100 هزار هکتار زمین زراعی در دست صدور سند تک برگ است.

[ad_1]

ایسنا/ اردبیل مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل در مرحله صدور سند یک برگی با اسناد و نقشه برداری است.

رحیم محمدی در نشست با اعضای اداره امور اراضی جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: در طرح کاداستر و نقشه برداری که از سال 94 در استان آغاز شد، سعی شد تمامی اراضی و اراضی اعم از کشاورزی، ملی، روستایی، شهری، جنگلداری، کوهستانی در نظر گرفته شود. ، دریا و غیره سند و سند یک صفحه ای برای آنها صادر کنید.

تصریح کرد: یک میلیون و 800 هزار هکتار زمین در استان اردبیل وجود دارد که 973 هزار هکتار آن ملی و 750 هزار هکتار آن اراضی کشاورزی، شهری و روستایی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: در سال 98 در یک عملیات جهادی توانستیم 287 هزار هکتار زمین را نقشه برداری و مستندسازی کنیم و در دو سال اخیر این رقم به بیش از 725 هزار هکتار رسیده است. “

محمدی افزود: 76 درصد از کل اراضی ملی، شهری و روستایی استان در قالب طرح کاداستر سندنگار و نقشه برداری شده است و تلاش می کنیم تا سال آینده تمامی اراضی سند تک برگی داشته باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: 50 هزار هکتار با همکاری منابع طبیعی در مرحله ثبت اسناد و صدور سند تک برگ است که تا پایان سال تمام اراضی ملی استان دارای سند می شود. از یک ورق

محمدی افزود: علاوه بر اراضی ملی، با توجه به اینکه اراضی اصلی استان زراعی و باغی است، 100 هزار هکتار از این اراضی نیز با همکاری جهاد کشاورزی در دست بررسی و مستندسازی است که پیش بینی می شود این اراضی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره برداری برسد. در سال آینده در اکثر شهرستان های استان سند صادر کند.» شروع تک ورق برای زمین های کشاورزی.

خواندن
ارتباط افکار راست افراطی؛ اریک زمور تلفنی با دونالد ترامپ گفتگو کرد

وی از کشاورزان خواست برای دریافت سند یک صفحه ای به موقع همکاری کنند که در صورت عدم دریافت به موقع سند مشمول جریمه می شود.

محمدی گفت: در 350 روستا توانستیم تداخل را برطرف کنیم که در مجموع بیش از 47 هزار هکتار از اراضی در محدوده منابع طبیعی و ملی به کشاورزان و روستاییان اختصاص یافته است.

وی از صاحبان اسناد دارای مالکیت جلد خواست تا قبل از پایان سال نسبت به جایگزینی سند مالکیت جلد با سند تک برگی اقدام و در این زمینه پیشقدم باشند.

محمدی به مزایای اجرای طرح نقشه برداری و کاداستر در املاک و اراضی ملی، کشاورزی، شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: یکی از مزایای این طرح که در سال های اخیر در کشور ما تکمیل شده است، جلوگیری و جلوگیری از آن است. کاهش موارد زمین خواری زیرا این اقدام از تخلفات احتمالی جلوگیری می کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل صحت اسناد املاک مشمول این طرح را بالا دانست و افزود: اجرای این طرح منجر به کاهش ورود پرونده ها به محاکم قضایی در حوزه قضایی شد. حوزه املاک و مستغلات و زمینه را برای حل اختلاف در اراضی مختلف فراهم کرد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *