سیاست های کیفی و ارتقای جایگاه ایران در بازی های پارالمپیک

[ad_1]

کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک توکیو با دو پله صعود به ریو در رده سیزدهم صعود کرد و بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی های پارالمپیک با محوریت کسب مدال را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، کاروان ایران با 62 ورزشکار در 10 رشته ورزشی پارا لیفتینگ، پارا تیراندازی، پارادو و میدانی، پاراتکواندو، پاراسواری، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، پاراکانو، جودو و پارا در بازی های پارالمپیک حضور یافت. تیراندازی کردن. طلا، 11 نقره و یک برنز با مجموع 24 مدال در سال 1400 بهترین عملکرد خود را در تاریخ بازی های پارالمپیک به دست آورد و در مقایسه با دوره قبل با دو مرحله در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و کاروان ایران در سال 2016 بازی های پارالمپیک ریو در 11 رشته با 95 ورزشکار با کسب 8 مدال طلا، 9 نقره و 7 برنز به رقابت پرداخت و در مجموع با 24 مدال در رده پانزدهم جدول مدال ها قرار گرفت.

در ادامه به بررسی مهم ترین رویدادهای کمیته ملی پارالمپیک در سال 1400 می پردازیم.

سیاست های کیفی و ارتقای جایگاه ایران در بازی های پارالمپیک

*اجرای سیاست کیفیت با تمرکز بر کسب مدال در رویدادهای ورزشی بزرگ

تمرکز بر سیاست کیفیت به عنوان یکی از مهم ترین دستورالعمل های کمیته ملی پارالمپیک در سال جاری، اولویت اول و هدفمند این کمیته برای اعزامی ها بود.
اجرای سیاست کیفیت با محوریت کسب مدال در رشته‌های اصلی به مهم‌ترین برنامه ورزشی کشور در چندین حوزه تبدیل شده است و کمیته ملی پارالمپیک به‌عنوان نهاد متولی ورزش جانبازان و معلولان در سال‌های اخیر به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است. سال ها. بنابراین گسترش این مدل به سایر بخش ها در آینده نزدیک و صرفه جویی در هزینه ها می تواند سطح رقابت را در عرصه های مختلف افزایش داده و زمینه را برای ارتقای جایگاه ایران در مسابقاتی مانند بازی های آسیایی و المپیک فراهم کند.

خواندن
"خود"؛ زنان بدسرپرست هنگام روایت تجربه خود «بدهکار» می شوند!

سیاست های کیفی و ارتقای جایگاه ایران در بازی های پارالمپیک

*جاکارتا، نقطه شروع کیفیت ورزشی

برنامه مقدماتی اولین بار به صورت رسمی در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا اجرا شد و نتیجه آن صعود ایران به رده بندی مدال بود. ایران در آن دوره برای اولین بار با 51 مدال طلا از کاروان ژاپن در جایگاه سوم پیشی گرفت.

*روایت خسروی اوفا از نتایج بهینه کیفی

رئیس کمیته ملی پارالمپیک درباره ارزیابی خود از سیاست کیفی به ایسنا گفت: سیاست احراز صلاحیت خوب عمل کرد و بهترین نتیجه تاریخ را در بازی های پارالمپیک توکیو کسب کردیم.

محمود خسروی وفا با ارزیابی عملکرد کاروان ایران در پارالمپیک توکیو گفت: عملکرد کلی کاروان بهتر از پیش بینی ما بود و این نشان داد که سیاست مقدماتی به خوبی جواب داده است. البته ظرفیت ورزشی کشورمان بیشتر از این است و می توانستیم نتایج بهتری بگیریم.

وی افزود: تلاش می کنیم در آینده با همین دید کیفی کارها را انجام دهیم تا به نتایج خوبی برسیم.

سیاست های کیفی و ارتقای جایگاه ایران در بازی های پارالمپیک

*تاریخ ایران در پارالمپیک توکیو با هت تریک گلد نعمتی

زهرا نعمتی با این مدال سومین مدال طلای خود در بازی های پارالمپیک را کسب کرد و در این زمینه هت تریک کرد. او در لندن، ریو و حالا در توکیو مدال طلا گرفت. به نظر می رسد سیاست صلاحیت تأثیر مثبتی بر دستیابی به این نتایج داشته است. در بازی های پاراآسیایی چین که سال آینده برگزار می شود، به نظر می رسد با توجه به کارنامه حرفه ای خود یکی از امیدهای کشورمان برای کسب مدال باشد.

سیاست های کیفی و ارتقای جایگاه ایران در بازی های پارالمپیک

* تصور 134 مدال در مسابقات بحرین را نداشتیم

خواندن
نقش پهپادها در سرشماری حیات وحش و پیشگیری از آسیب زیستگاه

تداوم سیاست های کیفی باعث شده تا کاروان ورزشی معلولان، نابینایان و کم بینایان با 111 ورزشکار با کسب 44 مدال طلا، 55 مدال نقره و 36 مدال برنز در بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین برای اولین بار قهرمان شود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک پس از قهرمانی کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین گفت: امیدوار بودیم در بحرین قهرمان شویم اما تصور 134 مدال را نداشتیم.

* در بازی های پاراآسیایی چین مدال های بیشتری کسب خواهیم کرد

رئیس کمیته پارالمپیک معتقد است؛ همانطور که سیاست کیفیت در بازی های پاراآسیایی جوانان و توکیو جواب خوبی داد، بازی های پاراآسیایی چین هم نتایج خوبی برای ورزش کشورمان خواهد داشت.

وی افزود: تلاش می کنیم با تمرکز بر کیفیت مدال های خود را افزایش دهیم و جایگاه خود را در مسابقات چین ارتقا دهیم.
با توجه به سیاست های کیفی و تاکید کمیته ملی پارالمپیک بر این موضوع مبنی بر کسب نتایج درخشان در سایه این سیاست، به نظر می رسد تداوم این سیاست و تدوین راهکارهایی برای حمایت از ورزشکاران و قهرمانان کشورمان به عنوان اشتغال آن ها، ما را در پی داشته باشد. ورزش پارالمپیک در جهان همیشه ثبات داشته باشید.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *