تأثیر واکسن 90 درصد پاستوکوکوس بر «امیکرون» / زمان تزریق دوز چهارم این واکسن

[ad_1]

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به جزئیات تولید و کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی کوبایی (پاستوکوکوس)، گفت: این واکسن تزریقی است و 100 درصد در برابر ایمیکرون ایمن است.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا بیگلری در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به دستاوردهای انستیتو پاستور ایران با توجه به اینکه کمتر از دو هفته به سالگرد دومین سال تشخیص اولین موارد باقی مانده است. کووید 19 در کشور گفت: بحران جنگ جهانی کووید 19 پیچیدگی های خاص خود را داشت. در روزهای اولیه شیوع بیماری در چین، انستیتو پاستور آمادگی خود را برای طراحی استراتژی برای تشخیص بیماری تثبیت کرد. با تایید اولین موارد ابتلا به این بیماری در کشور در 30 بهمن 1396، بلافاصله انستیتو پاستور ایران مسئولیت راه اندازی و هدایت شبکه تشخیص آزمایشگاهی کووید 19 را بر عهده گرفت و با ایجاد این کمیته، ابتدا کلیه نمونه ها از دانشگاه ها پزشکان کشور از 750 بیمارستان وارد انستیتو پاستور شدند و مورد معاینه قرار گرفتند. از آنجایی که اکثر مراکز در تشخیص موفق نبودند، نمونه هایی از بیمارستان های تهران به دست ما رسید. در این بین مقرر شد به کادر آزمایشگاهی دانشگاه ها آموزش داده شود و با در اختیار داشتن کیت مصرفی آزمایشگاه استانی و آموزش پرسنل، در پایان 9 اسفند 98 موفق به راه اندازی دستگاه تشخیص کووید 19 شدیم. شبکه آزمایشگاهی با مشارکت 70 آزمایشگاه.

امکان صادرات کیت های تشخیص داخلی کرونا

وی ادامه داد: البته در اسفندماه شرکت‌ها برای تولید کیت فراخوان داده شدند و کم‌کم توانستند کیت‌های لازم را تولید کنند و امروز شاهد هستیم که شبکه تشخیص مولکولی با بیش از 500 آزمایشگاه وجود دارد، نه تنها در مورد کرونا. بلکه در مورد بحران.” پیام های آینده را نیز می توان فعال کرد. انواع کیت ها در داخل کشور تولید می شد و هم اکنون کشور آماده صادرات و همچنین تامین نیاز داخلی است. راه‌اندازی شبکه تشخیص آزمایشگاهی کرونا فرصتی بود در اوج تهدید در اوج سخت‌ترین محدودیت‌ها و انستیتو پاستور ایران به سنگری در دفاع از سلامت عمومی بازگشته و بار دیگر نقش خود را در آغاز دومین دوره ایفا کرده است. قرن.

خواندن
خرید مبل راحتی از تهران

تولید اولین واکسن پروتئین کونژوگه در جهان علیه کرونا

رئیس انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: از سوی دیگر پیگیر تولید واکسن نیز هستیم. خوشبختانه با توجه به اعتماد 100 ساله مردم به واکسن از انستیتو پاستور ایران به عنوان قدیمی ترین موسسه تولید واکسن در کشور و منطقه، تلاش کرده ایم با تولید واکسن ایمن و مطمئن و همچنین تولید واکسن، از این امانت محافظت کنیم. کارایی قابل توجه پس از همکاری ما با مؤسسه کوبا Finlay، یک واکسن پروتئین ایمن ساخته شد و ترکیب آنتی ژن های کووید در یک فرآیند ترکیبی با اکسید کزاز منجر به ساخت واکسن بسیار موثری شد. این واکسن اولین واکسن پروتئین مزدوج جهان است که اثربخشی واکسن را افزایش می دهد و تنها واکسنی در جهان است که علاوه بر واکسن اصلی دارای دوز تقویت کننده نیز می باشد.

جزئیات کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی-کوبایی

بیگلری ادامه داد: یک سال پیش در همان زمان همه فکر می کردند تزریق دو دوز واکسن کافی است، اما آن روزها پروژه ما به گونه ای بود که به فکر طراحی واکسنی افتادیم که اکنون آثار مثبت آن مشخص است. مرحله سوم کارآزمایی در ایران و کوبا برگزار شد؛ آزمایشی در ایران در هشت شهر با حضور 24000 داوطلب در این شهر انجام شد و مشخص شد که واکسن بی خطر بوده است. می تواند تا 96.5 درصد از بیماری های جدی جلوگیری کند. با توجه به اینکه بستر واکسن از زیرساختی که معمولا برای واکسن های دوران کودکی استفاده می شود استفاده می کند، این واکسن را می توان در گروه سنی بالای 2 سال نیز تزریق کرد. البته کودکان به دو دوز واکسن پاستوکوکوس و بزرگسالان به سه دوز واکسن پاستوکوکس و پاستوکوک پلاس نیاز دارند.

خواندن
تبریک می گویم! طراحی اتاق خواب با آجر نما شما (آیا) در آستانه توقف بودن مرتبط است

تاثیر 90 درصدی واکسن پاستوکوکوس بر روی امیکرون

بیگلری گفت: بر اساس مقاله ای که هفته گذشته دریافت کردیم تزریق 3 دوز این واکسن بالای 90 درصد روی آمیکرون موثر است و کسانی که چهار دوز از واکسن را دریافت کردند در برابر آمیکرون 100% ایمن بودند. اما به دلیل شکل درگیری امیکرون، اکثر واکسن ها به عنوان کمربند ایمنی عمل می کنند و شدت و شدت عارضه را کاهش می دهند. بنابراین تاکید می کنیم مردم نسبت به تکمیل و تکمیل واکسن خود اقدام کنند. آمیکرون در کودکان شیوع بیشتری خواهد داشت، بنابراین امیدواریم هر چه زودتر فرزندان خود را ایمن سازی کنید. انستیتو پاستور ایران در دو سال اخیر با فداکاری سرورهای بی دغدغه خود و تلاش شبانه روزی اعضای خود در زمینه تشخیص و ایمن سازی گام های بلندی برداشته است. تجربه دو سال گذشته خیلی عالی بود که بتوان در چند روز آینده از آن استفاده کرد.

وضعیت و عرضه Pastococcus و Pastococcus Plus

بیگلری در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تامین واکسن پاستوکوکوس و پاستوکوکس پلاس در مراکز واکسیناسیون گفت: برنامه معمول تولید ما این بود که بزرگسالانی که دو دوز پاستوکوکوس تزریق می کردند به فاصله یک ماه و برای کودکان فقط یک برنامه تزریق شود. تزریق دو دوز پاستوکوک است. در طرح تولید پاییز 1400، پیش‌بینی می‌کردیم حدود 15 میلیون دوز واکسن تولید شود و با توجه به اینکه پاستوکوکوس تنها واکسن تولید داخل دارای مجوز برای کودکان بود، عمدتاً 10 میلیون دوز از این گونه پاستوکوکوس و 5 میلیون دوز پاستوکوک پلاس تولید کردیم. زیرا حدس می زد که کمبود واکسن برای کودکان در کشور وجود داشته باشد. برای هر بزرگسالی که به دو دوز پاستوکوکوس و یک دوز پاستوکوکوس پلاس نیاز دارد، در واقع حدود 3 میلیون و 300 هزار پاستوکوکوس و 1 میلیون و 600 هزار دوز پاستوکوکوس پلاس نیاز دارد و در حدود آگوست یا سپتامبر سال گذشته، صحبت از تزریق بزرگ دوز سوم در ذهن نیست. اما زمانی که شرکت های مختلف دنیا اعلام کردند که نیاز به دوز سوم است و با توجه به اینکه پاستوکوکس پلاس می تواند سومین دوز اکثر واکسن های تزریق شده در کشور باشد، کشور برای نوبت سوم در مهر و آبان از این واکسن استفاده کرد.

خواندن
قیمت لحظه ای انواع ناودانی

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 60 میلیون نفر در ایران واکسن سینوفارم و آسترازنکا را دریافت کردند و تهیه این تعداد واکسن پاستوکوف پلاس در مدت زمان کوتاه به همه آنها سخت و غیرممکن بود و با توجه به اینکه دستور تولید با واکسن وزارت بهداشت، اکنون برنامه هایی برای تولید پاستوکوکوس و پاستوکوک پلاس بیشتر داریم.

زمان تزریق چهارمین دوز واکسن پاستوکوک

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره تزریق نوبت چهارم واکسن پاستوکوکوس گفت: کسانی که 3 نوبت واکسن پاستوکوکوس و پاستوکوکس پلاس دریافت کردند می توانند بعد از گذشت شش ماه از آخرین نوبت نوبت چهارم را تزریق کنند. در حال حاضر کمیته ملی واکسیناسیون پذیرفته است که پاستوکوکوس پلاس باید به عنوان دوز تقویت کننده برای بسیاری از واکسن ها استفاده شود، اما ما درخواست کرده ایم که از خود پاستوکوکی که به مقدار زیاد داریم، به عنوان دوز تقویت کننده واکسن استفاده شود. .

ادامه داد

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *