بیش از 4500 کودک 5 تا 12 ساله در رفسنجان و انار واکسینه شدند.

[ad_1]

ایسنا/ کرمان مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تاکنون بیش از 4500 کودک 5 تا 12 ساله با بیش از 11 درصد جمعیت هدف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قرار گرفته اند. واکسینه شده علیه بیماری عروق کرونر قلب بیماری قلبی.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محسن نژاد قادری ظهر امروز ۱۴ اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: دو واکسن مورد تایید وزارت بهداشت شامل پاستوکوک و سینوفارم برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله علیه کرونا تزریق می‌شود و این واکسن‌ها برای همه کودکان تزریق می‌شود. شهری و روستایی رفسنجان موجود می باشد.

وی ادامه داد: حدود 44 هزار کودک در این رده سنی در رفسنجان داریم که 11 درصد آنها واکسن این بیماری را انجام داده اند.

وی به والدین توصیه کرد: توجه بیشتری به واکسیناسیون فرزندان خود داشته باشند و با تزریق واکسن، فرزندان خود را از این بیماری در امان نگه دارند.

وی افزود: واکسن های تایید شده برای کودکان 5 تا 12 ساله در تمامی مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان موجود است و والدین می توانند با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی به محل زندگی خود، این واکسن را به کودکان خود تزریق کنند.

نژاد قادری اظهار داشت: در رفسنجان طی 12 سال 583 هزار دوز واکسن به جمعیت تزریق شد که از این تعداد 260 هزار بار اول (90 درصد)، 235 هزار بار دوم (81.5 درصد) و بیش از 87 هزار نفر بار سوم (بالای 18 سال). ساله) واکسن را دریافت کرد.

مدیر گروه کنترل بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: روند مراقبت های سرپایی در این شهرستان اندکی کند شده است اما این کاهش در میزان مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان محسوس نیست.

خواندن
توسعه کشت گندم با روش جدید در اراضی شور خُنج 

نژاد قادری ادامه داد: نتایج بررسی ها در رفسنجان نشان می دهد افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند کمتر در بیمارستان بستری شده اند و مرگ و میر بسیار کمتری نسبت به افرادی که واکسینه نشده اند یا به طور کامل واکسینه نشده اند، کمتر است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و انجام سفرها و ویزیت ها توصیه کرد: مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از ماسک و همچنین استفاده از ماسک استفاده کنند. فاصله گذاری اجتماعی از خود و دیگران را رعایت کنید و در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، حتی موارد خفیف، مطمئن شوید که حداقل 5 روز در خانه قرنطینه هستید تا بهبودی حاصل شود و در جلسات شرکت نکنید تا زنجیره انتقال قطع شود و زندگی و دیگران زنده شوند. تهدید نشده است

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *