11 مرکز استانی برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام و درمان سرطان سینه وجود دارد

[ad_1]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص 80 میلیارد تومان برای ایجاد 11 مرکز استانی پیشگیری، غربالگری و تشخیص و درمان زودرس سرطان پستان موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال 1401، به پیشنهاد زهرا شیخی، معاون اصفهان، یک جزء به بند (ب) الحاق کردند. تبصره 17.

بر اساس این مصوبه، برای تامین مالی ایجاد 11 مرکز استانی پیشگیری، غربالگری و تشخیص و درمان زودرس سرطان پستان و تشکیل شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان از جمله استان‌های اصفهان، گیلان، خراسان شمالی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و گلستان مبلغ 800 میلیارد ریال از ردیف شماره 60 تا 5050000 جدول شماره (9) ماده واحده بودجه سال 1401 کسر و به ردیف 113674 اضافه می شود. عنوان پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی در ضمیمه اطلاعات تکمیلی لایحه بودجه.

زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تشریح پیشنهاد خود پرداخت وی گفت: شایع ترین سرطان سرطان سینه است که اگر زود تشخیص داده شود درمان قطعی دارد و اگر دیر تشخیص داده شود هزینه درمان آن زیاد است.

وی ادامه داد: زمانی که مادر و زنی به سرطان سینه مبتلا می شوند، تمام خانواده درگیر این بیماری می شوند، به طوری که گاهی مجبور می شوند حتی فرش زیر پای خود را نیز بفروشند تا هزینه درمان را تامین کنند. با ایجاد مراکز پیشگیری و درمان و شبکه ملی سرطان در کشور می توان از سرطان سینه پیشگیری کرد.

شیخی گفت: سن ابتلا به سرطان سینه در جهان 50 سال است که متاسفانه در ایران به 40 سال رسیده است.

خواندن
چرا باتری خودرو در زمستان روشن نمیشه؟ (18)

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *