ممنوعیت کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویانی که در روسیه تحصیل می کنند

[ad_1]

دانشجویان دانمارکی و شهروندان واجد شرایط اتحادیه اروپا اگر در روسیه یا بلاروس تحصیل کنند دیگر کمک هزینه دولتی دریافت نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز، پس از حمله روسیه به اوکراین، چندین کشور اروپایی تهاجم روسیه به اوکراین را ممنوع کردند و روابط علمی خود را با این کشور قطع کردند.

به این ترتیب، اکثریت نمایندگان پارلمان دانمارک اخیراً به این تصمیم رای مثبت دادند که دانمارکی هایی که در دو کشور تحصیل می کنند یا در برنامه های مبادله ای هستند باید بودجه تحصیلی خود را تأمین کنند و دیگر نمی توانند از دولت دانمارک کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی دولتی دانمارک که معمولاً به عنوان “SU” شناخته می شود، به همه شهروندان دانمارکی در برنامه های آموزش عالی در دانمارک و خارج از کشور تعلق می گیرد. شهروندان اتحادیه اروپا که در دانشگاه های دانمارک ثبت نام کرده اند نیز در صورت داشتن معیارهای خاصی می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

اما بر اساس این لایحه که اخیراً تصویب شد، قوانین جدید اعطای “SU” به دانشجویان دانمارکی در روسیه و بلاروس را در پاسخ به حمله مسکو به اوکراین ممنوع می کند.

علاوه بر دانمارک، کنفرانس روسای دانشگاه های آلمان در اوایل روز حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و گفت که در همبستگی با اوکراین و دانشگاه های آن ایستاده است.

سازمانی مشابه در فرانسه نیز همبستگی خود را با دانشگاه های اوکراین اعلام کرد. در این بیانیه آمده است که روسای دانشگاه های فرانسه از دانشگاه های اوکراین حمایت می کنند. همچنین باید فرصتی فراهم شود تا تمام انرژی ها برای امنیت دانش آموزان این کشور و فراتر از آن بسیج شود.

خواندن
خرید لیبل خرید لیبل حرارتی خرید لیبل صدفی خرید لیبل چاپی خرید لیبل پشت چسبدار خرید لیبل خام خرید چاپ فلکسو ارومیه

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *