حدادی: یکی از ملزومات کیفیت، تولید حرکت مبتنی بر دانش است

[ad_1]

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اتکا به دانش آموختگان و فارغ التحصیلان جوان می تواند بستر مناسبی را برای تولید ملی با کیفیت لازم و سپس ایجاد اشتغال فراهم کند.

علی حدادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید» گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در سال 1401 باید مورد توجه جدی و واقعی قرار گیرد، شعار سالی است که حضرت آقا مطرح کردند. دانشبانیان با بیان اینکه اشتغالزایی است، گفت: در این سالها بحث اقتصاد در اولویت اول اسامی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و امسال نیز بر تولید دانش بنیان و اشتغال تاکید شده است. .

تولید دانش بنیان منشأ رونق اقتصادی است

وی افزود: تولید داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید جدی گرفته شود. تولید ملی منشأ شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار است. اگر بخواهیم به خودکفایی به معنای واقعی برسیم باید به کیفیت تولید ملی توجه ویژه ای داشته باشیم و آن را ارتقا دهیم. یکی از ملزومات تولید و کیفیت ملی، تولید یک حرکت علمی مبتنی بر دانش و پژوهش محور است.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به تحصیلکردگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خود که اکثرا جوان هستند اعتماد کنیم، این اعتماد می تواند بستر مناسبی را برای تولید ملی با کیفیت و کیفیت لازم فراهم کند. سپس شاهد ایجاد شغل خواهیم بود. اشتغال جوانان تحصیل کرده ما که در حوزه های مختلف آموزش دیده اند، یکی از دغدغه های امروز جامعه است. باید بستر لازم برای ایجاد شرکت های دانش بنیان ایجاد شود. تولید همگام با حرکت دانش و پژوهش می تواند موجب توسعه کشور شود.

خواندن
اگر می خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه رژیم کتوژنیک کلاسیک خود را تغییر دهید!

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی حرکت دانش بنیان است. مجلس شورای اسلامی می تواند در این زمینه موثر باشد. در سال 1400 قوانینی را که مانع آن می شد لغو و قوانین لازم در این زمینه را تصویب کردیم. سعی کردیم ریل و بستر لازم را فراهم کنیم تا دستگاه های اجرایی واقعا از تولید حمایت کنند. تولید هم در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری و هم در حوزه کشاورزی می تواند موثر باشد. تحول در بخش کشاورزی نیز نیازمند حرکت های دانش محور است.

او اضافه کرد: این حرکت دانش بنیان است که می تواند ما را به خودکفایی برساند و زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم کند.برای رسیدن به خوداتکایی باید یک حرکت دانش بنیان در کشور اتفاق بیفتد. از این طریق می‌توانیم فرصت‌های شغلی برای جوانان خود فراهم کنیم. گلخانه های مختلفی که در حوزه کشاورزی از طریق شرکت های دانش بنیان ایجاد شده و همچنین توجه به صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی از موضوعات مهم است. متاسفانه امروز هم خام فروشی محصولات کشاورزی برای کشور مضر است و باید یک جایی جلوی آن گرفته شود. با تغییر صنایع دانش بنیان به صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی می توان از این ضرر جلوگیری کرد.

اولویت مجلس رفع موانع تولید دانش بنیان است

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال 1401 اولویت اول مجلس رفع موانع در حوزه تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال خواهد بود. برای جلوگیری از رشد نقدینگی در سطح جامعه باید آن را به سمت تولید سوق دهیم. از سوی دیگر با حرکت تولید دانش بنیان، کالاهای صادرات محور خواهیم داشت. امروزه علاوه بر تامین نیاز کشور، تولید کالاهای صادراتی نیز ضروری است. قطعا در بخش صادرات باید به کیفیت توجه ویژه ای شود که با دانش موجود در کشور امکان پذیر است. انشاءالله در سال 1401 اقدامات مفیدی از سوی دولت و مجلس در این زمینه انجام خواهد شد. مهمترین مولفه اعتماد به مردم است. اگر به مردم اعتماد کامل داشته باشیم موفق خواهیم بود.

خواندن
دو کلاهک انتهایی و یک بدنه

حدادی در پایان تصریح کرد: علاوه بر تولید دانش بنیان باید به بحث آمایش سرزمین نیز توجه ویژه شود. اگر در حوزه آمایش سرزمین در کنار رونق تولید ملی، دید درستی داشته باشیم، شاهد رونق اقتصادی در سراسر کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *