درمان اختلالات عصبی با دستگاه نوروفیدبک ایرانی

[ad_1]

گروهی از محققان یک شرکت فناوری، انواع دستگاه های نوروفیدبک و بیوفیدبک ساخت ایران را برای درمان برخی از اختلالات عصبی مانند اختلال وسواس فکری- عملی به بازار عرضه کرده اند.

به گزارش ایسنا، بیوفیدبک تکنیکی است که سعی می کند با ایجاد تغییرات مثبت مثبت در بدن، برخی از عملکردهای شما را بهبود بخشد. فعالیت یا فعالیت بدنی ما به دو دسته ارادی و غیرارادی تقسیم می شود. فعالیت های ارادی مانند حرکت دادن دست ها و پاها به طور آگاهانه کنترل می شوند، اما برخی از فعالیت های بدن مانند ضربان قلب، تنفس، دمای بدن، فشار خون و امواج مغزی به طور غیرارادی کنترل می شوند.

پارامترهای مرتبط با این فعالیت ها به طور ناخودآگاه در پاسخ به عوامل محیطی تغییر می کنند. به عبارت دیگر، بدن به عوامل محیطی مانند عصبی بودن، استرس، هیجان و بیماری واکنش نشان می دهد و می تواند هر یک از این فعالیت ها را تغییر دهد.

بنابراین اگر فردی برای مدت طولانی در معرض هر یک از این عوامل محیطی قرار گیرد که منجر به تغییر در فعالیت های بدن می شود، ممکن است دچار اختلال یا بیماری شود.

برای درمان این نوع اختلال، فناوری جدیدی به نام «بیوفیدبک» ساخته شده است که به افراد کمک می کند برخی از این عملکردهای غیرارادی را تا حدودی کنترل کنند.

بیوفیدبک درمانی یک تکنیک ذهن – بدن است که به افراد یاد می دهد فعالیت های فیزیولوژیکی خود را تغییر دهند.

نوروفیدبک فناوری دیگری برای درمان این نوع اختلال است. این فناوری نوعی بیوفیدبک است که مستقیماً بر روی مغز اثر می گذارد و دامنه، درجه همگنی یا اختلاف فاز امواج مغز را با توجه به هدف از پیش تعیین شده تغییر می دهد. منطق این درمان مبتنی بر عوامل شرطی است.

خواندن
هفت روز تا ورق سیاه ۲ میلی متر رول عرض ۱ فولاد مبارکه بهتر

ما به طور معمول قادر به کنترل و تغییر امواج مغز خود نیستیم. چون ما از این امواج آگاه نیستیم. درمان نوروفیدبک تلاش می کند تا این آگاهی را با ارائه بازخورد بسیار سریع (چند میلی ثانیه پس از وقوع آن) ایجاد کند. با ادامه این تمرین، مغز یاد می گیرد که امواج بیشتری تولید کند که منجر به عملکرد بهتر می شود.

از این روش می توان برای بهبود اختلالاتی مانند اختلال کمبود توجه، بیش فعالی، اختلالات یادگیری، صرع، اختلالات هراس و اضطراب، اختلالات سوء مصرف مواد، افسردگی، مدیریت استرس، میگرن، سندرم تورت و اختلالات خواب استفاده کرد.

تولید این دستگاه پایگاه تحقیقاتی یکی از شرکت های فناور می باشد به طوری که دکتر مسعود نصرت آبادی، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت در گفت و گو با ایسنا وی گفت: تمرکز تحقیقاتی این شرکت بر تولید محصولات مرتبط با علوم اعصاب است و از این نظر محصولاتی مانند دستگاه های «نوروفیدبک» و «بیوفیدبک» تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه این دستگاه ها در انواع 3، 6، 8 و 12 کاناله تولید می شوند، گفت: اولین دستگاه نورو و بیوفیدبک دارای کاربردهایی با قابلیت های درمانی و تحقیقاتی است که می تواند الکترودها و حسگرهایی مانند Temp، EMG، EOG و ECG را به هم متصل کند.

نصرت آبادی نرخ نمونه برداری در این دستگاه را 250 تا 16 کیلوهرتز و وضوح آن را 24 بیت عنوان کرد و یادآور شد: در این دستگاه امکان ذخیره اطلاعات روی کارت حافظه وجود دارد.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت با اشاره به قابلیت های دستگاه ۱۲ کانال نوروفیدبک توضیح داد: این دستگاه قابلیت اتصال به درپوش مخصوص ضبط QEEG/EEG را نیز دارد.

خواندن
10 دلیل چرا شما are هنوز یک آماتور در رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه هستید

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *