کارایی اواپراتور صفحه ای (3)

کارایی اواپراتور صفحه ای
اواپراتور صفحه ای

در طراحی اواپراتور های برودتی بسیار مهم است که مبرد در هنگام خروج از آن به طور کامل تبخیر شده باشد، زیرا وجود مایع در خط مکش برای کمپرسور مضر است، لذا اواپراتور را به گونهای انتخاب میکنند که دمای گاز خروجی از آن بیشتر از دمای تبخیر مبرد باشد، که اصطلاحاً به آن سوپرهیت گویند. از مزایای اواپراتور مرطوب این است که راندمان انتقال حرارت بسیار بالایی دارد و در ابعاد کوچک تر، ظرفیت بالایی را فراهم می کند و از نظر قیمت نیز نسبت به انواع دیگر ارزان تر است. جریان آب در بین صفحه جاری شده و در جهت مخالف آن، ماده مبرد جریان پیدا می کند. اواپراتورهای آبی بطور کل یکی به عنوان یکی از سیستم های سرمایشی شناخته میشوند که کاربرد ویژه ای تحت عنوان اواپراتور چیلر آبی یا آب خنک دارد. در چیلرهای تراکمی ( چیلر هوا خنک و چیلر آب خنک ) که از اواپراتور های پوسته و لوله سیلابی استفاده می کنند ، تعداد لوله های گذرنده از داخل مجرا قابل تغییر می باشد. Article was creat​ed wi᠎th G​SA  Content᠎ Generator Demov​er​si on᠎.

اواپراتور صفحه ای

• ابعاد صفحات با تنوع زیاد عرضه شده و با تركیب تعداد صفحات مبدل دامنه وسیعی از ظرفیت قابل حصول میباشد . یكی از كاربرد های مهم مبدل های صفحه ای بشرح فوق استفاده برای كندانسور و یا اواپراتور میباشد . 9- جهت کنترل دمای روغن بهتر است از شیر سه راهه ترمواستاتیک در مدار آب خنک کننده استفاده شود و یا کنترل مدام دبی آب خنک کننده، دمای خروجی روغن ثابت می ماند. به این صورت که مایع مبرد درون کویل اواپراتور در دمایی پایین تر از دمای محیط می جوشد و گرمای محیط اطراف اواپراتور را جذب می کند و هوای اطراف اواپراتور را خنک می کند، در واقع اواپراتور گرمای فین و لوله های مسی را به خودش می گیرد و این گرما باعث تبدیل مایع مبرد به گاز می شود و گاز مبرد را وارد کمپرسور می کند به این ترتیب سیکل تبرید تکمیل می شود. در واقع اواپراتور های آبی ضمن جذب گرما توسط مبرد دمای سیالاتی چون آب را کاهش میدهند. چون مبدل های صفحه ای به صورت روز افزون به عنوان اواپراتور در سیستم های تبرید استفاده می شوند، سیالت کاری اواپراتور های صفحه ای در غالب کارهای تحقیقاتی سیالات مبرد هستند اما باید توجه داشت که سیالات کاری غیر از مبرد ها نیز در مبدل های صفحه ای استفاده می شوند .

خواندن
ترس از قرار گرفتن در معرض خشونت علیه زنان یک عامل بازدارنده است

کانال های تشکیل شده بین صفحات مجاور، حرکت چرخشی را به سیالات تحمیل می کنند، همانطور که در شکل 4 مشاهده می شود. این نوع از اواپراتور صفحه ای به دلیل شکل پذیری به فرم دلخواه ساخت اقتصادی و سهولت تمیز شدن بطور وسیعی در یخچالها و فریزرهای خانگی مورد استفاده قرار میگیرد. اواپراتور صفحه ای هپاکو HPE-200 به گونه ای طراحی شده تا فضای کمی را در موتورخانه اشغال کند و صرفه جویی در کاهش فضای مورد نیاز موتور خانه را نیز به دنبال دارد و به دلیل وزن کم و سبک خود در جابه جایی سهولت فراوانی دارد. از آنجایی که اواپراتور صفحه ای حجم ذخیره ندارد و یا در ظرفیت مشابه حجم مبرد کمتری نسبت به اوپراتورلوله ای در خود ذخیره می کند ، زمان سکون مبرد در مبدل نیز کاهش یافته و دستگاه چیلر در زمان خاموش و یا روشن شدن در مدت کوتاهتری به پایداری می رسد. دارد که خود در ظرفیت ها و طرح های گوناگون طراحی و ساخته می شود. از مزایای اواپراتور خشک این است که هزینه نگهداری پایینی دارد و در فضای آزاد نصب می شود.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *