هزینه جهانی انرژی به 13 تریلیون دلار افزایش می یابد

[ad_1]

کارشناسان انرژی پیش بینی می کنند که با افزایش قیمت جهانی انرژی، هزینه های انرژی اولیه به رکورد 13 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی برسد.

به گزارش ایسنا، تخمین زده می شود که رشد تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2022 به 102.4 تریلیون دلار در مقایسه با 94.9 تریلیون دلار در سال 2021 برسد و هزینه های انرژی از 13 تریلیون دلار فراتر رود.

شرکت تحقیقاتی Thunder Energy Dam پیش‌بینی می‌کند که افزایش قیمت کالاها هزینه‌های انرژی اولیه جهانی را تا سال 2022 به رکورد 13 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی می‌رساند که با سطح هزینه انرژی در بحران انرژی 1980-79 قابل مقایسه است.

مطالعه شرکت تحقیقاتی برای فناوری‌های انرژی نشان داد که رکورد ۱۳ درصد مصرف انرژی سه برابر نرخ ۴ درصد بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۲۰۲۰ و ۱.۳ برابر میزان مصرف انرژی در سال ۲۰۱۸ است.

از آغاز قرن بیستم، هزینه های انرژی اولیه به طور متوسط ​​4 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد که پس از اولین شوک نفتی به 8 درصد و پس از شوک نفتی دوم به 13 درصد افزایش یافته است و با افزایش قیمت ها، از 10 درصد رسیده است. در سال 2008 و هشت تا 10 درصد بین سال های 2013 و 2015.

این مخارج بی‌سابقه انرژی به عنوان بخشی از تولید ناخالص داخلی جهانی تخمین زده می‌شود، با فرض قیمت‌های 250 تا 300 دلار آمریکا به ازای هر تن زغال‌سنگ، 125 تا 150 دلار آمریکا برای هر بشکه نفت و 40 تا 45 دلار آمریکا در هر هزار فوت مکعب گاز طبیعی جهانی.

خواندن
لیبل چیست؟ کاربرد لیبل و برچسب (58)

راب وست، تحلیلگر و مدیرعامل سد انرژی تاندر در این گزارش نوشت: «پس این یک شوک نفتی یا شوک گازی نیست. این شوک همه چیز است.

قیمت نفت خام، گاز طبیعی و زغال سنگ حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین افزایش یافت، اما شروع جنگ در اوکراین قیمت ها را به شدت افزایش داد و قیمت زغال سنگ و گاز طبیعی به رکورد بالایی رسید، در حالی که قیمت نفت دو برابر شد. در هفته گذشته به بیش از 130 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از سال 2008 است.

به گزارش اویل پرایس، این شرکت مانند بسیاری از تحلیلگران و مقامات صنعت انرژی، در سال‌های اخیر نگرانی‌هایی را در مورد سرمایه‌گذاری کم در انرژی‌های معمولی مطرح کرده است، به‌ویژه که سوخت‌های فسیلی همچنان ۸۳ درصد از کل انرژی مورد نیاز جهان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *