پنتاگون: روسیه به یک تهدید واقعی تبدیل شده است

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه طی نشستی در کنگره به بررسی جنگ روسیه با اوکراین پرداختند.

به گزارش فارس،میلی در سخنان خود گفت: «حمله روسیه به اوکراین در حال تهدید و تضعیف نه تنها صلح و ثبات اروپا بلکه صلح و ثبات جهانی است که پدران و نسل‌های آمریکا برای دفاع از آن سخت جنگیدند».

 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اضافه کرد: «واشنگتن توان نظامی خود را متناسب با توان نظامی روسیه و چین توسعه و ارتقاء خواهد داد».

 

لوید آستین نیز در این نشست گفت: «پوتین همین امروز می‌تواند جنگ در اوکراین را متوقف کند و نیروهایش را از این کشور خارج کند. این تصمیم یک فرد است».

 

وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال حمله شیمیایی و بیولوژیکی توسط روسیه گفت: «من قاطعانه امیدوارم که پوتین این کار را انجام ندهد و پاسخ جهانی به این اقدام چشمگیر خواهد بود».

 

آستین اضافه کرد: «پایان بازی توسط دولت اوکراین که در تعامل با روسیه است، مشخص خواهد شد و ما قصد داریم تا هر آنچه که در توانمان داریم انجام دهیم تا این اطمینان حاصل شود که از اوکراین و تلاش‌هایش برای دفاع از تمامیت ارضی خود، حمایت می‌کنیم».

 

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد:‌ «تفاوت بین چین و روسیه این است که اولی یک چالش است و دومی به یک تهدید واقعی تبدیل شده است».

 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه در پیامی توییتری گفت که جنگ بی‌دلیل روسیه علیه اوکراین بر امنیت جهانی تاثیر گذاشته است.

 

از سوی دیگر، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (سه‌شنبه) به کنایه تصریح کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیازی به توافق صلح ندارد زیرا صلح برای او پایان کار است.

 

مدودف در کانال تلگرامی خود با اشاره به وابستگی کی‌یف به غرب برای ادامه نبرد با روسیه نوشت: «زلنسکی نیازی به هیچ‌گونه معاهده صلح ندارد. برای او، صلح پایان کار است».

 

وی ادامه داد که زلنسکی همچنان به تمنای تسلیحات و پول از غرب ادامه می‌دهد و نگرانی‌های مردم اوکراین را تقلید می‌کند.

 

 

خواندن
الکاظمی: روابطمان با عربستان در "بهترین حالت" است/از مساله فلسطین حمایت می‌کنیم

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

بایدن اتهامات درباره دست داشتن در فساد را «مزخرف» خواند

مجموعه: اخبار بین الملل تاریخ انتشار : جمعه, 19 خرداد 1402 22:48 رئیس‌جمهوری آمریکا اتهامات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *