پایان بهمن ماه؛ آخرین فرصت برای اختصاص کارتخوان و درگاه پرداخت

[ad_1]

ایسنا/ خوزستان مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: مهلت ثبت نام و تعیین تکلیف دستگاه های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی تا پایان بهمن ماه است و پس از پایان بهمن ماه، کارتخوان های گمشده یا درگاه های پرداختی که تعیین تکلیف نشده اند، توسط سازمان سنجش غیرفعال می شود. بانک مرکزی.

جهانشاه ارزانی بیرگانی در گفت وگو با ایسنا درباره طرح تعیین تکلیف کارتخوان ها، اظهار کرد: هدف از اجرای این قانون مالیاتی نیست و دولت دو قانون برای الزام مالیات شامل مالیات بر ارزش افزوده و مالیات مستقیم دارد و از طریق این دو قوانین نیاز به اجرای مالیات دارند.

وی افزود: موضوع احراز هویت کارتخوان در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مودیان است که برای شفاف سازی، مبارزه با اقتصاد زیرزمینی، مبارزه با شرکت های صوری و مبارزه با فرار است. سرپرست. هدف از اجرای این طرح، یافتن حلقه های مفقود اقتصادی است و این موضوع نه تنها سازمان امور مالیاتی، بلکه بسیاری از دستگاه های دیگر مانند صنعت، معدن و تجارت را نیز تحت تأثیر قرار می دهد که می توانند از این قانون برای شناسایی و گردش کالا در کشور استفاده کنند. سطح جامعه را پوشش می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان تصریح کرد: تا زمانی که کارتخوان ها ثبت و احراز هویت نشده، مودیان فرار مالیاتی شناسایی نشده و قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان منتشر نشود، نمی توان درباره تاثیر این سوال در افزایش یا کاهش مالیات اظهار نظر کرد. ثبت نام کارتخوان بخش کوچکی از اجرای این قانون و اولین قدم آن است.

خواندن
وزیر امور خارجه فنلاند فردا وارد ایران می شود

ارزانی بیرگانی با اشاره به سامانه مودیان گفت: پس از راه اندازی این سامانه، هیچ شرکت یا شخصی صورتحساب صادر نمی کند و تمامی صورتحساب های مربوط به تراکنش های افراد به صورت الکترونیکی توسط سامانه مودیان صادر می شود که این امر موجب شفافیت می شود. در جامعه.”

وی در خصوص درگاه ملی خدمات الکترونیکی ثبت نام دارندگان دستگاه های کارتخوان و درگاه های پرداخت الکترونیک گفت: در راستای اجرای ماده 11 قانون پایانه های فروشگاه ها و سامانه مودیان مالیاتی، بانک مرکزی موظف به ساماندهی پذیرندگان بانکی است. به همین منظور بانک مرکزی با همکاری مرکز تنظیم مقررات که زیرمجموعه سازمان امور مالیاتی است، اطلاعات دستگاه های POS و درگاه های پرداخت الکترونیکی را در اختیار مرکز تنظیم مقررات قرار داده و سامانه ای به نام درگاه ملی خدمات الکترونیکی را راه اندازی کرد. این درگاه ملی به گونه‌ای طراحی شده است که هر ایرانی می‌تواند وارد این سامانه شده و اطلاعات آن از قبیل مالیات‌های قانونی، اطلاعیه‌های الکترونیکی، مالیات خانه‌های خالی و غیره را مشاهده کند.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان بیان کرد: یکی از مهمترین گزینه ها و موارد تعریف شده در پرتال ملی خدمات الکترونیک مربوط به بحث پایانه های فروشگاهی است. هر ایرانی می تواند با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن خود وارد این درگاه شود و ببیند آیا کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی به نام آن شخص ثبت شده است یا خیر. اگر شخصی به کارتخوان یا درب خود نیاز دارد باید آن را به پرونده خود ضمیمه کند، اما در صورت عدم استفاده از مشخصات یا اشتباه بودن مشخصات، می تواند آن دستگاه یا درب را به صورت الکترونیکی غیرفعال کند.

خواندن
دیپلماسی ورزشی در دستور کار است / آستارا مستعد تعاملات بین المللی ورزشی

ارزانی بیرگانی ادامه داد: برای مودیان ثبت نام نشده در این درگاه گزینه ای به نام بایگانی وجود دارد و باید دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت الکترونیکی خود را بایگانی و ثبت کنند.

وی افزود: مهلت ثبت نام و تعیین تکلیف دستگاه های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی تا پایان بهمن ماه است و تاکنون 2.5 میلیون دستگاه پوز به پرونده مالیاتی متصل و حدود 2.4 میلیون دستگاه پوز در سراسر کشور قطع شده است. در پایان بهمن ماه، کارتخوان های گمشده یا درگاه های پرداختی که تعیین تکلیف نشده اند، توسط بانک مرکزی غیرفعال می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: همه مودیان اعم از حقیقی یا حقوقی می توانند با ورود به این درگاه، دستگاه یا درگاه پرداخت الکترونیکی خود را تعیین تکلیف کنند.

ارزانی بیرگانی با اشاره به فعالیت دستگاه های کارت خوان پزشکان گفت: پزشکان و کادر پزشکی مکلف شدند طبق قانون بودجه از سال 98 تا سال جاری دستگاه های کارتخوان خود را تعیین تکلیف کنند و در صورت عدم انجام، سمت های تجهیزات پزشکی مانند سایر دستگاه ها پس از پایان بهمن ماه غیرفعال می شوند.

وی گفت: فعالیت‌های غیرانتفاعی مانند مساجد و حسینیه‌هایی که کمک‌های مردمی و هدایای مردمی را جمع‌آوری می‌کنند، مدارس، امامزاده‌ها و برج‌هایی که از دستگاه pos برای شارژ ماهیانه استفاده می‌کنند نیز باید پرونده مالیاتی تشکیل دهند، اما به آنها فعالیت‌های غیرتجاری می‌گویند. رکورد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *