طرح سوال از عبدالملکی درباره عملکرد سازمان تامین اجتماعی کلید خورد | «تقسیم پست‌ها بین نزدیکان مانند گوشت قربانی»

عبدالملکی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

سوال نمایندگان: در انتصاب مدیران و معاونین و اعضای هیئت مدیره ملاک تجربه و تخصص و توانمندی علمی و اجرایی نبوده بلکه ملاک همشهری‌گری دیدگاه گروهی،و سیاسی و رفیق بودن یا رفیق نبودن و تقسیم پست ها و مسئولیت‌ها بین نزدیکان بدون لحاظ نمودن سرنوشت و آینده مجموعه‌های تحت پوشش (تقسیم مسئولیت‌ها و پست‌ها به مانند گوشت قربانی) است

به گزارش تسنیم، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوال از عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره عملکرد سازمان تامین اجتماعی را به جریان اندختند که برابر با آئین نامه، وزیر باید در کمیسیون تخصصی پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.

 

در صورتی که توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون محورهای سوال قانع کننده باشد، ، طرح سوال از دستورکار خارج و در غیر این صورت طرح سوال جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شده و وزیر نیز باید در جلسه حاضر شود.

 

خلاصه سوال : چرا جلوی تخلفات متعدد سازمان تامین اجتماعی در رابطه با جذب و به کارگیری نیروها انتصاب مدیران ناتوان ستادی و شرکت‌ها، تخلفات مالی متعدد شرکت‌ها و هلدینگ‌های تحت پوشش ،تبعیض آشکار در سرمایه‌گذاری‌ها گرفته نمی‌شود.

 

شرح سوال: متاسفانه در جذب و به کارگیری نیروها در زمان آزمون و مصاحبه و غیره تبعیض و ظلم آشکار وجود دارد و مراحل و نمرات قبولی و غیره لحاظ نشده است که منجر به شکایت های متعدد داوطلبین در دیوان عدالت اداری شده است.

 

وجود تخلفات مالی در هلدینگ‌های تحت پوشش که گزارشات آنان در بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و قوه قضاییه در حال رسیدگی است سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های سرمایه گذاری تحت پوشش در مناطق محروم و کمتر برخوردار به هیچ عنوان سرمایه گذاری نمی کند در حالیکه اموال این شرکت ها متعلق به تمام افراد تحت پوشش تامین اجتماعی است نه فقط مناطق مخصوصی از کشور.

 

 

خواندن
ماجراهای مسعود درخشان و تحصیل پسرش در اسرائیل/ کشتی به گِل نشسته اقتصاد کشور محصول تفکرات درخشان و شاگردانش در دولت سیزدهم

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

ابطحی: شعارهای «یک‌بار مصرف» رئیسی، بحران‌زا شده است

مجموعه: اخبار سیاسی و اجتماعی تاریخ انتشار : جمعه, 19 خرداد 1402 22:29 سیدمحمدعلی ابطحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *