نوروز با کنترل کرونا متفاوت است/ نیاز به راه اندازی اردوگاه تقویت شبکه بهداشت و درمان

[ad_1]

وزیر بهداشت در نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام کرد: پس از راه اندازی کمپ جمعیتی، دومین اردویی که در وزارت بهداشت راه اندازی می شود، قرارگاه تقویت شبکه بهداشت و درمان خواهد بود.

به گزارش ایسنادکتر. بهرام عین اللهی در پنجمین نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی دولت سیزدهم که در قالب وبینار برگزار شد، گفت: قرارگاه تقویت شبکه بهداشت و درمان و همچنین اردوی جمعیت باید در دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شود.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقارن آن با سال جدید، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، تلاش شما در یک سال گذشته موجب تسلط بر تاج و تخت شده است. کرونا سلامت و فعالیت های روزمره مردم را مختل کرده بود. تلاش او شور و نشاط مردم را بالا برد و نوروز امسال با دو سال پیش که مردم از قرنطینه بیرون آمدند بسیار متفاوت بود.

وزیر بهداشت گفت: مردم می دانند که وزارت بهداشت نقش مهمی در نشاط و تحرک جامعه و مردم دارد. باید قدردان زحمات اورژانس، مراکز درمانی و بهداشتی و درمانی باشیم که در نوروز 1401 باعث خوشحالی مردم شد.

عین اللهی تصریح کرد: نوروز امسال رشد بسیار خوبی در خدمات درمانی، جراحی ها به ویژه جراحی های انتخابی (غیر اورژانسی) و حضور چشمگیر اورژانس ها در جاده ها داشته ایم. آمار امسال بسیار خوب است و حضور کادر پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بسیار بهتر از سال های گذشته بوده است.

وی یادآور شد: امسال شاهد بودیم که اساتید در اورژانس های بیمارستانی بسیار فعال تر بودند و حضور چشمگیری داشتند و روسای دانشگاه ها برای رسیدگی به امور از سفر خودداری کردند.

خواندن
حجت الاسلام سید محسن شفیعی درگذشت

وی با اشاره به اینکه قدردانی رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود به تیم بهداشت و درمان بهترین پاداش برای کنترل کرونا بود، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولیت ما را افزایش می دهد و باید به گونه ای عمل کنیم که رضایت ایشان از ما باشد. حفظ می شود. .

وی ادامه داد: سال گذشته دولت مردمی در کشور ایجاد شد و وزارت بهداشت باید راه آهن جدید بسازد و رضایت مردم را بیشتر کند. خوشبختانه با واکسیناسیون گسترده امید در دل مردم زنده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور در عرصه روسای دانشگاه ها و مدیران وزارت بهداشت در پشت صحنه و پشت میزها. مشتری برای ما نعمت است و رفع نیاز او عبادت است. به قول امام راحل، اگر کارها به رضای خدا پیش برود، خداوند برکت می دهد.

عین اللهی افزود: فرصت های زیادی نداریم و باید از هر دقیقه و ثانیه استفاده بهینه کنیم. مسئله مهم امروز در کشور و در وزارت بهداشت، مدیریت است. شاید برخی مسائل مالی را مشکل بدانند اما چالش اصلی ما مدیریت است.

وی با تاکید بر اینکه کشور نیازمند مدیران متدین، متخصص و کارآمد است تا بتواند از همه ظرفیت ها و امکانات به نحو احسن استفاده کند، گفت: شاخص اصلی ما رشد علمی کشور است. مقام معظم رهبری بحث علما را مطرح کردند و این لازمه دانشگاه هاست که در توسعه فناوری و دانش موثر عمل کنند.

وزیر بهداشت، خودکفایی را وسیله ای برای خنثی سازی تحریم ها و تهدیدات استکبار دانست و گفت: کشور از اول انقلاب همواره در معرض تهدید بوده است و تا زمانی که ما وابسته هستیم این تهدیدات وجود دارد، پس باید خودمان باشیم. کافی کافی. توجه به علم، دانش بنیان، استفاده از اساتید و تقویت ارتباط علمی بین دانشگاه ها بسیار مهم است.

خواندن
وقفه 3 ماهه در لیگ برتر هندبال بانوان

عین اللهی توجه به موضوع جمعیت را از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: قرارگاه جمعیتی باید به صورت مستمر در دانشگاه ها فعال باشد و گزارش کار ارائه کند.

وزیر بهداشت از متولیان دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست تا کلاس های 100 درصدی را به صورت حضوری برگزار کنند و گفت: دانشگاه ها باید از حالت مجازی خارج شوند و کار به صورت حضوری انجام شود. کنفرانس ها و آموزش ها از این پس باید حضوری باشد و امتیازدهی همایش های حضوری به حداقل برسد.

وزیر بهداشت از ابلاغ طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها باید در راستای اقتصاد مقاومتی به بهره‌وری توجه کنند. مدیریت کیفیت نیاز اساسی امروز ماست. ارائه خدمات هدف اصلی نیست، بلکه خدمات باید با کیفیت و محترمانه برای بیماران و مراجعین باشد.

به گزارش وزارت بهداشت، عین اللهی افزود: در بازدیدهایی که از بیمارستان ها داشته ایم، توجه کافی به موضوع مدیریت کیفیت نداشته ایم. سیستم بیمارستان های دولتی باید به گونه ای باشد که در این بخش نیز همان خدماتی را که در بخش خصوصی دریافت می کنند، دریافت کنند. همانطور که در بخش دولتی شاهد حضور خوب اساتید و دستیاران تخصصی هستیم.

وی ادامه داد: عمده نارضایتی ها به دلیل عدم مدیریت کیفی خدمات تریاژ، پذیرش و احترام به بیماران در بیمارستان ها است. ما یک سیستم هستیم و همه از نگهبان گرفته تا پرستار، پزشک، تکنسین OR و آزمایشگاه باید احساس کنند که از بیماران مراقبت می کنند.

خواندن
چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *