همه موارد قانون طبقه بندی معلمان مورد توجه دولت است / اجرای سند تحول آموزش و پرورش الزامی است

[ad_1]

همه موارد قانون طبقه بندی معلمان مورد توجه دولت است / اجرای سند تحول آموزش و پرورش الزامی است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران قدرتمند بدون آموزش اصولی و ارتقای آموزش قابل تصور نیست، گفت: آنچه در عرصه آموزش هزینه می شود سرمایه گذاری برای تضمین توسعه و پیشرفت آینده کشور است.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در نشست همبستگی با جمعی از فرهنگیان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت، بر لزوم حمایت عملی از فرهنگیان تاکید کرد و گفت: دولت مصمم به اصلاح همه ابعاد قانون است. در رتبه بندی معلمان به منظور توجه به جایگاه فرهنگیان عزیز و در نتیجه گام برداشتن در جهت ارتقای کیفیت آموزش در کشور.
رئیس‌جمهور افزود: متأسفانه از نظر رتبه‌بندی معلمان فقط به حوزه مالی توجه شده است، اما چند جنبه دیگر که می‌تواند جایگاه فرهنگیان را در جامعه ارتقا دهد مغفول مانده است که نوعی ظلم به این قشر فرهیخته است. .
رئیسی اجرای سند تحول آموزش و پرورش را یک ضرورت خواند و گفت: این سند یکی از اسناد بالادستی است و قطعا دولت به عنوان مهمترین سند آن را پیگیری و اجرا خواهد کرد.
رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم نظارت بر وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: پیگیری وضعیت این صندوق یکی از مهم ترین دغدغه های فرهنگیان است و لازم است مسئولان ذی صلاح در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند و انجام دهند. اقداماتی برای رسیدگی به نگرانی های معلمان.”
آیت‌الله رئیسی همچنین با انتقاد از وجود سامانه‌های متعدد و پراکنده در حوزه آموزش و پرورش، بر ضرورت ساماندهی این سامانه‌ها تاکید کرد و از وزیر آموزش و پرورش خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی این حوزه اقدام کند.
رئیس جمهور با قدردانی از زحمات و تلاش های دلسوزانه معلمان کشورمان در دوران کرونا که عرصه آموزش و پرورش را به دانش آموزان نگذاشتند، گفت: معلمان عزیز در دوران کرونا واقعاً وارد میدان شدند و با خلاقیت و ابتکار سعی در تربیت ما داشتند. بچه ها حرفشان را قطع نمی کنند و نمی افتند.
در جای دیگری از سخنان خود، دکتر. رئیسی پرسش های مطرح شده در خصوص استفاده بهینه از فضای مدارس را در جهت ارتقای سطح آموزش دانست و گفت: باید تلاش شود تا از ظرفیت ها و امکانات موجود برای افزایش بهره وری استفاده بهتر و مناسب تری صورت گیرد. .
آیت الله رئیسی در ادامه با تاکید بر اهمیت جذب نیروی انسانی کارآمد، جوان و انقلابی در بدنه آموزش و پرورش و یادآوری جایگاه مهم دانشگاه فرهنگیان در این عرصه، گفت: امروز این دانشگاه باید هم در آموزش و هم در زمینه زیرساخت متعهد و متخصص باشد. و منابع انسانی.” ، تبدیل شود.
رئیس جمهور در خصوص سخنان یکی از حاضران در خصوص تحول شورای عالی آموزش و پرورش گفت: با احترام به همه پیشکسوتان و کسانی که در عرصه آموزش و پرورش تلاش کرده اند، امروز لازم است که شورای آموزش عالی به عنوان اتاقی باشد. اندیشه ایجاد تحول آموزشی در کشور باید نقشه ایجاد کند و با حضور نیروهای تحول آفرین نگاهی نو و خلاق در آن حاکم شود.
رئیسی افزود: نیروهای شایسته و متعهد زیادی در نقاط مختلف کشور وجود دارند که می توانند منشأ تحول در عرصه های مختلف باشند و استفاده از این ظرفیت ضروری است.
رئیس جمهور با اشاره به اظهارنظر یکی از معلمان مبنی بر حقوق و دستمزد عادلانه، گفت: دولت معتقد است که باید در همه زمینه ها عدالت اجرا شود و در استخدام ها عدالت، در استخدام عدالت، ارتقاء و انصاف باید رعایت شود. در پرداخت همزمان دستمزدها در نظر گرفته شده است.
آیت الله رئیسی با تاکید بر ایجاد فضای رقابتی برای جذب افراد به آموزش و پرورش، افزود: برای جذب افراد متعهد به آموزش و پرورش باید زمینه جذب بهترین ها در رقابت عادلانه فراهم شود چرا که این عرصه جایگاهی دارد و لازم است افرادی در آن فعال باشند که دارای دید انسان ساز و تربیتی باشند، همچنان که خداوند بهترین مخلوقات خود را برای تربیت انسان فرستاد.
در این نشست 16 نفر از فرهنگیان و فعالان عرصه آموزش و پرورش کشور در سخنانی به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای تقویت و بهبود آموزش و رفع مشکلات فرهنگیان پرداختند.
افزایش سرانه فضای آموزشی در مناطق محروم، حمایت از معلمان شاغل در مناطق محروم، تقویت معاونت پژوهشی، فرهنگ سازی بازیافت کاغذهای باطله و استفاده از آن در ساخت مدارس، ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی برای معلمان قرآن، ارتقای آموزش قرآن. روش در مدارس، تهیه و تکمیل تجهیزات کارگاهی در هنرستان ها، توجه به تعهدات در حوزه آموزش، مقابله با مافیای کتاب های درسی، رفع مشکلات و چالش های آموزش عشایری، ارتقای کیفیت مدارس دولتی و یکسان سازی مدارس سراسر کشور، پرداخت توجه به سیستم حمل و نقل دانش آموزان استثنایی توجه به تساوی حقوق معلمان، تاکید بر عدالت آموزشی، رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان، استفاده از جهادگران و مدیران انقلابی در عرصه آموزش، خانه تکانی در شورای آموزش عالی، اجرای طرح جامع قانون در مورد جانبازان و تنظیم نظام های موجود در آموزش و پرورش یکی از محورهای مداخله سخنرانان در این نشست بود.

خواندن
اگر آمریکا به حداقل ها راضی نباشد، بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *