ما باید نسبت به محیط زیست تعهد داشته باشیم

[ad_1]

ایسنا/ فارس استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید نسبت به حفظ محیط زیست متعهد باشیم، گفت: باید در طراحی و اجرای پروژه های مختلف از فناوری ها برای کاهش اثرات مخرب استفاده کنیم.

محمدهادی ایمانیه روز سه شنبه 17 اسفندماه در مراسم بررسی طرح های پتروشیمی در تولید محصولات جدید و افتتاح پروژه بازیافت پساب های صنعتی پتروشیمی شیراز و همچنین انعقاد تفاهم نامه راه آهن این شرکت به شبکه سراسری راه آهن: مجتمع پتروشیمی شیراز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این مجموعه در زمینه اشتغال، صادرات و استفاده از ظرفیت های علمی در توسعه شهرستان و استان نقش خود را به عنوان یکی از صنایع اصلی فارس ایفا کرده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید نسبت به حفاظت از محیط زیست تعهد داشته باشیم، گفت: همه ما موظف به حفظ محیط زیست هستیم که باید در طراحی و اجرای پروژه های مختلف فناورانه برای کاهش اثرات زیان آور آن را مد نظر قرار دهیم.

مسئولیت های اجتماعی و استفاده از پساب تصفیه فاضلاب شهری مرودشت برای مصرف در این مجتمع پتروشیمی از دیگر مواردی بود که ایمانیه به آن اشاره کرد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت توسعه و اشتغال در جامعه و در بخش تولیدی گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم در پتروشیمی مرودشت امیدواریم بتوانیم افزایش دهیم. ظرفیت در این فرآیند.” تولید، نرخ اشتغال جوانان افزایش می یابد.

وی با اشاره به تغییر دید مردم مرودشت که در کنار مجتمع پتروشیمی است، گفت: در گذشته مردم فقط آلودگی های زیست محیطی را می دیدند اما امروزه شاهد هستیم که مدیریت مجتمع با فناوری باعث کاهش آلودگی های زیست محیطی نیز می شود.

خواندن
Article 040

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس درباره طرح توسعه این مجتمع و محصولات آن گفت: این پروژه با سرمایه گذاری ثابت 55 هزار میلیارد ریال و محصولات ملامینه و کریستال متیل آمین مورد بازنگری قرار می گیرد که علاوه بر این به بهره برداری می رسد. با افزایش چشمگیر ظرفیت تولید در بخش تولیدی، 200 شغل مستقیم و 500 شغل غیرمستقیم و در مجموع 700 نفر برای جوانان عمدتا بومی این شهرستان ایجاد می شود.

حمیدرضا ایزدی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت پساب های شهری تصفیه شده در فرآیند تولید این کارخانه، گفت: استفاده از پسماندهای شهری پس از تسویه یکی از برنامه های جدی استان فارس برای تامین آب پایدار واحدهای تولیدی است که پتروشیمی شیراز انجام می دهد. توانمندی و تعهد آن به تولید و محیط زیست منطقه، این مهم را رقم خواهد زد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *