باید سالانه 100 هزار هکتار به فضای سبز کشور اضافه کنیم

[ad_1]

ایسنا/ البرز معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید سالانه 100 هزار هکتار به فضای سبزمان اضافه کنیم و همه سازمان ها و ارگان ها باید در این زمینه فعال باشند.

به گزارش ایسنا، محمدحسن نامی در مراسم کاشت نهال در شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ و اکتشاف 975 پروژه منابع طبیعی در سراسر کشور که در وبینار با مرکز البرز برگزار شد، اظهار کرد: آسیب های پنهانی مانند ریزش خاک وجود دارد. در کشور. زمین با شیب بالای 15 درجه در هنگام سیل خاک زیادی را از دست می دهد. جایگزینی خاک زمان زیادی می برد، از طرفی سدها با جابجایی خاک پر می شوند که باعث افزایش هزینه ها و اتلاف آب می شود. بنابراین یکی از وظایف مهم منابع طبیعی آبخیزداری و آبخوان داری است.

وی افزود: گرم شدن هوا یکی دیگر از بحران های سریع در کشور ما است، بنابراین باید منابع طبیعی را توسعه دهیم تا از بروز بحران جلوگیری کنیم و به حفظ اعتدال دما کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید سالانه 100 هزار هکتار فضای سبز اضافه کنیم و همه سازمان ها و ارگان ها باید در این زمینه اقدام کنند، گفت: اگر می گویند اقتصاد مهم تر است یا محیط زیست، من می گویم محیط زیست، زیرا زیرساخت های اقتصاد محیط زیست است.” رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع و کشت درختان میوه تاکید دارند. در تهران 12 میلیون اصله درخت داریم که نیمی از آنها بسیار مثمر بود.

نامی تصریح کرد: درصدی از بودجه عمومی کشور برای مقابله با بلایای طبیعی و حوادث است که می توانیم کمک کنیم.
انتهای پیام

خواندن
حجت الاسلام سید محسن شفیعی درگذشت

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *