تصاویر ماهواره ای فعالیت در راکتور هسته ای کره شمالی را نشان می دهد

[ad_1]

با استناد به تصاویر ماهواره ای جدید، دو سایت نظارتی ایالات متحده گزارش دادند که به نظر می رسد راکتور هسته پلوتونیوم کره شمالی به دلیل ذوب شدن برف در این تاسیسات کار می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبر یونهاپ، مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مستقر در واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای مادون قرمز حرارتی از 27 ژانویه و 4 فوریه آب داغ را از یک راکتور 5 مگاواتی تخلیه می‌کند. نشان می دهد که راکتور و سیستم خنک کننده آن در حال کار هستند.

کره شمالی قبلاً میله های سوخت رآکتور مورد استفاده برای تولید پلوتونیوم با درجه تسلیحات را بازفرآوری کرده بود.

در این گزارش آمده است: “لوله خنک کننده راکتور بدون یخ است و دمای آب تخلیه شده از راکتور گرمتر از آب رودخانه کوریونگ است که نزدیک تاسیسات جریان دارد.” به دلیل این اختلاف دما، قسمتی که آب راکتور به رودخانه می ریزد یخ نمی زند. در مقابل، مناطق عمیق تری از رودخانه یخ زده باقی مانده است.

با این حال، گزارش این وب سایت بیان می کند که تجزیه و تحلیل حرارتی تنها نشان می دهد که راکتور، آزمایشگاه رادیوشیمی و سانتریفیوژ “مشغول” هستند، نه “عملیات” به این معنا که فعالیت های مهم خاصی در حال انجام است.

در این گزارش آمده است: “اگر آنها در مرحله عملیاتی بودند، برف بسیار سریعتر و گسترده تر از آنچه در تصاویر حرارتی و چندطیفی فعلی دیده می شود ذوب می شد و الگوهای حرارتی قوی تری را نشان می داد.”

سایت نظارتی دیگر، 38 شمالی، روز پنجشنبه بر اساس تصاویر ماهواره ای 1 فوریه از ذوب برف در بخشی از تأسیسات و ساختمان های مجاور، تحلیل های مشابهی را گزارش کرد. این وب سایت همچنین خاطرنشان کرد که آب گرم از اواخر دسامبر تخلیه شده است.

خواندن
سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، آبی که در یک جو جریان ندارد

به گفته این وب سایت، اگرچه تأسیسات غنی سازی اورانیوم ذوب برف را روی سقف سانتریفیوژها نشان نمی دهد، اما این بدان معنا نیست که سانتریفیوژها کار نمی کردند زیرا منطقه به شدت کنترل می شود تا گرمای تولید شده که برف را ذوب می کند به بیرون نشت نکند. .

در همین حال، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه خود در اوت گذشته اعلام کرد که به نظر می‌رسد راکتور یونگ‌بیون از ماه ژوئیه عملیاتی می‌شود.

کره شمالی 6 آزمایش هسته ای داشته است که آخرین آن در سپتامبر 2017 بود. مذاکرات هسته ای بین ایالات متحده و کره شمالی از زمان نشست هانوی در سال 2019 بین دو طرف که بدون توافق پایان یافت، متوقف شده است.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *