فن های مورد استفاده در سیستم های برودتی اوپراتور ای صفحه ای

فن های مورد استفاده در سیستم های برودتی
اواپراتور صفحه ای, اواپراتور صفحه ای یخچال, اواپراتور صفحه ای دانفوس, اواپراتور صفحه ای چیست, اواپراتور صفحه ای دو مداره, اواپراتور صفحه ای کوچک, قیمت اواپراتور صفحه ای یخچال, قیمت اواپراتور صفحه ای, انواع اواپراتور صفحه ای, اواپراتور صفحه ای ایرانی, اواپراتور صفحه ای چیلر, خرید اواپراتور صفحه ای, فن اواپراتور

همه یخچالهافن کندانسور ندارند اما بیشتر یخچال های جدید بدون برفک دارای فن کندانسور هستند که وظیفه دارد کویل های کندانسور را خنک کند.

چون تشکیل برفک بر روی کویل های، سرد کننده های هوایی که در درجات حرارت پایین کار میکنند غیر قابل اجتناب است و تشکیل برفک موجب محدود شدن مجرای بین پره ها و کند شدن جریان هوا در روی کویل میشود بایستی برای به حداقل رساندن احتمال محدود شدن جریان هوا در اواپراتور طرح شده برای کاربردهای با دمای پایین، فاصله پره ها بیشتر و تعداد رساندن احتمال محدود شدن جریان هوا در اواپراتور طرح شده برای کاربردهای با دمای پایین، فاصله پره ها بیشتر و تعداد آنها کمتر باشد (در حدود ۸۰ تا ۲۰۰ پره در هر متر) ولی در کویل های تهویه مطبوع و سایر کاربردهایی که در آنها دمای سطح کویل از دمای انجماد بالاتر است به دلیل عدم تشکیل برفک، پره ها حتی با فواصل ۸/۱ متر نیز چیده میشوند.

برد الکترونیکی یخچال وظیفه دارد که بر اساس تنظیمات انجام شده قدرت برق دریافتی توسط فن ها را کنترل کند تا آن ها بتوانند متناسب با تنظیمات و شرایط کار کنند.

کمپرسور های فراسکلد قدرت بازدهی و راندمان بالا دارند مخصوصا در سیستم های تبریدی معمولا این گونه بوده است. نسبت گرمای دریافت شده از آب در اواپراتور به مجموع انرژی مصرف شده در مصرف کننده ها (کمپرسورها، الکتروفن های کندانسور هوا خنک، الکتروفن ها و پمپ های سیرکولاسیون برج خنک کننده) برابر با ضریب عملکرد می باشد.

اگر متوجه شدید که تجمع گرد و خاک موجب اختلال در عملکرد فن شده است با استفاده از جاروبرقی تمام گرد و خاک را پاک کنید.

فنهایانواع یخچال های معمولی و ساید بای ساید عملکرد یکسانی دارند و نحوه عیب یابی و تعمیر آن ها با همدیگر تفاوت زیادی ندارد.

عیب یابی و تعمیر فن یخچال اهمیت زیادی دارد و باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود. در این مطلب علت کار نکردن فن یخچال ، عیب یابی و تعمیر فن یخچال را بررسی میکنیم.

در حالتی که دارای وظایف دیگری را نیز سردخانه ها دارند که دو نمونه از این وظایف کنترل اتمسفر و رطوبت بوده است.

یکی دیگر از نشانه های خرابی فن یخچال پر سروصدا کار کردن آن ها است. البته ممکن است اتفاق خاصی موجب خرابی فن نشده باشد و فقط گذشت زمان و کار کردن مداوم فن موجب فرسایش آن شده باشد.

در این صورت فن اواپراتور دوباره شروع به کار می کند. فن اواپراتور در داخل قسمت فریزر تعبیه شده است.

سرمای کل یخچال فریزر از اواپراتوری که در داخل فریزر تعبیه شده است سرچشمه می گیرد. پمپ همچنین از تشکیل رسوب ناشی از جوشش آب جلوگیری و تشکیل حباب را کم می کند.

برای جلوگیری از خراب شدن فن ها خوب است که هر چند وقت یک بار آن ها را سرویس کنید.

خواندن
چرا همه مرده اند در مورد دستگاه نورد تیرآهن اشتباه می کنند و چرا باید این گزارش را بخوانید

برای جلوگیری از خرابی برق در اثر نوسانات برق به شما توصیه می شود که حتماً یخچال را به تراتس های محافظ متصل کنید.

اگر شفت به سختی می چرخد می توانید روی آن کمی روغن روان کننده اسپری کنید. گاهی اوقات هم علت کار نکردن این فن جمع شدن گرد و غبار در لای اتاقان موتور فن است و تمیز کردن و اسپری روغن می تواند مشکل را به راحتی حل کند.

تمیز کردن فن ها و روغن کاری آنان باعث می شود که همواره سالم و بدون دردسر به کارشان ادامه دهند.

اگر با تمیز کردن و روغن کاری که در بالا گفته شد فن تعمیر نشد و یا فن از نظر ظاهری آسیب دیده است باید آن را تعویض کنید.

فنیخچال هم مانند قطعات دیگرر ممکن است در اثر اتفاقات مختلفی آسیب ببیند و خراب شود. زمانی که فن اواپراتور آسیب ببیند دمای هر دو قسمت بالا می رود.

برای بهبود تماس حرارتی میان صفحات و لوله های حامل مبرد ، می توان فضای خالی میان ورقها را با محلول خاص پرکرد .

زاویه شورون در ورق های مجاور معکوس شده است، به طوری که وقتی صفحات سفت می شوند، راه راه ها نقاط تماس متعددی را ایجاد می کنند که تجهیزات را پشتیبانی می کند.

ماده مبرد در داخل لوله ها جریان دارد و مایع سرد شونده از بالا روی لوله های سرد ریخته می شود و در اثر تماس با سطوح سرد به صورت مایع سرد به ظرف زیرین جمع می گردد از محسنات این نوع سرد کن این است که مایع سرد شونده درفشار آتمسفر و در جریان هوا سرد می شود و بخارات و گاز های محلول در مایع درحین سرد شدن از آن جدا می شود.

دستگاه روتاری اواپراتور بصورت مکانیکی یک فلاسک حاوی ترکیب در محلول را در یک حمام آب گرم میچرخاند. این فن هوا را در میان سیم پیچ های کمپرسور به گردش در می آورد و باعث پایین آمدن دمای کمپرسور می شود. ᠎Th is conte nt was w​ritt᠎en ​wi​th the he᠎lp of GS A Content Gene​rato​r DE MO!

اواپراتور وسیله ای است که از آن برای سردکردن محیطی خاص استفاده می شود . قیمت چیلر تراکمی از فاکتور های اولیه و مهمی است که مشتری در هنگام خرید به آن فکر می کند.

آنچه اواپراتورهای کائوری را از محصولات مشابه متمایز می کند، بهره گیری از مواد اولیه باکیفیت و مقاوم در برابر خوردگی می باشد.

از همین رو کندانسور و کمپرسور به همراه هم واحد چگالشی نام دارند و در واحدهای دو تکه نیز این دو بخش در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

برای بررسی سالم بودن فن اوا پراتور باید ابتدا یخچال را از برق بکشید و پنلی که در داخل فریزر قرار دارد را جدا کنید تا به فن اواپراتور دسترسی پیدا کنید.

اگر علت کار نکردن فن فقط یخ زدگی باشد و موتور فن سالم باشد باید کمی صبر کنید تا یخ ها آب شوند.

معمولاً علت کار نکردن فن اواپراتور این است که پره های آن یخ زده اند. هنگامی که به عنوان کندانسور در دستگاه روتاری اواپراتور استفاده میشود، انگشتانک سرد میتواند دما را تا ۷۸- درجه سانتیگراد (یخ خشک) و یا حتی پایینتر از آن سرد نماید.

خواندن
دستور ویژه وزیر بهداشت پس از به کما رفتن فوتبالیست بانوان ایران

در بعضی از یخچال های جدید سیستم های جدیدتری جایگزین فن داخلی شده اند. به همین علت در مدار خنک کننده با عدم تولید رسوب، باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.

به محض شنیدن صدا و فهمیدن خرابی فن برای تعمیر آن اقدام کنید زیرا خرابی هر یک از فن ها می تواند مشکلات مختلفی را به وجود آورد.

قیمت چیلر تراکمی به پارامتر های مختلفی بستگی دارد و نسبت به این پارامتر ها تعیین می شود، مانند: حجم تبرید، جنس قطعات، برند چیلر، قیمت ارز و غیره. Data was cre at​ed by GSA Content Gen erator DE MO!

چیلرهایی که از این نوع کندانسور استفاده می کنند ، به چیلر آب خنک معروف هستند. ابتدا لازم است که یخچال را از برق بکشید تا از برق گرفتگی و خطرات احتمالی مصون بمانید.

اگر موتور فن اواپراتور سالم به نظر می رسد می توانید با یک ولت سنج بررسی کنید که در پایانه های موتور ولتاژ وجود دارد یا نه.

اگر فن شما سالم است و حرکت پروانه آن روان نیست می توانید به آن کمی روغن بزنید. برای بررسی سالم بودن فنکندانسور ابتدا باید یخچال را از برق بکشید سپس، پنل پشتی را باز کنید تا به فن کندانسور دسترسی پیدا کنید.

فن کمپرسور در قسمت پشتی یخچال و نزدیک به کف یخچال در کنار کمپرسور قرار گرفته است و وظیفه آن خنک کردن کمپرسور است.

موتور فن مربوط به قطعه اواپراتور در محفظه داخلی فریزر قرار گرفته است. فن کندانسور دارای یک موتور است و انرژی مورد نیاز خود را از آن دریافت می کند.

ممکن است که گرد و غبار در یاتاقان موتور فن جمع شده باشد و مانع از فعالیت آن شده باشد.

تجمع گرد و غبار در اطراف پره ها و موتور فن، نوسانات برق و جابه جایی یخچال می توانند موجب خراب شدن یا کار نکردن فن شوند.

داغ کردن موتور می تواند باعث سوختن آن شود و این یک مشکل جدی و پرهزینه خواهد بود. خرابی فن اواپراتور و همچنین وجود مشکل در سیستم دیفراست یخچال.

اگر فن کندانسور کار نکند هوا در اطراف کویل های آن به گردش در نمی آیند و کویل های کندانسور خنک نمی شوند.

3.1 اگر فن یخچال کار نکند چه میشود؟ اگر فن یخچال کار نکند چه میشود؟ پس گرمای محیط را میگیرد، به گاز تبدیل میشود و از طریق کمپرسور کشیده شده، توسط کندانسور به مایع تبدیل میشود و باز به محیط برگشت داده میشود و این سیکل همچنان ادامه دارد.

واشرها نسبت به جوش دارای طول عمر کمتری هستند ولی داشتن قابلیت جدا و اضافه کردن صفحات به منظور تعمیر یا افزایش انتقال حرارت از مزایای واشرهای آب بندی محسوب می شود.

شیر انبساط چیلر تراکمی هوا خنک می تواند از نوع فشاری، ترموستاتیکی یا الکتریکی باشد. در اواپراتور پوسته و لوله (که همان اواپراتور آبی یا اواپراتور مرطوب است)، دسته ای از لوله ها (تیوب ها یا کویل) درون یک پوسته جاسازی شده است که معمولا سیال مایع (مبرد و یا هر سیال صنعتی) از داخل لوله ها و آب یا هر سیال دیگری از پیرامون لوله ها (داخل پوسته) حرکت می کند.

در یخچال های جدید معمولاً چهار فن مختلف وجود دارد که در ادامه درباره هر یک از آن ها به صورت مجزا صحبت کرده ایم.

خواندن
اولویت های دور از مشکلات مردم!

در ادامه این مطلب از سایت تهویه نو به معرفی انواع اواپراتور در چیلر ها می پردازیم. این فن پشت یک پنل دسترسی در پشت یخچال شما قرار گرفته است.

یخچال هایی که کویل های کندانسورشان در پشت یخچال قرار دارد فن کندانسور ندارند اما یخچال هایی که کویل های کندانسور آن ها در نزدیکی کمپرسور قرار دارد برای انتقال بهتر گرمای محیط به کندانسور از این فن استفاده می کنند.

برای کنترل جریان داخل پوسته از یک سری دیواره استفاده می شود که به آن سپرک می گویند. که درواقع اهم متر مقاوت داخل سیم پیچ را نشان می دهد.

در این صورت لازم است که فن را با یک فن جدید جایگزین کنید. همچنین می توانید ولتاژ 220 را به فن وصل کنید.

با انتقال حرارت مبرد به هوا، مبرد از گاز به حالت مایع تبدیل می گردد. فن کندانسور هوا را در طول کویل های کندانسور به گردش در می آورد تا گرمای آن توسط کویل ها گرفته شود و آن را از سینی تخلیه نیز عبور می دهد تا مایعی که در اثر برفک زدایی داخل سینی تخلیه جمع شده است تبخیر شود.

بنابراين اگر صرفاً ظرفيت انتقال حرارت را در نظر بگيريم اثر تبريد يك اواپراتور كوچك با اختلاف دمای اواپراتور نسبتاً بزرگتر با اثر تبريد اواپراتور بزرگتري كه در اختلاف دمای اواپراتور پايين كار مي كند برابر خواهد بود، به شرطي كه اختلاف دمای اواپراتور اواپراتور كوچكتر بطور متناسب بزرگتر باشد .

با این حال شما به محض شنیدن صدای بلند از فریزر یا بالا رفتن دمای یخچال و فریزر باید برای تعمیر فن اواپراتور اقدام کنید.

اگر پره های فن راحت می چرخند باید سیم کشی فن را بررسی کنید. فن قدیمی را با فن جدید تعویض کنید.

زمانی که کمپرسور کار می کند فن اواپراتور هوا را به طرف کویل های اواپراتور می کشد تا فرآیند انتقال گرمای هوا به گاز یخچال به خوبی انجام شود.

همچنین با چند نوع سیستم خنک کننده ی متفاوت از جمله سیستم Twin Coolingمانع از بین رفتن مواد غذاییتان می شود.

تکنیک سروس پارس خدمات نصب و تعمیر یخچال و دیگر لوازم خانگی از جمله تعمیر لباسشویی ، تعمیر ظرفشویی ، تعمیر جاروبرقی و …

وجود دارد که به دلیل افزایش غیر موجه قیمت مینی چیلر بخاطر استفاده از این قطعات و تجهیزات تولید کنندهها و خریداران اقبال کمتری برای استفاده از آنها نشان میدهند.

مانند هر جزء دیگر، کولر خودرو نیز دارای چندین بخش است که با یکدیگر مرتبط هستند. اواپراتور به معنی تبخیر کننده است.

این تبخیر و تقطیر باعث جذب گرما یا دفع گرما می شود. در دو دسته کلی کمپرسور های فراسکلد اسکرو و سیلندر پیستونی ساخته می شوند.

در گذشته یخچال ها فقط همین فن را داشتند. سپس این هوا از طریق دریچه ها و فن داخلی بین یخچال و فریزر به گردش در می آید.

عدم تطابق ظرفیت نوشته شده روی نیم پلیت و ظرفیت کمپرسور (معمولا ظرفیت کمپرسور کمتر از ظرفیت نوشته شده روی بدنهی کولر گازی.

در این روش کمپرسور در حین دیفراست روشن است و بخشی از گاز داغ در اثر انتقال حرارت به برفک های روی کویل به مایع تبدیل می شود.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *