و «سالم» به سرپرستی سعدی صادقی از استان مازندران، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کردند.

هیئت داوران بخش نماهنگ جشنواره (بهرام دهقانیار، مهدی فرجی و رحمان سیفی آزاد) پس از بررسی و ارزیابی آثار اجرا شده در بخش نماهنگ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به جشنواره اهدا کردند. «کشیدن یک عاشق» به تهیه کنندگی اسحاق مجیدی. ابتدا نماهنگ «اقیانوس بی پایان» به تهیه کنندگی مریم رزاقی و عبدالرضا باقری به عنوان نایب قهرمان، نماهنگ «ایرانیم» به تهیه کنندگی هادی طاهرفر رتبه سوم، نماهنگ «هدیه» به تهیه کنندگی کامران همت پور به عنوان رتبه چهارم و نماهنگ “خطاب از حسن قهرمانی تهیه کننده تقدیر شد. هیئت داوران همچنین برای نماهنگ “فاطمیون حرم” محصول آستان قدس و نماهنگ “عشق به نام ایران” به تهیه کنندگی علی یگانه لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کردند.

هیئت داوران جشنواره در بخش سرود دانش آموزی (شهلا میلانی، شهروز حقی و نادر مشایخی) در بین گروه های شرکت کننده، با اهدای تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی از گروه سرود «نسیم صبا» از چهارمحال و استان از بختیاری در رتبه اول، گروه سرود «آوای مهر طاها» از اصفهان و گروه سرود «مصباح الهدی» از فارس به طور مشترک مقام دوم را جشن گرفتند و گروه سرود «شهید فرجی» از تهران و گروه سرود «جوانه هاها» مشهد مشترکاً به عنوان مقام سوم جشن گرفت.

خواندن
نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی 2022

در این بخش و در بخش تکنوازی، از علی اصغر قهرمانی، تکنواز گروه سرود «شهید فرجی» از تهران به عنوان تکنواز برگزیده تجلیل شد.

هیئت داوران همچنین به امیر کرامتی، تکنواز گروه کر «ندای ثامن» تهران و نیما نیکبخت، تکنواز گروه کر «آوای مهر طاها» اصفهان، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کردند.

اجرای آثار مختلف موسیقایی از دیگر برنامه های اختتامیه جشنواره موسیقی نوای مهر بود.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *