نکات بهداشتی که باید هنگام تغییر خانه رعایت کنیم چیست؟

[ad_1]

ایسنا/ هرمزگان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر رعایت اصول و استفاده صحیح از مواد شوینده و ضدعفونی کننده در نظافت منازل در شرایط نابسامانی منازل به ویژه در ایام کرونا تاکید کرد.

دکتر در گفت وگو با ایسنا، عبدالجبار ذاکری افزود: نظافت و ضدعفونی سطوحی در منزل که با آنها تماس زیادی دارید یکی از اقدامات احتیاطی مهم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب است.

وی گفت: دستورالعمل های مربوط به محصولات پاک کننده را برای استفاده صحیح و ایمن رعایت کنید. این دستورالعمل ها شامل اقدامات احتیاطی است که باید هنگام استفاده از آنها در نظر بگیرید، مانند پوشیدن دستکش و اطمینان از جریان هوای خوب در خانه.

این مسئول در پاسخ به این سوال که از چه موادی برای پاکسازی و ضدعفونی سطوح استفاده شود، گفت: در صورت آلوده بودن سطح، ابتدا آن را با صابون یا مواد شوینده و آب و سپس با مواد ضدعفونی کننده الکلی تمیز کنید. و سایر محصولات طبیعی توصیه نمی شود.

ذاکری گفت: در بسیاری از مناطق ممکن است اسپری یا دستمال ضدعفونی کننده در دسترس نباشد. در این موارد با آب و صابون تمیز کنید. برای تمیز کردن برخی سطوح نیز می توان از محلول هایی مانند سفید کننده رقیق شده استفاده کرد.

وی نحوه شستن لباس در منزل را مستلزم رعایت اصول مهم دانست و گفت: ملحفه، حوله و لباس را مرتب تمیز کنید. برای به حداقل رساندن احتمال انتشار ویروس از طریق هوا، لباس یا سایر وسایل را تکان ندهید. این موارد را با صابون یا مواد شوینده دیگر با آب در حداکثر دمای توصیه شده بشویید، سپس کاملا خشک کنید. این دو اقدام برای از بین بردن ویروس ها مفید است، بنابراین دست های خود را بلافاصله با آب و صابون بشویید یا از ژل های حاوی الکل استفاده کنید و همچنین سطل یا کیسه لباس های کثیف را بشویید یا ضدعفونی کنید، بهتر است وسایل کثیف را در کیسه های یکبار مصرف نگهداری کنید.

خواندن
چگونه محصول خود را فراری ورق نسوز صنعتی بسازیم

رئیس مرکز بهداشت هرمزگان ادامه داد: رعایت ایمنی در محل کار اولین شرط است، در صورت لیز خوردن نردبان، لیز خوردن روی سرامیک خیس، بریدگی دست یا مشکلات تنفسی به دلیل استنشاق دود سمی مواد شوینده، امکان تکان دادن منزل وجود دارد. باید تا سال تحویل و تا سیزده درب به تاخیر بیفتد.

ذاکری با تاکید بر خودمراقبتی در استفاده از شوینده های قوی، گفت: بیماری کووید 19 یک بیماری ویروسی تنفسی است که این بیماری مستقیماً سیستم تنفسی به ویژه ریه ها را درگیر می کند. از طرفی استفاده بیش از حد از مواد شوینده قوی، ترکیب مواد شوینده با یکدیگر و حتی با آب و امثال آن، می تواند منجر به ذات الریه شود، بنابراین استفاده از ماسک در هنگام استفاده از این مواد، علاوه بر ایجاد تهویه مطبوع زیاد. مهم است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه ادامه داد: بیماران مبتلا به کووید در زمان نهفتگی یا بهبودی در صورت استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده ممکن است به دلیل التهاب و تحریک مجاری تنفسی دچار حملات سرفه شوند. بنابراین در صورت لزوم باید با احتیاط و رعایت نکات لازم از آنها استفاده کرد.

ذاکری افزود: با توجه به مزمن بودن برخی از عوارض تماس با مواد شیمیایی، تا سال ها شاهد مشکلاتی در سلامت مردم بودیم، بنابراین دقت در مصرف این مواد و رعایت مقررات بهداشتی و ایمنی بسیار مهم است. “

ساختار اکثر این مواد شیمیایی به دلیل ماهیت عملکردی خود (رنگ‌کننده و سفیدکننده و ضدعفونی‌کننده سطوح)، از مواد شیمیایی مبتنی بر اسید یا قلیایی مانند آمونیاک گرفته شده است که تحریک‌کننده بوده و باعث تماس یا قرار گرفتن در معرض پوست می‌شود. آنها،” او گفت. اثرات مخربی بر سیستم های مختلف بدن انسان دارد.

خواندن
فوتوفنهای خوشمزه شدن میرزا قاسمی همشهری آنلاین

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هرگز کودکان را با مواد شوینده تنها نگذارید، تاکید می شود مواد شوینده را در مکان مناسب و دور از کودکان نگهداری کنید. نگهداری این مواد در آشپزخانه و کمدهای طبقه پایین خطر مسمومیت کودکان توسط این مواد را افزایش می دهد.

ذاکری گفت: استفاده از دستکش و عینک در هنگام کار با مواد لایه بردار و سفید کننده باید از تماس پوستی خودداری شود و قطرات این مواد به داخل چشم اسپری شود. هنگام کار با مواد شوینده به دلیل خاصیت چربی زدایی آنها، پوشیدن دستکش برای جلوگیری از خشک شدن پوست ضروری است.

وی افزود: هنگام استفاده از این مواد برای نظافت فضاهای داخلی مانند حمام و سرویس بهداشتی، پنجره باید باز باشد و در صورت نبود پنجره باید در باز بماند و سیستم تهویه روشن شود تا از تجمع دود جلوگیری شود. از این مواد به محیط زیست کاهش می یابد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *