حمام باغ فین در نوروز تعطیل است

[ad_1]

ایسنا/ اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از تعطیلی سرویس بهداشتی مجموعه باغ فین در ایام نوروز خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنا به تصمیم ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان و برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا، حمام تاریخی فین کاشان به دلیل سقف کوتاه و محدودیت فضا در ایام نوروز تعطیل می شود. .

وی افزود: کاشان با وجود آثار شاخصی چون باغ فین، موزه ملی، محوطه باستانی سیلک، خانه های تاریخی طباطبایی و بروجردی، حمام سلطان امیر احمد، مسجد و مدرسه آقابزرگ، بازار تاریخی کاشان و مقبره شاهزاده ابراهیم فین آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است. .

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با اشاره به استقرار 55 راهنمای تور در بناهای تاریخی کاشان، گفت: راهنمایانی که در زمینه معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری منطقه فرهنگی آموزش های لازم را دیده اند. کاشان در راستای ارتقای سطح اطلاعات مسافران نوروزی در دو شیفت آماده پذیرایی از گردشگران است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان بیان کرد: حدود هفتصد خانه تاریخی در کاشان شناسایی شده است که از این تعداد 112 خانه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و این شهر به عنوان شهر خانه های تاریخی شناخته می شود.

سرمدیان افزود: منطقه فرهنگی کاشان به دلیل پیشینه فرهنگی و تاریخی و جاذبه های متنوع در زمینه های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی یکی از مقاصد اصلی گردشگری در طول سال به ویژه تعطیلات نوروزی است.

وی گفت: 35 نفر از این راهنماها در ساختمان های زیر مجموعه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان و بقیه در ساختمان های زیر مجموعه شهرداری کاشان فعالیت می کنند.

خواندن
یافتن وکیل مناسب

در ادامه رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: برای معرفی سرزمین کهن فرهنگ و هنر، گردشگران و شهروندان میهمان جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان خواهند بود.

محمدحسین واحدیان اظهار داشت: برای استقبال مناسب از میهمانان نوروزی امیدواریم برنامه های سازمان در قالب این جشنواره علاوه بر شور و نشاط اجتماعی و امید در گردشگران و با توجه به محله محوری بودن چندین برنامه برگزار شود. ، شاهد نقش برجسته مردم در مدیریت خواهد بود.” شهری باشید و در شهر تغییر کنید.

وی تصریح کرد: معرفی و پاسداشت آداب و رسوم نوروز باستانی، معرفی هویت تاریخی و فرهنگی منطقه کاشان و آشنایی گردشگران و شهروندان با میراث ناملموس از اهداف اجرای برنامه های این جشنواره است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: جشنواره بهار، منطقه شادی بهاری، بافت سواری، قطار گردشگری، برنامه ورزشی در مسیر سلامت، پست شهروندی کاشان با محوریت آشنایی دانش آموزان دوره ابتدایی با فرهنگ اجتماعی کاشان. ویژه برنامه هویت و کاشان 1250 یکی از برنامه های نوروزی کاشان است.

واحدیان افزود: بخشی از برنامه های نوروزی در قالب فضای شهری به معرفی مفاخر کاشان و از جمله معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان میراث ناملموس کاشان اختصاص دارد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *