سفر سوئیس هیأت ۴۳ نفره وزارت کار و نمایندگان مجلس برای شرکت در کنفرانس آنلاین (+اسناد)

وزارت کار،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

در حالیکه دولت مکررا از جراحی اقتصادی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌گوید اخیرا هیاتی ۴۳ نفره از وزارت کار که البته بخشی از آن‌ها نماینده مجلس هستند قرار است برای حضور در یک نشست به سوئیس بروند. نکته عجیب ماجرا اینجاست که نشست قرار است به صورت مجازی و آنلاین برگزار شود!

به گزارش رویداد۲۴، حسب اطلاعات مندرج در سایت سازمان بین المللی کار، نشست مجمع سالانه این سازمان از ۲۷ ماه می میلادی جاری به مدت دو هفته آغاز خواهد شد که اطلاعات این اجلاس از طریق لینک ذیل قابل مشاهده است:

 

https://www.ilo.org/ilc/ILCSessions/110/lang–en/index.htm

 

در سال‌های قبل از کرونا همواره جمع کثیری از نمایندگان دولت، کارفرما و کارگر در این اجلاسیه شرکت می‌کردند. اما اینک با توجه به اینکه نشست عمومی این مجمع به صورت مجازی برگزار می‌شود و صرفاً مطابق مندرجات در سایت ILO جلسات کمیته‌ها به صورت حضوری نیز دایر خواهد بود، دلیل حضور هیأت ۴۳ نفره ایران سوال‌برانگیز است.

 

در لیستی که از نمایندگان اعزامی ایران در این مجمع منتشر شده است، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، سیدحمزه امینی و حسین حاتمی دو نفر دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به چشم می‌خورد. اقدامی که در سال‌های قبل نیز سابقه داشته است.

 

اسامی نفرات اعزامی کلیه کشور‌ها از طریق لینک ذیل با انتخاب و فیلتر کردن نام هرکشور قابل دسترس است:

https://www.ilo.org/Delegates/Credentialslive.aspx

 

وزارت کار،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
وزارت کار،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
وزارت کار،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

با یک جستجوی ساده در سایت‌های بین المللی رزرو هتل هزینه هر شب اقامت هر یک از این مسئولان در شهر ژنو در این ایام در یک هتل چهار ستاره متوسط با صبحانه ۲۵۰ یورو خواهد بود. این هزینه به غیر از هزینه حق مأموریت، ناهار، شام و … خواهد بود.

 

در این صورت اگر فقط ۴۰ نفر از این افراد به مدت متوسط ۷ روز در اجلاس شرکت کنند، بیش از یکصد هزار یورو ارز از کشور خارج خواهد شد و قطعاً بخش قابل ملاحظه‌ای از این رقم را دولت جمهوری اسلامی پرداخت خواهد کرد و مابقی هزینه‌ها نیز چنانچه مطابق روال همه ساله باشد از سوی تشکیلات کارفرمایان و کارگران تأمین خواهد شد.

 

آنچه اهمیت دارد، عدم استطاعت کشور در تأمین و پرداخت چنین هزینه‌هایی در شرایط فعلی است که قطعاً دستاورد خاصی نیز برای کشور نخواهد داشت و صرفاً می‌تواند در یک بده بستان سیاسی با برخی افراد و گروه‌ها تعریف شود. در شرایطی که دولت از جراحی اقتصادی و کاهش هزینه‌ها سخن می‌گوید، چرا هزینه‌های نالازم این‌چنینی را ابتدا از خود کسر نمی‌کند؟

 

خواندن
آقای رئیسی بهتر است به جای انشاء صفحه‌ای برنامه‌هایش، روی تیم اقتصادی‌اش کار کند

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

ابطحی: شعارهای «یک‌بار مصرف» رئیسی، بحران‌زا شده است

مجموعه: اخبار سیاسی و اجتماعی تاریخ انتشار : جمعه, 19 خرداد 1402 22:29 سیدمحمدعلی ابطحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *