در مرکز شیر توپی حفره ای قرار دارد

در مرکز شیر توپی حفره ای قرار دارد
بال ولو

به این معنا که شیر در دو سمت بال کاملاً مستقل آب بند بوده و اگر هر سمتی از خط دارای فشار باشد جریان معکوس نمیتواند شکل بگیرد. وقتیکه دسته ولو میگردد تا باز گردد این قطعه کروی برروی یک نقطه میگردد تا جاییکه سوراخ موجود برروی این قطعه کروی با مسیر ورودی و خروجی جریان در یک راستا قرار بگیرد. بر روی بدنه آن ها یک علامت مثبت (بعلاوه) وجود دارد که نشان دهنده باز بودن کامل مسیر سیال می باشد و برعکس. شیر توپی نوعی شیر ربع گرد است که عضو مسدودکننده جریان آن به صورت یک کره سوراخ دار بوده که حول یک محور عمودی نسبت به جهت جریان سیال دوران مینماید. در شیرهای توپی با اهرم دستی زمانی که اهرم با محور شیر هم­ جهت می­شود شیر باز است و زمانی که اهرم در جهت عمود بر محور شیر قرار می­گیرد شیر بسته می­باشد. در شیرهایی که به وسیله یک موتور کنترل میشوند به جای یک چرخ دستی از یک موتور با توان کمتر از یک اسب بخار استفاده میکنند که میتوان ان را از راه دور نیز کنترل نمود. Ball Valve type 542 کیفیت بی نظیری را ارائه می دهد و در مواد مختلف و انواع اتصال در دسترس است.  Artic le w᠎as gener at ed  by G SA C onte​nt G en​erat​or  DE MO​.

برخی از شیرآلات با کیفیت بالا دارای طراحی توپ ترنیون هستند. بال ولو یا شیر توپی از دسته شیرآلات صنعتی با حرکت گردشی (Rotational Motion) است که با استفاده از یک دیسک توپی و یا کروی جهت قطع و وصل کردن جریان (ON/OFF) مورد استفاده قرار میگیرد. شیر توپی به عنوان یکی از شیرآلات اصلی برای مسدود کردن و یا کنترل کردن جریان سیال های مورد استفاده اعم از نفت، گاز، بخار و غیره در صنعت پتروشیمی استفاده می شود. در مصارف خانگی و صنعتی مختلف کاربرد دارد و در این شیرها پورت ورودی و خروجی به شکل یک طرفه جریان سیال را کنترل می کند. پرکاربردترین تیپ از انواع شیر توپی بصورت دو راهه (ورودی وخروجی در مسیر طولی و مستقیم) که اجازه می دهد جریان بصورت خطی و بدون آشفتگی و تلاطم از ورودی به خروجی جریان یابد و نیز در شیر توپی سه و چهارراهه ورود و عبور جریان بصورت ترکیبی در امتدادهای 90 درجه میسر می سازد . Th᠎is w as g ener at᠎ed with the he lp of GSA Content Gen᠎erat᠎or  Dem oversion.

خواندن
آموزش طراحی سیستم فتوولتائیک - ایسنا

در بدنه شیر پرده ای پورت های ورودی و خروجی قرار دارند که با فشار بر دیافراگم عمل قطع جریان در پورت ها اتفاق می افتد. از نظر نحوه ی سرهم بندی قطعات: از این نظر شیرهای توپی در دو دسته ی یکپارچه و دو یا سه قطعه ای قرار می دهند. ولو های توپی که عضو مسدود کننده آن ها به شکل کره می باشد و مقر نشیمنگاهی این نوع ولوها به شکل مخروطی می باشد و به همین دلیل تنش ایجاد شده در محیط سطح نشیمنگاه آن ها به شکل یکنواخت می باشد.شیر توپی از دریچه ای به شکل نیم کره تشکیل شده است که با گردش نیم گرد یا ربع گرد خود باعث باز یا بسته شدن مسیر سیال می گردد . شیرهای دستی دارای یک چرخ یا اهرم دستی میباشند که یا مستقیما یا از طریق یک گیربکس به ساقه شیر وصل میشود با حرکت ساقه شیر به اندازه یک قوس 90 درجه شیر باز یا بسته میشود. متداولترین این عملگرها یا به صورت دستی بوده و یا توسط یک موتور کار میکند.

نحوه کار محرک موتوری نیز دقیقا همانند نحوه کار محرک دستی میباشد. از منظر طراحی: یکی از روش هایی که برای دسته بندی آن به کار می رود بر اساس طراحی آن ها است. از لحاظ مدخل توپ: بر اساس این ویژگی بال ولو به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت هستند از شیرهای دارای ورودی جانبی و شیرهای دارای ورودی بالایی. بر اساس نوع سیت: می تواند در دو دسته ی فلزی و تلفون قرار گیرد. در بیشتر بال ولو ها عمل کردن ولو در حالتی روی میدهد که دسته ولو تا90 درجه بچرخد. از شیر توپی برای قطع و وصل کردن جریان با کمک یک توپی مطابق شکل استفاده می شود. مزیت دیگر شیرهای Full bore این است که تمیز کردن خط لوله در این حالت ساده تر خواهد بود. ویژگیهایی که باید برای تعیین شیر توپی مناسب در نظر گرفته شود: درجه حرارت و فشار، نوع سیال، تعداد درگاهها، اندازه سوپاپ، جنس بدنه و بال، نوع اتصال و پیکربندی نهایی خواهد بود.

خواندن
اگر آمریکا به حداقل ها راضی نباشد، بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *