ارزیابی بخش کودک و نوجوان سالنامه

[ad_1]

داور سی امین دوره جوایز کتاب سال در بخش کودک و نوجوان به این بخش امتیاز داد.

به گزارش ایسنا، حبیب یوسف زاده، نویسنده کودک و نوجوان با بیان اینکه در دوره های گذشته آثار قابل توجهی در حوزه کودک و نوجوان به دبیرخانه بخش کودک این کتاب ارسال می شد، گفت: و در قسمت ترجمه کتاب های با کیفیت مورد بررسی و داوری قرار گرفت. ناشران بخش خصوصی در این دوره بسیار فعال بودند.

وی افزود: کتاب‌های ترجمه‌شده ارسال‌شده برای این دوره از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش کودک، آنطور که قبلاً بود، نبود و ناشران در این زمینه کمتر مؤثر به نظر می‌رسیدند. ناشران کوچکتر نیز حضور کمتری در سی امین دوره این جایزه داشتند.

نویسنده و داور کتاب سال با بیان اینکه این کتاب مخاطبان خاص خود را دارد و طبیعی است که تعداد مخاطبان آن قابل مقایسه با مخاطبان سینما و تلویزیون نباشد، گفت: جایزه کتاب سال کتاب سال جمهوری اسلامی ایران یک رویداد مهم علمی است و با جشنواره ماهیت بین المللی فیلم فجر که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، کاملا متفاوت است. باید کاری کنیم که جامعه بعد از حدود 40 دوره از برگزاری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در این باره شناخت عمیقی پیدا کند.

حبیب یوسف زاده در پایان گفت: باید جایگاه ویژه ای در رسانه ملی برای کتاب و جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تعریف شود. یک برنامه تلویزیونی برای به رسمیت شناختن این جایزه کافی نیست. اگر می خواهیم کتاب در جایگاه اصلی جامعه و در شأن فرهنگ ایرانی دیده شود، باید از مقاطع ابتدایی و پایین آموزش فرهنگ سازی کنیم.

خواندن
چرا لیبل های حرارتی در چاپ مقرون بصرفه هستند؟ Copy (41)

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *