دانشگاه‌ها باید از حواشی دور شوند

[ad_1]

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید از حواشی دور شوند، گفت: باید فضایی در دانشگاه‌ها ایجاد شود که علم و نوآوری، انسان‌پروری و اخلاق و …، دانشگاه را به فضای اجتماع و بهره‌مند ساختن صنعت، کشاورزی و تولید وارد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام شامگاه ۱۳ دی‌ماه در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شهرکرد با اشاره به اینکه دانشگاه در نظام اسلامی ظرفیت عظیمی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: این بدین شرط است که دانشگاه‌ها در تراز نظام اسلامی قرار گیرند، اما واقعیت این است که دانشگاه‌ها در حد عمری که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، برای در تراز شدن موفق عمل نکرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و حقیقت آن ظرفیت بسیار نورانی و عظیمی است، ادامه داد: چنین ظرفیتی در طی این مدت می‌توانست نیروهایی بسیار بیش از آنچه امروز در اختیار داریم تربیت کند و رشد دهد و در ساحت‌ نخبه‌پروری موفق‌تر عمل کند، اما متأسفانه دانشگاه‌ها در برهه‌هایی دچار حواشی دست و پاگیر شدند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید از حواشی دور شده و به متون بپردازند، گفت: باید فضایی در دانشگاه‌ها ایجاد شود که علم و نوآوری، انسان‌پروری و اخلاق و …، دانشگاه را به فضای اجتماع و بهره‌مند ساختن صنعت، کشاورزی و تولید وارد کنند.

نکونام بیان کرد: دوری جامعه از دانشگاه خسارت‌بار بوده و مدیریت خوب مدیریتی است که بتواند تعامل دانشگاه با جامعه و کارایی دانشگاه را بروز و ظهور دهد، البته موانع و مشکلات نیز فراوان هستند که باید در سایه ایمان و تقوا و نگاه‌های عمیق خداباوری کمر همت بست و موانع را مانند شهید سلیمانی از میان برداشت.

خواندن
توزیع 14000 سبد کالا بین مددجویان مددکاری در جشن مهربانی

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در خصوص شهید سلیمانی نباید فقط به گفتن و شنیدن اکتفا کرد، افزود: اندیشه و مسلک شهید سلیمانی باید جامعه را به حرکت و جوشش وا دارد و مانند این شهید والامقام در تمامی عرصه‌ها نگاه جامع داشته و جهادگونه عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری باوجود داشتن ظرفیت‌های فراوان کمبودهایی نیز دارند، اضافه کرد: کمبودها بیشتر در حوزه نیروی انسانی و زیرساخت‌ها و غیره است، چهارمحال‌وبختیاری گاه در نگاه کلان مظلوم واقع می‌شود، حال آنکه ظرفیت‌های انسانی توانمندی در این دست مناطق کمتربرخوردار وجود دارد که انتظار می‌رود بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

استاندار چهارمحال و بختیاری دانشگاهیان را دریابد

در ادامه جلسه محمدعلی زلفی‌گل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: حضور فرزندان شهدا در رأس مدیریت چهارمحال و بختیاری و نیز ریاست چندین مرکز علمی و دانشگاهی استان، فرصتی استثنایی است که امیدواریم روح پرفتوح شهدا بر مدیریت آنان حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه از استاندار چهارمحال و بختیاری می‌خواهم که دانشگاه و دانشگاهیان را دریابند، ادامه داد: البته با نگاه خیری که در استاندار سراغ داریم، این مهم تحقق خواهد یافت و هماهنگی کامل با رئیس جدید دانشگاه شهرکرد وجود دارد.

زلفی‌گل با تأکید بر اینکه مرکز رشد چهارمحال و بختیاری در صورت اقدام برای به سامان رسیدن از حمایت مالی وزارت علوم نیز برخوردار خواهد شد، بیان کرد: رونق گرفتن این مرکز رشد در راستای کارآفرینی و فناوری قطعاً سودمند خواهد بود.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

خواندن
رد ۱۴ درصد باسکول‌های جاده‌ای زنجان در آزمون استاندارد

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *