شیر برقی و نحوه عملکرد آن پترو ایلیا

شیر برقی و نحوه عملکرد آن – پترو ایلیا
شیر برقی

جریان AC را می توان با استفاده از یک شکل موج سینوسی تقریب زد به طوریکه در هر دوره تناوب، جریان دو بار از نقطه ی صفر عبور می کند و این به این معنی است که جریان عبوری از بوبین شیر برقی در آن زمان خاص برابر صفر است. زیرا فولاد شیر را در برابر خوردگی بر اثر عبور سیالات و عوامل محیطی محافظت میکند. شیر پنوماتیک شیری است که میتواند جهت هوا بر اثر وارد کردن نیروی برق به آن، تغییر دهد. وضعیت شیر برقی در حالت بسته به این صورت است که پیستون توسط فنر بر روی دهانه قرار گرفته و مانع از جریان سیال می شود. از آنجا که نیروی مغناطیسی تولید شده توسط شیر برقی ۲۲۰ ولت نسبت مستقیمی با جریان عبوری از بوبین دارد، نیروی فنر برای مدت کوتاهی، در هر دوره دوبار بر نیروی تولیده شده توسط سلونوئید غلبه می کند. از آنجا که آرماتور بدون در نظر گرفتن قطبیت جریان به سمت مرکز سلونوئید کشیده می شود، برای بازگشت آرماتور به موقعیت اولیه یک نیروی خلاف جهت لازم است. در استعلام بوبین شیر برقی لازم است به چند نکته اساسی توجه کنید که عبارتند از بررسی نوع شیر و یا همان ولو و تطابق آن با ویژگی های بوبین شیر برقی است.  Th᠎is c᠎on​te nt w​as written  wi th G᠎SA Con te​nt  G enerator Demoversion​.

این امر خطر جمع شدن آلودگی شیر را کاهش می دهد.

اول بررسی کنید که کنترلر برق به شیر می رساند یا خیر. شیرهای برقی از نظر شکل ظاهری با دو قسمت اصلی مشخص می شود. شیر برقی یا سولونوئید والو از دو قسمت اصلی بدنه و کویل تشکیل شده است. با افزایش دمای سیال و ولتاژ، دمای کاری کویل افزایش می یابد. تهیه و خرید شیرهای برقی پنوماتیک گاهی سخت می شود زیرا باید بسیار دقت داشت که از کدام نوع و سایز مورد استفاده شما است. شیرهای برقی برای کنترل میزان جریان و اعمال قطع و وصل کردن مورد استفاده قرار می گیرند. با تغییر دادن ولتاژ ورودی به سلونئید، می توان میزان باز و بسته بودن بوبین شیر را مدیریت کرد؛ که این امر در نهایت به کم و زیاد شدن شدت جریان سیال در خطوط لوله می شود. این امر خطر جمع شدن آلودگی شیر را کاهش می دهد. علاوه بر این­ها به هنگام استفاده از شیرهای برقی پنوماتیک طول مسیر لوله کشی به طور قابل توجهی کاهش میابد و کوتاه­تر میشود که همین امر سبب تخلیه آسان تر سیالات و مایعات درون لوله میشود. میدان مغناطیسی بر روی پیستون نیرویی به سمت بالا وارد کرده و باعث باز شدن دهانه شیر میگردد.  This article has been created with GSA ᠎Cont ent ᠎Ge᠎ne᠎rator  DE MO.

خواندن
پله شیشه ای و کاربرد آنها 7

مجدد با قطع جریان برق، فنر برگشت پیستون را به حالت اولیه باز می گرداند. با برق دار شدن بوبین کویل، پیستون به سمت بالا حرکت کرده، سوزن از روی نشیمنگاه بلند شده و مسیر جریان سیال باز می شود. در حقیقت شیر 2/2 را می توانید با دو نوع متفاوت در بازار مشاهده نمایید. در این صنایع به منظور کنترل جریان مبرد در خطوط مایع، مکش و گاز داغ از این نوع شیر استفاده می گردد. در بیشتر انواع شیر برقی که در صنایع مختلف کاربرد دارد، سولونوئید انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی جهت چرخش، باز یا بستن یک ولو به بصورت مکانیکی تبدیل می کنند. از مهم ترین کاربرد های شیر برقی پنوماتیک می توان در صنایع داروسازی، صنایع شیمی و شیمیایی، صنایع تجهیزات خودروسازی، صنایع ساخت کاشی و سرامیک و انواع مختلف دیگر صنعت ها اشاره نمود. همانطور که گفته شد، نحوه عملکرد شیر برقی از طریق کنترل جریان سیال به دو حالت کاملاً باز و کاملاً بسته صورت می گیرد. شیر برقی سروُ: این شیر برقی ها براساس اختلاف فشار در دیافراگم حتی در زمان قطع جریان سیال می توانند کاملا باز یا بسته باشند.

۲-۵ تک بوبین میگویند.

چمبر بالای دیافراگم از طریق یک مسیر کوچک به مجرای فشار پایین متصل میباشد. پر مصرف ترین شیر برقی پنوماتیک شیر برقی تک بوبین پنوماتیک میباشد. شیر برقی ۲-۵ تک بوبین پنوماتیک همانطور که از ظاهر آن مشخص است به دلیل داشتن ۵ رزوه روی بدنه خود و دو عملی که انجام میدهد به آن شیر برقی ۲-۵ تک بوبین میگویند. شیر برقی کتابی ۳-۵ پنوماتیک تمامی ویژگی های شیر برقی تک بوبین و شیر برقی دو بوبین پنوماتیک را دارا میباشد با این تفاوت که یک حالت وسط هم دارد که در صورتی که اگر بخواهیم بطور مثال جک پنوماتیک را هر جایی که بخواهیم در مدار نگه داریم یعنی در فاصله بین رفت و برگشت جک پنوماتیک از شیر برقی کتابی ۳-۵ پنوماتیک استفاده میکنیم. 2- بوبین شیر که وظیفه تولید نیروی مغناطیسی را دارد. شیر پنوماتیک از آن دسته از قطعات مهم است که باید با دقت انتخاب شود و نکاتی وجود دارند از قبیل پورت های ورودی و خروجی شیر ، عملکرد شیر ها که می تواند با تحریک بوبین برقی و یا با تحریک دست یا پا صورت گیرد و از آن مهم تر کیفیت شیر پنوماتیک که لازم است در زمان خرید به آن ها توجه نمایید.

خواندن
تاثیر ایمپلنت دندان بر زیبایی صورت

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *