دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان

[ad_1]

در دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان آمده است: «خدایا مرا در ماه رمضان بر یتیمان رحمت گردان، زیرا صله رحم بر یتیم از روی اخلاص، دل را پاک می کند». خدایا روزی برای من قرار بده که بخورم و افطار کنم. دادن طعام به ویژه به فقرا و مستحقان، کار بسیار پسندیده ای است».

به نام خدا

«خدایا رحمت یتیمان و طعام یتیمان و نزول صله و محبت بزرگواران را به مدت طولانی یا پناهگاه صالحان ثابت کن».

«خدایا مرا در این ماه به یتیمان احسان و اطعام و درود و همنشینی با اهل کرامت عطا فرما تا تو را پناه مشتاقان گرداند.»

به گزارش ایسنا، آیت الله مجتهدی تهرانی در تفسیر «اللَّهُمُ الرَّحْمَةِ الیتیمان» می گوید: خدایا در ماه رمضان مرا به یتیمان رحم کن. اگر قلب ما زنگ زد، چه دارویی برای درمان آن می توان استفاده کرد؟ برای این کار باید هنگام سحر قرآن بخوانی تا قلبت جلا داده شود. در سحر نیز روح انسان را روشن می کند و استغفار می کند و دل را می توان با یتیمی جلا داد.

وی تاکید می کند: پولدار فقط با دست زدن به یتیم دلش را صیقل نمی دهد و باید ایتام را از نظر مالی تامین کند و مشکلات مالی آنها را حل کند. پس به یاد داشته باشید که رحمت بر یتیم، دل را صیقل می دهد.

این استاد برجسته اخلاق در تفسیر فراز «واتعام التعام» می گوید: خدایا به من طعام و افطار بده. دادن طعام به ویژه به فقرا و مستحقان امری بسیار پسندیده است.

خواندن
استفاده از ورق‌های مختلف در صنعت خودروسازی خود را به واقعیت تبدیل کنید

در ادامه در وصف «وَفْشآءَ السَّلامِ» می فرماید: خدایا با صدای بلند به من سلام برسان. بعضی ها خجالت می کشند اول سلام کنند. اما برخی هستند که با صدای بلند موعظه می کنند. همچنین باید به سلام به معنای «سلام بر شما» پاسخ صحیح بدهیم و از گفتن عبارات دیگری مانند «سلام ما» خودداری کنیم. سلام كردن و سلام كردن هم مستحب است.

آیت الله مجتهدی در تفسیر آیه «وَصُحْبَةَ الْکِرَمِ» می فرماید: خدایا در ماه رمضان به من توفیق همنشینی با انسان های بزرگوار، دانا و با تقوا بده. خدایا کمکم کن تا دوست صالحان باشم. مطمئن شوید که دوستتان یک درجه از شما جلوتر است. یکی از رازهای موفقیت من در زندگی داشتن یک دوست خوب بود.

این معلم بزرگ اخلاق در پایان آیه پایانی دعای روز هشتم می فرماید: «بتولیک» یعنی چقدر به ما حق ثواب دادی، پناهنده.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *