وزارت امور خارجه ادعای برگزاری نشست 157 وزیر خارجه اتحادیه عرب را رد کرده است.

[ad_1]

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، این اتهامات را به شدت تکذیب کرد و با بیان اینکه ادعاهای مشابه و بی‌اساس درباره وزارت خارجه ایران بیش از یک‌بار مطرح شده است، این اقدام را بی‌ثمر خواند و برخلاف حرکت این کشورها به سمت تعامل و دیپلماسی منطقه‌ای دانست. با جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات مکرر و بی اساس کشورهای مداخله گر که سابقه طولانی در ایجاد تنش و جنگ افروزی به ویژه در یمن و آسیب دیدگان غرب آسیا و شمال آفریقا دارند، مداخله ایران در امور داخلی دیگران است. .

خطیب زاده صدور چنین اظهارات تکراری را مانعی بر سر راه تحکیم روابط ایران با همسایگان برشمرد و بر مواضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در دعوت از همسایگان به گفت وگو و رفع سوء تفاهم ها از مجاری دیپلماتیک تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در جزایر سه گانه ایرانی با رد این بیانیه، تمامی اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دانست و مداخله دیگران در این موضوع را محکوم کرد. حوزه.

خطیب زاده حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته ای و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را از جمله سیاست های راهبردی کشور خواند و ناکارآمدی این اظهارات را در توسعه صنعت صلح انرژی هسته ای کشور برشمرد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

خواندن
طرح نظارت ویژه ایام نوروز و رمضان در حال اجراست

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *