احتمال افزایش ۳۰ درصدی قیمت شیرینی در پی گرانی آرد

قیمت شیرینی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد گفت: اکنون شائبه‌هایی وجود دارد که قیمت آرد نول ویژه قنادی، هر کیسه ۴۰ کیلویی با ۱۴۰ درصد افزایش به ۶۱۰ هزار تومان برسد که در این صورت قیمت کیک و شیرینی ۳۰ درصد گران خواهد شد.

محمد فرزانی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درخصوص احتمال افزایش قیمت کیک و شیرینی بیان کرد: به‌دنبال حذف یارانه و ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت آرد افزایش پیدا کرده است که به‌طبع به صنف و تولیدی‌های ما نیز تسری می‌یابد. ۳۰درصد ماده اصلی شیرینی آرد است، اما هنوز قیمت آرد رسما اعلام نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت کیک و شیرینی هنوز افزایش پیدا نکرده است، افزود: سامانه خرید آرد سایر مصارف همچنان بسته است و باتوجه‌به قول‌هایی که داده‌اند، سامانه هنوز باز نشده است و از افزایش قیمت آرد خبری نداریم.

 

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد خاطرنشان کرد: برای شیرینی، آرد نول ویژه قنادی می‌خریم که سبوس‌گیری بهتری دارد و نسبت به آرد حوزه نانوایی‌ها گران‌تر است. پیش از اینکه آرد گران شود، هر کیسه ۴۰کیلویی آرد سامانه‌ای را ۲۶۰هزار تومان می‌خریدیم.

 

فرزانی گفت: اکنون شائبه‌هایی وجود دارد که قیمت آرد نول هر کیسه ۴۰کیلویی با ۱۴۰درصد افزایش به ۶۱۰هزار تومان برسد، اما هنوز نرخ رسمی آن اعلام نشده است و این قیمت را هم در جایی مشاهده نکرده‌ام. در صورتی که قیمت آرد نول افزایش یابد، قیمت کیک و شیرینی حدود ۳۰درصد افزایش خواهد یافت.

 

وی تصریح کرد: بابت تأمین روغن نیز کمبود داریم. نمی‎دانم چرا کارخانه‌ها بابت توزیع روغن مقاومت می‌کنند. برخی شرکت‌ها توزیع روغن دارند، اما احتمالا دلیل کمبود روغن افزایش احتمالی قیمت آن است.

 

 

خواندن
سند فیزیکی املاک و اراضی حذف خواهد شد

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

ریزش قیمت مسکن واقعیت دارد؟

مجموعه: اخبار اقتصادی و بازرگانی تاریخ انتشار : یکشنبه, 21 خرداد 1402 00:08 عضو هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *