قیمت دستگاه برش فلزات (5)

قیمت دستگاه برش فلزات
برش لیزر آلومینیوم, دستگاه برش لیزر آلومینیوم

در دستگاه های برش لیرزی فلزات اما با توجه به نیاز به توان بیشتر از تیوب لیزر 500 تا 8000 وات استفاده می شود. درباره ی فلز آلومینیوم این موضوع نیز صدق می کند و نیاز است تا یک ورقه ی آلومینیومی بسیار تمیز و دقیق را برش بزنیم که با برش لیزر آلومینیوم به آسانی امکان پذیر است. علاوه بر توان متفاوت در این دستگاه ها نوع هد مورد استفاده در این دستگاه ها نیز با یکدیگر متفاوت است. می توان از برش سی ان سی آلومینیوم استفاده نمود. در دستگاه های لیزر غیر فلزات با توجه به متریال هدف برش معولاً از تیوب لیزر با توان پایین که حداقل آن 100 وات استفاده می شود. بهطورکلی میتوان تیوب دستگاه لیزر را در دو دسته بندی اصلی تیوب های شیشه ای (DC) و تیوب های فلزی قرار داد. تیوب های شیشه ای: تیوب های شیشه ای را میتوان پراستفاده ترین نوع تیوب در نظر گرفت، چرا که دارای هزینه کمتری هستند و علت آن برانگیختهشده گاز با جریان مستقیم است که فرایند ارزان و آسانی است. تولید اشعه لیزر در داخل تیوب لیزر با تولید گرمای بسیار همرا است، به همین دلیل برای جلوگیری از وارد شده هرکونه آسیبی به تیوب لیزر از جمله ترکیدگی، لازم است اقدام به کاهش دما در آن شود. ​Data h as ​be en g enerat᠎ed by GSA Con tent  Gen᠎er ator ᠎DE MO!

دستگاه برش لیزر آلومینیوم

نور منعکس شده از این متریال می تواند به بدن انسان ، محیط کارگاه و یا حتی خود دستگاه لیزر به ویژه تیوب آن آسیب وارد کند. این ویژگی از تابیدگی لوله های کشیده نیز جلوگیری به عمل می آورد. صاف بودن سطح ورقه ی آلومینیومی: از مهمترین ویژگی که باید در برش لیزر آلومینیوم به آن توجه کرد این است که سطح کار باید کاملا صاف و بدون هیچگونه برآمدگی و یا تو رفتگی باشد. اکثر صنعتگران برای برش این نوع از ورق های به استفاده از دستگاههای برش هواگاز یا برش پلاسما روی می آورند. بعلت هزینه های بالای تولید، نگهداری و تعمیرات قالب و همینطور مدت زمان طراحی و تولید قالب، در حال حاضر اکثر تولیدکننده ها برای برش این ورق های به استفاده از خدمات لیزر فلزات روی می آورند. تولید پلیسه در برش لیزر آلومینیوم: اگر مقدار و میزان پلیسه ی پس از برش ورقه ی آلومینیوم کم باشد؛ این یعنی کیفیت کار شما در حد مطلوب و بسیار بالا خواهد بود. برای مثال با دستگاه 750 وات فایبر می توان تا ضخامت 8 میلیمتر از آهن ساختمانی و 4 میلیمتر از استیل را برش داد اما این مقدار برای برش لیزر آلومینیوم با دستگاه 750 وات به حداکثر 2 میلیمتر و برای برش لیزر مس نیز به حداکثر 2 میلیمتر محدود می شود.

خواندن
بازدید رایگان بیش از 250 نفر در مناطق محروم نرماشیر

​This data was cre ated with t᠎he he​lp ​of G SA​ Conte​nt Gener at or DEMO.

رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با آینه، ورق آلومینیوم و هر ماده منعکس کننده اشعه لیزر نیز اهمیت زیادی دارد که اپراتور باتجربه ، خود بهتر میداند با این موارد چگونه باید برخورد کند. با روی کارآمدن گاز نیتروژن در در صنعت برش لیزر آلومینیوم دقت و ظرافت و تمیزی کار بسیار بالا رفت؛ تنها عیبی که گاز نیتروژن در برابر گاز اکسیژن دارد این است که از قیمت بالاتری برخوردار است. آنچه که مشخص است این می باشد که برای برش های با ضخامت های بالای فلزات رنگین به دستگاههای بسیار پرقدرت نیاز است هزینه های خرید دستگاههای بسیار زیاد بوده و همینطور هزینه ملزومات مصرفی، گازهای مورداستفاده، هزینه های بالاسری و نیروی انسانی بسیار زیادی را دارند که مجموع این هزینه ها، هزینه های برش لیزر فلزات رنگین با ضخامت بالا را با استفاده از دستگاههای لیزر فایبر غیراقتصادی می نماید. دو ویژگی چکشخواری و پایین بودن سختی آن نسبت به سایر فلزات سبب شده تا در صورت تمایل، ظروف برنجی شما را با استفاده از برش لیزری به اشکال مختلف دربیاورند؛ درواقع برای آنکه وسیله برنجی ساخته شده را طرح و نقش دهند، نیاز است تا از برش لیزر برنج استفاده شود و طرحهای مورد نظر را بر روی آنها پیادهسازی کرد.

در این مدل از لیزر ها ابزارهایی جهت برش پروفیل و لولههای آهنی به دستگاه اضافه شده است، این ابزار می تواند به صورت خودکار با بهرهگیری از مدارات الکترونیک و سامانهی پنوماتیک، لوله یا پروفیل را از دو سمت قفل نموده و مرکز کار را در مرکز ابزار قرار دهد. ساخت لوله و پروفیل جهت استفاده در ساخت لوازم ورزشی، مبلمان سازی و … جهت ساخت محصولات آلومینیومی از قبیل ، لوله ای، ورقه ای، هندسه های پیچیده و … این دستگاه ها از قطعات و سیستم های پیشرفته که با همکاری یکپارچه با یکدیگر از قدرت لیزر در جهت برش مواد فلزی سخت و ضخیم بهره میبرد، تشکیل شده است. تجهیزات لیزر از نظر طراحی و کاربرد با دیگر دستگاه های برش متفاوت است؛ به عنوان مثال، برش ورق با لیزر به طور مستقیم با مواد تماس ندارد، به منابع با قدرت بالا وصل است، تحمل برش های محکم تر را دارند. محدوده طول موج لیزر فایبر به گونه ای نیست که بتواند در مواد غیرفلزی جذب شود و به آن نفوذ کند. سرعت برش لیزر سریع است در عین حال از ظرافت بالایی نیز برخوردار است، به گونه ای که نیازی به پردازش مجدد ندارد. منطقه تحت حرارت در قطعه محدود است به گونه ای که گرمای لیزر سبب تغییر شکل اطراف مسیر برش نمی شود.

خواندن
هجده تلاش دولت برای تامین آب مناطق محروم

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *