دوره آموزش جوشکاری آرگون(TIG) بامدرک سازمان فنی و حرفه ای

دوره آموزش جوشکاری آرگون(TIG)-بامدرک سازمان فنی و حرفه ای
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

این امر باعث می شود که جریان الکترون به طور مداوم جهتش را تغییر دهد و از گرم شدن الکترود تنگستن جلوگیری شود، اکسیدها از سطح برداشته شده و فلز پایه عمیقا گرم شود. در جوشکاری با دستگاه آرگون همانند جوشکاری با الکترود فلزی که ایجاد کننده قوس می باشد در کار مصرف نمی شود و این یک مزیت برتر است که اپراتور می تواند مقدار فیلر لازم جهت جوشکاری مناسب را کنترل کند. هنگام جوشکاری گاز خنثی ، هوا را از منطقه جوشکاری بیرون میراند و از اکسیده شدن الکترود جلوگیری به عمل می آید.در این جوشکاری الکترود فقط برای ایجاد قوس بکار می رود و خود الکترود در جوش مصرف نمی شود در حالیکه در جوش قوس فلزی الکترود در جوش مصرف می شود. جوش ارگون با عنوان دیگری نیز در صنایع جوشکاری شناخته می شود این عنوان TIG می باشد در فرایند جوشکاری با دستگاه جوش ارگون در ابتدا گاز های موجود در هوا به وسیله گاز ارگون به بیرون رانده می شود و با این کار از اکسیده شدن الکترود ها در طی فعالیت جوشکار جلوگیری می کند. با این کار مشتریان مطمئن خواهند شد که محصول در حال مشاهده همان محصولی است که به دنبال آن خواهند بود. A rt ic​le w as c re​ated wi᠎th the ᠎help of GSA Conte nt Gen er at​or Demover᠎si on.

محصول فوق در جوشکاری تیگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تنگستن تیگ به این موضوع محصول فوق را اشاره خواهد نمود. الکترود تنگستن یکی از نام های این محصول می باشد. برای شروع هر کاری تهیه ملزومات و ابزار آن کار گام نخست محسوب می شود، تهیه ملزومات برابر است با تهیه هر آن چه که برای رسیدن به محصول نهایی مد نظر لازم و کمک خواهد نمود. اندازه نازل سرامیکی تورچ جوش به میزان منطقه محافظ مورد نظر بستگی دارد. محصول فوق در جوشکاری تیگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هر محصول می تواند نام های مختلفی داشته باشد که ما سعی نموده ایم که در تمام سایت رعایت نموده و به آنان اشاره کنیم. هر فرآیند جوشکاری نیاز به یک حوزچه مذاب و هر حوزچه مذاب نیاز به یک محافظ برای محافظت از اکسید شدن حوزچه مذاب دارد. هر صدای دستگاه می تواند بیانگر عیب و ایرادی در دستگاه باشد. تنگستن طوسی در جوشکاری لوله و ورقهای نازک و ظریف بسیار عالیست. افزایش اندازه لوله اجازه می دهد که گاز در فضای بیشتری حرکت کند. الکترود با بار منفی با انتشار الکترون هایی که در طول قوس حرکت می کنند، گرما ایجاد می کند و باعث یونیزاسیون گاز محافظ و افزایش دمای فلز پایه می شود.

خواندن
خمکاری ورق چگونه انجام می شود ؟ (4)

تورچ یا مشعل، هدایت جریان برق از رکتیفایر به کمک کابل اتصال به سمت الکترود تنگستن و گاز محافظ را انجام می دهد. تورچ های اتوماتیک و دستی مشابهند، اما تورچ دستی دارای یک دسته است در حالی که تورچ اتوماتیک به طور معمول دارای یک گیره نصب است. زاویه بین خط وسط دسته و خط الکترود تنگستن معروف به زاویه سر، با توجه به اولویت عملکرد می تواند در برخی از تورچ های دستی متغیر باشد. جریان متناوب، معمولاً در جوشکاری آلومینیوم و منیزیم به صورت دستی یا نیمه اتوماتیک، استفاده می شود و با این روش الکترود و فلز پایه به طور متناوب بار مثبت و منفی پیدا می کنند. یکی دیگر از گازهای محافظ رایج، هلیوم است که اغلب برای افزایش نفوذ جوش، افزایش سرعت جوشکاری و جوشکاری فلزات با هدایت گرمای بالا مانند مس و آلومینیوم استفاده می شود. دراینرابطه تنها در نیمی از سیکل جریان، الکترود مثبت بوده و عمل شکستن اکسیدهای سطح کار را انجام داده و در نیمه دیگر الکترود خنک میشود. برای جوشکار این روش خصوصا در خارج از کشور، حقوق و دستمزد بالائی پرداخت میشود. میان صنعتکاران ایرانی این جوش بانام جوش آلومینیوم شناخته شده است نامهای تجاری هلی آرک یا هلی ولد نیز به دلیل معروفیت نام این سازندگان در خصوص ماشینهای جوش آرگون باعث شده بعضا این نوع جوشکاری با نام سازندگان هم شناخته شود.

4- شروع قوس راحت تر است.

به طور معمول، این مخلوط ها سرعت و کیفیت جوشکاری AC آلومینیوم را افزایش می دهند و شروع قوس را آسان تر می کنند. همچنین در این روش، منطقه قوس و حوضچه مذاب به طور آشکار قابل رویت من هستند. این فرایند در همه حالات قابل استفاده می باشد. کوله پشتی کپسول اکسیژن برای بیماران تنفسی قابل استفاده است. 4- شروع قوس راحت تر است. 4. شروع قوس راحت تر است. سوختگي پوست در اثرمجاورت با اشعه ماوراي بنفش مشابه آفتاب سوختگي است و احتمال سرطان پوسترا زياد ميكند. بعد از اتمام فرایند جوشکاری در این روش نیاز خاصی با پاکسازی هم نخواهید داشت. ولی نقطه ضعف مهم این گاز دشواری در ایجاد قوس و کاهش کیفیت جوش همراه با طول قوس متغیر است. برای جوشکاری با کیفیت خیلی بالا و یا جوشکاری برخی از فلزات مخصوص نظیر تیتانیوم و زیرکونیم، گاز مربوطه باید خالصتر بوده و تنها حداکثر 01/0 درصد ناخالصی در گاز مجاز میباشد.

خواندن
آخرین وضعیت بررسی طرح های تغییر سهمیه و روش قیمت گذاری اپراتورهای انرژی

جوش کاری آرگون

علت استفاده از هليم اين است که هليم باعث افزيش توان قوس مي شود و به همين دليل سرعت جوشکاري را ميتوان بالا برد و همينطور باعث خروج بهتر گازها از محدوده جوش ميشود. همکاری در انجام پروژه های مربوط به جوشکاری آرگون با بیش از ۶ سال سابقه حرفه ای، دارای مدارک معتبر و رسمی جوش. تنگستن در جوشکاری هایی که با سیستم هواگاز که دارای کپسول ، رگلاتور آرگون و سایر تجهیزات می باشد استفاده خواهد شد. بالن صنعت فروشنده تجهیزات جوش و برش در کنار دستگاه ها می باشد. فروشگاه پارس صنعت واقع در حسن آباد و قطب ابزار ایران می باشد. مجموعه پارس صنعت علاوه بر فروش در زمینه مشاوره می تواند راهنمای شما قبل از خرید باشد. قبل از شروع عملیات جوشکاری آرگون، حتما از کلاه ایمنی جوشکاری با محافظ چشم و همچنین لباس ضد آتش استفاده کنید. برای خدماتی مانند خدمات خرده کاری معمولاً طرفین قبل از شروع کار، باید سر این موضوع باهم به توافق برسند. جوشکاری فوری در ابعاد خرده کاری و پروژه های بزرگتر انجام می شود.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *