آمریکا: گزارش‌ها درباره آزادسازی ارز بلوکه شده ایران صحت ندارد

[ad_1]

سخنگوی وزارت امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی به سوالاتی درباره وضعیت مذاکرات وین و صحت برخی گزارش‌ها درباره آزادسازی پول بلوکه شده ایران در بانک‌های خارجی به دلیل تحریم‌های واشنگتن پاسخ داد.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اطلاعات جدید از مذاکرات وین که بنا به دلایلی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است، گفت: آیا به زودی جلسه ای برگزار می شود یا خیر؟ همه تحریم های ما هنوز به قوت خود باقی است. تا زمانی که ما به بازگشت متقابل به عضویت در شورای امنیت سازمان ملل دست یابیم، جای خود دارد و باقی خواهد ماند. مایه تاسف بود شنیدن برخی گزارش‌های نادرست و کاملاً نادرست، نه فقط در مورد تحریم یا لغو تحریم‌ها، بلکه در مورد این موضوع و تلفیق آن با ادعاهای نادرست مبنی بر توافق بر این موضوع. [آزادی] زندانیان
پرایس ادامه داد: واقعیت این است که متاسفانه ما هیچ خبری برای اعلام افتتاحیه نداریم. [در مذاکرات] ما نداریم.

وی گفت: هرگونه اطلاعات در مورد زندانیان ما در ایران مستقیماً توسط وزارت امور خارجه ارائه خواهد شد. ما آگاه هستیم که اطلاعات نادرست زیادی منتشر شده است.» ما از همه می خواهیم در مورد این گزارش ها احتیاط کنند. اما آنچه اکنون مسلم است این است که دو مسیر موازی پیش روی ایران وجود دارد، یکی در چارچوب مذاکرات وین برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام و دیگری در آزادی هر چهار شهروند آمریکایی زندانی در ایران.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: متأسفانه در این مرحله هیچ یک از این مذاکرات موفقیت آمیز نبوده و هرگونه گزارشی بر خلاف آن، مانند موردی که اشاره کردید، به شما اطلاع می دهد که پول ایران در حساب های مسدود شده نزد اشخاص ثالث است.[طرف سوم تحریم‌های آمریکا] اشتباه می کنند، نه شرکای ما این پول را به ایران دادند و نه آمریکا اجازه داد و یا تایید کرد که این پول بلوکه شده است.
وی در پایان گفت: ما به پیشبرد این مذاکرات با نهایت فوریت ادامه خواهیم داد. ما از ایران می خواهیم که همین کار را بکند. از ایران می‌خواهیم به باقر و سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز که شهروند آمریکا هستند اجازه دهد به کشور و عزیزانشان بازگردند.
به گزارش ایسنا، اظهارات پرایس درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در بانک های خارجی در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال انتشار برخی از پول های بلوکه شده ایران و گمانه زنی رسانه ها مبنی بر آزادسازی دارایی های ایران در کره جنوبی منتشر شده است. بانک مرکزی ایران.

خواندن
درمان بوتاکس با تزریق سم بوتولینوم

میلیاردها دلار پول ایران در بانک های کره جنوبی بلوکه شده است و سئول می گوید به دلیل تحریم های آمریکا نمی تواند این پول را به ایران بازگرداند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا با تایید خبر آزادسازی بخشی از ارز بلوکه شده ایران گفت: اصل آزادسازی در حال انجام است.

مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای، توافقی که در آن ایران برنامه هسته‌ای خود را در ازای لغو تحریم‌ها تشدید کرد، پس از تحولات اخیر در روابط سیاسی بین‌المللی روسیه با اوکراین، اعمال تحریم‌های متعدد واشنگتن علیه روسیه و اختلاف تهران و واشنگتن بر سر برخی مسائل. مابقی مذاکرات اخیرا تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری اخیر خود گفت: آنچه در وین است به دلیل رویکرد آمریکا به بن بست رسیده است.

خطیب زاده اخیرا با بیان اینکه دولت واشنگتن هنوز تصمیمات سیاسی خود را در مورد موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین نگرفته است، اظهار داشت: آمریکا تلاش می کند مسائل باقی مانده در این مذاکرات را گروگان مسائل سیاست داخلی خود نگه دارد.

وی افزود: ما ملت صبوری هستیم اما قرار نیست همیشه منتظر بمانیم و اگر آمریکا خواهان توافق است باید هر چه زودتر تصمیم سیاسی خود را بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری گفت: آنچه در دو هفته گذشته برای ما روشن شده این است که بایدن و کاخ سفید هنوز تصمیم خود را نگرفته اند و متاسفانه کل توافق در گروگان است. آنها این کار را حزبی و در داخل انجام دادند و همان رویکردی را در پیش گرفتند که منجر به شکست بسیاری از توافقات بین المللی شد. یعنی یک توافق بین المللی را مشروط به درگیری های داخلی خودش کند.

خواندن
خرید مبل ال شاس

خطیب زاده تاکید کرد: قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل چارچوبی برای بحث این توافق بین المللی است و در این زمینه دولت بایدن باید تصمیم سیاسی خود را اتخاذ کند. راه حل در کاخ سفید نهفته است. آنها باید به طور منطقی به خواسته های منطقی ایران که مورد تایید اعضای 1+4 است پاسخ دهند تا ما برای بازگشت به وین آماده شویم.

خطیب زاده گفت: معامله بسیار مقرون به صرفه است و آمریکا باید بداند و مطمئن باشد و مطمئن باشد که از خطوط قرمز خود عبور نکنیم و از خواسته های خود کوتاه نیاییم.
انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *