جرم داشتن تفنگ سرد چیست؟

[ad_1]

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به مردم از حمل هرگونه سلاح سرد هشدار داد.

به گزارش ایسنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامکی به شهروندان هشدار داد: «حمل هر نوع سلاح سرد از قبیل اسپری و شوکر غیرمجاز یا چاقو، قمه، شمشیر و دستکش بوکس برای قدرت نمایی، مبارزه، زورگیری جرم و مانند آن است و مرتکب به مجازات محکوم می شود».

بر اساس «آیین نامه اجرایی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و حاملان اسلحه و مهمات غیرمجاز»، سلاح سرد شامل ادوات، آلات و وسایلی است که بر خلاف سلاح گرم، صدا، شعله و حرارت ناشی از استفاده ایجاد نمی کند. و رسیدن به بدن پارگی، خونریزی، ناتوانی موقت یا دائمی اندام ها و در نهایت آسیب جسمی و روحی یا مرگ.

همچنین بر اساس این آیین نامه، سلاح جنگ سرد، سلاحی است که در نیروهای مسلح برای نبرد تن به تن و دفاع شخصی استفاده می شود، مانند سرنیزه هایی که قابلیت نصب بر روی سلاح جنگی و چاقوی سنگر و … تیر و کمان غیر معمول

جرم داشتن تفنگ سرد

در ماده 4 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و حاملان اسلحه و مهمات غیرمجاز. در ادامه آمده است: «واردات هر نوع سلاح، مهمات، اشیاء و مواد کنترل شده، خارج کردن آنها از کشور، ساخت، مونتاژ، نگهداری، حمل، توزیع، تعمیر و هرگونه معامله آنها بدون مجوز از مراجع ذیصلاح. مقامات جرم بوده و «مجازات مقرر در این قانون محکوم خواهد بود».

ماده 6 این قانون همچنین مقرر می دارد: «هرکس سلاح گرم یا مهمات یا قطعات یا مهمات مؤثر آن را به طور غیرقانونی خریداری، نگهداری یا حمل کند یا با آن معامله دیگری انجام دهد به مجازات حبس زیر محکوم می شود.
الف – سلاح سرد، اسلحه شکاری یا مهمات به حبس از نود و یک روز تا شش ماه یا جزای نقدی از ده میلیون ریال تا بیست میلیون ریال.
ب- سلاح های سبک غیر اتوماتیک، قطعات مؤثر یا مهمات آنها به حبس از شش ماه تا دو سال یا از بیست میلیون تا هشتاد میلیون ریال جزای نقدی.
ج- سلاح سبک خودکار، قطعات مؤثر یا مهمات آن به حبس از دو تا پنج سال
د) سلاح گرم نیمه سنگین و سنگین، قطعات مؤثر یا مهمات آن به حبس از پنج تا ده سال.

خواندن
احداث دو پارک جنگلی بین ایران و عراق

همچنین در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی صحبت از عمل محاربه است که فرقی بین سلاح سرد و گرم قائل نیست.

در این ماده آمده است که «محاربه عبارت است از گرفتن سلاح به قصد کشتن، ارعاب یا ارعاب مردم به نحوی که باعث ایجاد ناامنی در محیط شود». کسي که در مقابل يک يا چند نفر که به دلايل شخصي معين شده اسلحه بگيرد و عمل او علني نباشد و همچنين بر ضد مردم اسلحه بگيرد ولي به دليل نقصان خود امنيت را سلب نکند محسوب نمي شود. دشمن.

بر اساس این ماده باید توجه داشت که محاربه جنایت علیه امنیت است نه علیه افراد.

چیز جالب دیگری که در مورد اسلحه صحبت می کند ماده 617 قانون مجازات اسلامی این است.

در این مقاله آمده است:

«هرکس با چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر قدرت نمایی یا قدرت نمایی کند یا از آن به عنوان وسیله ای برای آزار و اذیت یا زورگیری یا ارعاب استفاده کند یا با کسی مورد ضرب و شتم قرار گیرد، اگر در مورد جنگ نباشد، به شش ماه حبس می شود. دو سال و تا (74) شلاق محکوم است.
تبصره 1 (الحاقی 1396/09/29) – داشتن جعبه، شمشیر، قمه و پنجه بوکس در صورتی که منحصراً به منظور درگیری فیزیکی و تعرض انجام شود جرم محسوب و نویسنده به حداقل محکوم خواهد شد. مجازات مقرر در این ماده واردات، تولید و عرضه این سلاح ها ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه شش محکوم می شود و حسب مورد این سلاح ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود.
تبصره 2 (الحاقی 1396/09/29) – تولید، تامین یا حمل تجهیزات موضوع تبصره (1) در فعالیت‌های ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیازهای ضروری افراد برای استفاده حرفه‌ای یا دفاع شخصی پس از اخذ مجوز بلامانع است.

خواندن
بلینکن از وزیر خارجه اردن به خاطر حمایتش از اوکراین تشکر می کند

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *