انواع جرایم متقلبانه در عرف

[ad_1]

شاید کلمه کلاهبرداری را در خیابان ها و بازارها شنیده باشید. کلاهبرداری در فرهنگ لغت به معنای شارلاتان و کلاهبردار وجود دارد. اما در هنجار وسیله ای برای به دست آوردن یا گرفتن پول یا اموال دیگر از طریق هر شکل متقلبانه وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آریا دادیار، یکی از جرائمی که طیف وسیعی از جامعه را تهدید می کند و حداقل یک بار در معرض دید فردی قرار گرفته و باعث تخریب اموال وی شده است، جرم کلاهبرداری است.

کلاهبرداری یکی از جرایمی است که شخصیت کلاهبردار برای ارتکاب جرم بسیار مهم است. به عبارت دیگر، اگر مهارت و توانایی کلاهبردار در فریبکاری نبود، هیچ گاه فردی قربانی خسارت یا تلفات مالی نمی شد.

ورود کلاهبرداری مالی برای قربانی و نفع مالی کلاهبردار یا هدف آنها

بر اساس ماده 1 قانون مجازات اسلامی، مرتکبان اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری، هر فردی که با کلاهبرداری و فریب، اغفال یا انتظار اعمال غیرواقعی را داشته باشد یا از حوادث غیرواقعی یا نام ها و القاب جعلی برای او بیمناک باشد، کلاهبردار محسوب می شود. وجه یا مال و امثال آن را با یکی از ابزارهای مذکور یا سایر وسایل متقلبانه به دست آورد و بدین ترتیب مال دیگری را ربود.

جرم کلاهبرداری در دسته جرایمی است که شرط آن حصول نتیجه است یعنی نتیجه آن باید تصرف در اموال دیگران باشد. کلاهبرداری از جرایم علیه اموال وجود دارد.

رگولاتوری تعریف دقیقی از جرم کلاهبرداری در آیین نامه ندارد و فقط مصادیق و روش های انجام آن را توضیح می دهد.

خواندن
برچسب چیست؟ روش اصولی استفاده از Tag یا برچسب گذاری Copy

عناصر تشکیل دهنده جرم کلاهبرداری

سهیل کریمی وکیل متخصص کلاهبرداری در این خصوص می گوید: رکن قانونی جرم کلاهبرداری برابر ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب 15 دی 1367 هیئت تشخیص مصلحت نظام است. دو یادداشت آن بر اساس این ماده، هر شخصی با فریب و کلاهبرداری، مردم را در مورد وجود کارخانه ها، مشاغل، شرکت ها یا سازمان های ساختگی یا داشتن مال و اختیار خالی و یا امید به چیزها یا رویدادهای غیرواقعی فریب می دهد و فریب می دهد. نام یا عنوان جعلی انتخاب می کند، به یکی از روش های فوق الذکر یا سایر روش های نادرست، به دست آوردن وجه یا مال یا اسناد یا حواله یا قبض یا حساب یا مانند آن و غیره سرقت مال دیگری کلاهبرداری و علاوه بر رد اصل آن. مال توسط صاحب آن به حبس از یک تا هفت سال و جزای نقدی معادل وجه تحصیلی محکوم می شود.

در مورد نویسنده، برخلاف صحت عنوان یا سمت یا مأموریت نهادهای دولتی یا سازمان های وابسته به دولت یا شرکت های دولتی یا شوراها یا شهرداری ها یا نهادهای انقلابی و به طور کلی قوای سه گانه و این قبیل نیروها و دستگاه های مسلح. و مؤسساتی با استفاده از آگهی‌های روزنامه‌ها یا رسانه‌های گروهی مانند رادیو و تلویزیون و روزنامه‌ها و مجلات یا سخنرانی در مجامع یا با انتشار آگهی‌های چاپی یا مکتوب یا به خطر انداختن مقامات دولتی یا مؤسسات و/یا دولتی، خدمات عمومی دریافت کردند یا مرتکب جرم شدند. سازمان های وابسته یا شهرداری ها یا نهادهای انقلابی در خدمت دایی. در یادداشت یک، ما این مقاله را خواندیم

خواندن
زیرا مدیریت انرژی راحت تر انجام می شود

در كليه موارد مذكور در اين ماده، وزارت كشور با جهات و كيفيت‌هاي تخفيف مي‌تواند مأمور را با اجراي ضوابط مربوط به حداقل مجازات مقرر در اين ماده، يعني حبس و انفصال قطعي از خدمات عمومي تقليل دهد. تخفیف مجازات اما نمی تواند اجرای حکم را متوقف کند. در تبصره 2 این ماده می خوانیم که مجازات ارتکاب کلاهبرداری حسب مورد حداقل مجازات مقرر در همان مورد خواهد بود و در صورت مجرمانه بودن خود عمل، مرتکب آن جرم نیز خواهد بود. محکوم شود. علاوه بر مجازات مذکور، کارمندان دولت در صورتی که در سمت مدیرکل یا بالاتر یا هم سطح باشند به انفصال قطعی از خدمات دولتی و در صورت داشتن پست های پایین تر از شش ماه تا سه ماه محکوم می شوند. سال ها. استعفا از خدمات عمومی چگونه ممکن است کلاهبرداری باعث قتل شود؟ در این مورد با ” وکیل قتل | مشاوره حقوقی برای قتل قتل غیر عمد – آریا دادیار ” صحبت!

انتهای گزارش آگهی

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *