هجده تلاش دولت برای تامین آب مناطق محروم

[ad_1]

ایسنا/ سیستان و بلوچستان وزیر نیرو با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای آبرسانی به مناطق محروم کشور گفت: بزرگترین طرح عمرانی آبرسانی به 10 هزار روستای کشور با عنوان «جهاد آبرسانی» در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر محرابیان روز جمعه در حاشیه بازدید از پروژه های آبرسانی زابل اظهار کرد: این طرح با سرمایه گذاری 19 میلیارد تومانی وزارت نیرو و با کمک موسسات خیریه در حال اجرا است. .

وی بیان کرد: در فاز اول عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به 7 هزار و 138 روستا با سه میلیون و 350 هزار نفر جمعیت آغاز شد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در این طرح آبرسانی به یک هزار و 751 روستا معادل حدود 25 درصد کل کشور متعلق به سیستان و بلوچستان است، خاطرنشان کرد: این طرح ها برای تامین آب پایدار جمعیتی حدودا 554000 نفر

وی با تشریح اقدامات انجام شده بر اساس مصوبات اولین سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان، گفت: 50 هزار متر مکعب مجوز شیرین سازی آب دریا برای تامین نیاز آبی شهرستان ها و شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری (ساحلی) صادر شده است. نوار در فاز اول 25000 متر مکعب به سرمایه گذار ابلاغ شد.

محرابیان همچنین از اتصال 304 روستای تابعه به سد زیردان و آغاز عملیات اجرایی فاز اول طرح آبرسانی اضطراری دشت حرمک به زاهدان خبر داد.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده علاوه بر آبرسانی به هزار و 751 روستای سیستان و بلوچستان، آبرسانی به 500 روستای دیگر این استان نیز با مشارکت گروه های جهادی و خیرین در حال اجراست.

خواندن
باید سالانه 100 هزار هکتار به فضای سبز کشور اضافه کنیم

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد با همه اقدامات پیش بینی شده میزان مصرف آب شرب روستاهای سیستان و بلوچستان به بیش از 90 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *