اگر آمریکا به حداقل ها راضی نباشد، بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد.

[ad_1]

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اکنون کار به جایی رسیده است که اگر آمریکا حداقل ها را برای خود در مذاکرات در نظر نگیرد، حداکثر ضرر را به آنها تحمیل می کند.

اسدالله بادامچیان در گفت وگو با ایسنا، درباره ارزیابی حزب موتلفه اسلامی از مذاکرات وین گفت: این آمریکا بود که با ایران قطع رابطه کرد، بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که قطع رابطه کرد. آمریکا و اروپا در این 40 سال از هیچ مخالفت، تخریب، تحریم و توطئه علیه ایران دریغ نکرده اند، حتی ریگان هم گفته بود که می خواهیم ریشه ایران را ببخشیم، اما ملت ایران با قدرت مقاومت کرده و مواضع اصلی خود را پیش برده است. با قدرت و تدبیر امام خمینی و رهبری ایشان.

وی گفت: رهبری به این نکته اشاره کرده اند که نتیجه مذاکرات مهم است و مذاکره برای مذاکره بی فایده است. به برجام برمی گردد. این نشان می دهد که ایران مستقل و قدرتمند است. چون اگر سازش می کرد یا کوتاه می آمد اوضاع فرق می کرد.

این فعال سیاسی افزود: متأسفانه دولت قبلی رویکرد برد-برد را دنبال می کرد اما مشخص شد که آمریکا حاضر نیست به ایران پیروزی بدهد. اما پس از مقاومت ایران، دولت اوباما مجبور شد به ایران امتیاز بدهد و برجام را امضا کند، اما ترامپ از برجام خارج شد و بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را ثابت کرد; البته فکر می کردند ایران با خروج از برجام دچار مشکل می شود اما ایران با قدرت به راه خود ادامه داد.

خواندن
توزیع بالغ بر 860 میلیارد ریال تجهیزات کلاسی و اداری در سال 1400

بادامچیان با بیان اینکه ایران خواستار رفع تمامی تحریم ها است، افزود: این یک موضع عقلانی و قانونی است. روابط ایران با سایر کشورها چه ربطی به آمریکا دارد؟ تحت فشار قرار دادن سایر کشورها برای قطع رابطه با ایران خلاف قوانین و قوانین بین المللی است و در واقع آمریکا قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد. ایالات متحده تحت عنوان دموکراسی یک دیکتاتوری جهانی را دنبال می کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره موضع حزب موتلفه در قبال مذاکرات وین گفت: این مذاکرات باید بر اساس استقلال و منافع ملی ادامه یابد. کاری که در توافق قبلی انجام نشده بود، آمریکا و اروپا باید انجام دهند. ما الان به آمریکا نیاز نداریم، نفت خود را می فروشیم و ارز می گیریم و کشور را اداره می کنیم و آمریکا به زودی متوجه می شود که سلاح تحریم کاملاً بی اثر است. در واقع فشارهای آمریکا جواب نداد و حالا کار به جایی رسیده که اگر آمریکا حداقل ها را برای خود در مذاکرات در نظر نگیرد، حداکثر ضرر را به آنها تحمیل می کند.

وی در پایان گفت: معتقدیم دولت باید همچنان مسیر مذاکرات را ادامه دهد که تاکنون انجام داده است. یعنی باید محکم بایستد، عقب نشینی نکند و با درایت مذاکره را دنبال کند. در صورت عادی بودن رابطه، سایر موارد با اذن رهبری قابل مذاکره است. اکنون دولت با حمایت ملت و رهبری باید راه خود را محکم ادامه دهد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *