کدام استان ها بیشترین تسهیلات صادراتی را دریافت کردند؟

[ad_1]

از ابتدای پرداخت تسهیلات به واحدهای صادراتی یعنی دوم خرداد تا پایان دی ماه سال جاری حدود 36.5 درصد از متقاضیان موفق به دریافت بیش از 4565 میلیارد تومان از این تسهیلات شدند و تا پایان آذرماه، تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی بیشترین تعداد نصب را خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، در 10 ماهه امسال بیش از 3312 میلیارد تومان نصب در قالب 175 قلم کالا به واحدهای صادراتی پرداخت شد. بدیهی است در این مدت 403 ثبت نام برای دریافت این نوع تسهیلات انجام شده است که به این معناست که تقریباً 43.4 درصد از متقاضیان توانسته اند در این مدت تسهیلات دریافت کنند.

بر اساس جزئیات اطلاعات منتشر شده در 9 ماهه امسال، در بین استان ها، تهران تسهیلات بیشتری برای واحدهای صادراتی دارد. در خصوص استان هایی که کمترین تسهیلات را دریافت کرده اند، باید به این نکته اشاره کرد که از بین استان ها، شش استان شامل اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران تسهیلات دریافت نکرده اند.

واضح است که اطلاعات مربوط به تسهیلات واحدهای صادرکننده از ابتدای امتیاز آنها یعنی دوم خردادماه تا پایان دی ماه سال جاری منتشر شده است که نشان می دهد در این مدت بیش از 4565 میلیارد تومان در سال جاری پرداخت شده است. فرم 249 مورد.

در مدت مذکور 683 فقره برای دریافت این تسهیلات ثبت شد که از این تعداد 354 فقره برای دریافت بیش از 7 میلیارد و 444 میلیارد تومان به بانک ها ارائه شد اما 249 فقره به واحدهای صادراتی پرداخت شد. یعنی حدود 36.5 درصد از متقاضیان توانستند این تسهیلات را دریافت کنند.

خواندن
تصادف با 5 کشته در جاده داراب - بندرعباس

جزئیات داده های منتشر شده در 9 ماهه امسال نیز نشان می دهد که از خرداد سال گذشته تا آذرماه امسال، تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی تعداد بیشتری نصب داشته اند، اما برای شش استان اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه. و بویراحمد. و مازندران هیچ تاسیساتی دریافت نکرد.

جزئیات نحوه پرداخت تسهیلات صادراتی

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، به منظور هدایت منابع در جهت تحقق اهداف صادراتی و همچنین تسهیل و تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی-صادراتی، سامانه اعطای یکپارچه بومی سازی انجام شد. تسهیلات منابع صندوق توسعه ملی و تجمیع منابع بانک های عامل پیمانکار در سایت بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی www.behinyab.ir راه اندازی شد. این اقدام برای صادرات محصولات اولویت دار به کشورهای هدف انجام می شود.

پس از ثبت نام در سامانه مذکور، درخواست متقاضیان به صورت خودکار و پس از تایید در یکی از بانک های عامل (توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، توسعه تعاون، خاورمیانه، کارآفرین، تجارت، ایران ملی، رفاه کارگران، صادرات از ایران، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، کشاورزی و پارسا) جهت تایید و پرداخت تسهیلات ارسال خواهند شد. منابع اختصاص یافته به تسهیلات بسته با 50 درصد منابع صندوق توسعه ملی و 50 درصد منابع بانک عملیاتی ترکیب می شود که نرخ سود تسهیلات، میانگین نرخ سود تسهیلات بانک مرکزی است. بانک توسعه ملی صندوق و نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار.

اولویت های اعطای تسهیلات بر اساس اولویت های کالایی، اولویت های ملی، واحدهای تولیدی- صادراتی، اشخاص حقوقی، صادرکنندگان کالا از طریق توسعه زنجیره ارزش در صنایع منتخب و محصولات کشاورزی است.

خواندن
راهکارهای توسعه فرهنگ زیست محیطی در ورزش

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *