محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی (6)

محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی
کندانسور

برای همین موضوع باید در نصب کندانسور کولر گازی دقت لازم را به خرج داد. بنابراین اگرچه مبرد در کندانسور (Chiller Condenser) از حالت گاز به مایع در میآید، اما تمامی عمل چگالش به عهده کندانسور نیست، بلکه کمپرسور نیز نقش مهمی را در این بین بازی میکند. کمپرسور گاز مبرد را از اواپراتور به داخل کندانسور و سپس به کپسول خشک کننده و مجدد به داخل اواپراتور به حرکت در می آورد . کپسول خشک کننده به عنوان منبع ذخیره گاز مبرد و جاذب رطوبت گاز عمل می کند . شیشه ای که در قسمت بالای کپسول ذخیره و خشک کننده گاز تعبیه شده ، برای مشاهده عبور گاز در مدار گاز سیستم است . اگر فقط حباب ها را به همراه کف کم فشار می بینید ، گاز مایع در سیستم به اندازه کافی وجود ندارد و اگر حباب و مایع سفید رنگ در مدار مشاهده نمی شود ، سیستم کولر شما بدون گاز است . ᠎This po᠎st has be᠎en do ne by G​SA C᠎on tent Generator ᠎DEMO​.

ها با گردش آب در لوله ها خنک کاری را انجام می دهند.

سیستم کولر را بدون گاز یا با گاز کم روشن نکنید . این قطعه وظیفه انتقال حرارت به آب را دارد و طراحی آن در ساده ترین حالت به صورت دو لوله هم مرکز می باشد. این کندانسورها با گردش آب در لوله ها خنک کاری را انجام می دهند. در این نوع از کندانسور آبی، جریان آب از داخل تعدادی کویل عبور میکند که ممکن است این کویلها پرههایی نیز داشته باشند تا انتقال حرارت به نحو بهتری انجام گیرد و ماده مبرد نیز از داخل پوسته عبور میکند. در مخزنهای آب تقسیم شده، تعداد لوله های ورودی و خروجی دو برابر است و هر قسمت هم مسیر آب خنک کن خاص خود را دارد. گاز موجود در کمپرسور که متراکم شده، بسیار داغ میشود. بخار با خنک شدن به دمای اشباع میرسد، متراکم میشود و تبدیل به مایع میشود و مقادیر زیادی گرمای نهان آزاد میکند. یک کندانسور تماسی، از یک ستون با پلیتهای مختلف تشکیل یافته است که مسیر حرکت بخار از پایین ستون به بالا و مسیر حرکت مایع از بالای ستون و از درون پلیت بالایی به پایین ستون و فروش فن کندانسور پلیتهای زیرین است. This con tent has been done  by  GSA Co​nten t Ge nerato​r DE MO.

خواندن
پخت آجر برای ایجاد یک تاثیر در کسب و کار شما است

در صورتی که تعداد کل لوله ها و یکسان باشد چگالنده یک مسیره به جریان آبی که دو برابر جریان آب چگالنده دو مسیره است می شود بنابراین استفاده از چگالنده یک مسیره موجب افزایش بازده گرمایی نیروگاه می شود و آلودگی گرمایی را کاهش می دهد، در مقابل مقدار آب مورد نیاز در آن دو برابر و انرژی لازم برای پمپ کردن چهار برابر است. كندانسورها نيز همچون اواپراتورها وسايل انتقال حرارت مي باشند كه در آنها حرارت بخار مبرد داغ از طريق سطوح لوله ها به عامل تقطير (مثلا هوا يا آب) منتقل شده و در اثر آن بخار مبرد ابتدا تا دماي اشباع سرد و سپس به مايع تبديل مي شود. همه کندانسور ها از طریق خارج کردن گرما از گاز یا بخار کار می کنند. سیستم کولر اتومبیل دارای دو سوئیچ کنترلی است که یکی از آن ها زمانی که فشار گاز کم یا زیاد باشد ، کمپرسور را از مدار خارج کرده و دیگری از ایجاد یخ در داخل محفظه اواپراتور جلوگیری می کند . عمل ایجاد سرما توسط کویل اواپراتور باعث تقطیر رطوبت هوای داخل کابین شده و قطرات آب ایجاد شده از طریق لوله مخصوصی به خارج از کابین اتومبیل منتقل می شود .

به این معنا که در هر عملیات تقطیر کندانسور به دو صورت جزئی و کامل ،قسمتی و یا تمام بخار بالای برج را به مایع تبدیل کرده و جریان برگشتی داخل برج تقطیر و جریان محصول مایع بالای برج را فراهم می نماید. لوله های ورودی و خروجی را نیز باید به درستی به آب و مایع متصل نمود تا بعد از تبخیر مایع درون ظرف واکنش وارد مسیر درستی شود و آب خنک نیز در اطراف بخار در مبرد قرار بگیرند البته همیشه آب سرد در اطراف بخار ایجاد شده جریان ندارد و ممکن است به صورت بر عکس باشد. در کندانسور دو لولهای آب سرد از درون لوله داخلی عبور میکند و ماده مبرد نیز از داخل لوله بیرونی، قرار گرفته در مجاورت لوله داخلی، عبور میکند و از این طریق تبادل گرما صورت میگیرد. که این شیارهای داخلی باعث افزایش سطح داخلی لوله (حدوداً ۳۰% ) شده و در نهایت باعث افزایش انتقال حرارت از مبرد به لوله میشود. خرابی سنسور فشار گاز ، موجب بالا و پایین رفتن فشار گاز در حین رانندگی شده و در نهایت باعث بالا و پایین شدن لحظه ای باد کولر می شود . مواردی از جمله خرابی رله ، وجود مشکل در یونیت کنترل دما و کامپیوتر خودرو ، ضعیف شدن باتری و گرم شدن بیش از حد موتور می توانند موجب خرابی در فن کندانسور شوند .

خواندن
عتیقه جات و لوازم آنتیک خود را چگونه به فروش برسانیم؟

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *