تشکیل کارگروه پیشگیری از ذبح غیرمجاز دام و طیور در ورودی زاهدان

[ad_1]

ایسنا/ سیستان و بلوچستان کارگروهی برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و طیور در ورودی زاهدان تشکیل شد.

رئیس مرکز حقوق عامه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی گزارشات موثق مردم و دریافت شکایات متعدد مبنی بر ذبح غیرمجاز دام در ورودی شهر گاو داران، بازار مشترک، بلوار. و میدان کشاورز زاهدان و عرضه ناسالم اجساد ذبح شده». بدون نظارت مراجع رسمی و نبود هویت مشخص و قطعی دام، دادستان مرکز استان با جستجوی سریع برای تضمین حقوق مسلم قانونی مردم و جلوگیری از ذبح و عرضه غیرقانونی دام، تشکیل کارگروه مرکزی به ریاست بازرسی و استیفای حقوق جمعیت مرکز استان، اداره کل دامپزشکی، مرکز بهداشت، معاونت خدمات شهری شهرداری و پلیس انتظامی و رئیس سد معبر شهرداری زاهدان وارد شهرک گاوداران در انتهای غربی خیابان شهید فاضلی شد.

ابوالفضل احمدزاده افزود: هدف از تشکیل کارگروه محل عرضه غیرمجاز دام و ذبح ناسالم در کلانشهر زاهدان، تامین سلامت دام و فرآورده های دامی و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام و برخورد جدی با آن است. بدون بی احتیاطی با تهدید سلامت عمومی و برچیدن فعالیت توسط واحدها یا مراکز غیرمجاز با ساختار نامناسب و تلاش برای احیای حقوق عمومی مردم به صورت ویژه که مکمل اقداماتی است که از سال گذشته آغاز شده است.

قاضی احمدزاده تصریح کرد: لزوم غلبه بر پدیده ذبح غیرمجاز دام و طیور در معابر عمومی و مناطق پنج گانه شهرداری زاهدان و لزوم تشدید نظارت و اقدامات اجرایی و برخورد موثر با تخلفات و جرایم بهداشتی و محیطی و ظرفیتی. در راستای حمایت از توسعه کشتارگاه، مفاد صنعتی و لازم جهت هدایت کشتار غیرمجاز به کشتارگاه ها و مراکز مجاز توسط این نظارت به اعضای کارگروه ابلاغ شده است و این طرح و فعالیت کارگروه با برنامه ریزی های منسجم و اقدامات آتی برای رسیدن به هنجارهای لازم و مطابق با ضوابط بهداشتی و آئین نامه دامپزشکی ادامه خواهد داشت و کل شهر زاهدان با هماهنگی های انجام شده با نظارت مستمر وزارت کشور مشمول این قانون خواهد بود.

خواندن
9 پیشنهادات از یک ورق سیاه Professional

وی در پایان سخنان خود خطاب به افرادی که خارج از شبکه بهداشتی و دامپزشکی اقدام به ذبح غیرمجاز و عرضه گوشت ذبح شده می کنند تاکید کرد: بیماری های عفونی و موارد نقض بهداشت عمومی، دادستانی مرکز استان همچنان به این کار ادامه می دهد زیرا باعث تخریب و امحای آن می شود. اماکن ذبح غیرقانونی و عرضه احشام را پاکسازی می کند، زیرا خانه های مسکونی شهر محل نگهداری، عرضه و ذبح احشام است و پرنده نیست، بلکه محل آرامش مردم است.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *