مطالعه قابلیت بکارگیری در سیستم های تبرید تخفیف

قابلیت بکارگیری در سیستم های تبرید
مبدل حرارتی, مبدل حرارتی صفحه ای, مبدل حرارتی دانفوس

گرچه که مشکل خاصی را برای پاکسازی و شستشوی دستگاه ایجاد نمی کند. به دلیل دارا بودن سطح تماس بالا، از آنها برای برنامه های تبرید (سرد سازی) استفاده می کنند. همچنین آنها در برابر خوردگی و رسوب کردن، مقاوم هستند و همچنین می توان آنها را برای انتقال حرارت مناسب طراحی و تولید کرد. مبدل های حرارتی در تاسیسات و موتورخانه ساختمان به منظور انتقال حرارتی بین دو سیال که عموماً آب گرم یا بخار آب با آب سرد است و تامین آب گرم مورد نیاز ساکنین به کار می روند. اما با اینحال پیشنهاد میشود حتماَ و حتماَ به جهت دریافت مشاوره های تخصصی و اطلاع از آخرین قیمت های این دستگاه های تبادل حرارت، با کارشناسان ما در شرکت مهتاب گستر تماس حاصل فرمایید. مبدل حرارتی یکی از تجهیزاتی مکانیکی بسیار پر کاربرد است که توانایی کاهش تلفات گرما را در محیط های مختلف دارد. نیروگاه های تولید برق به سه دسته زغال سنگ، نفت و گاز تقسیم بندی می شوند. با توجه به نحوه کار مبدل حرارتی صفحه ای و بر اساس اینکه واشر بندی هر سیال به طور جداگانه انجام می شود و فضای مابین واشرها که به فضای بیرون یا اتمسفر راه دارد، دو سیال با هم مخلوط نمی شوند.

مبدل حرارتی دانفوس

اندازه نبدل با توجه به کد TEMA با قطر پوسته و طول لولهها بر حسب اینچ مشخص میشود، مبدل با اندازه ۱۹۲ – ۲۳ داری قطر ۲۳ و طول لولهها ۱۹۲ اینچ میباشد. قسمت دایره واری واشر بر روی هر صفحه، مانع ورود سیال به آن صفحه شده و سبب هدایت شدن آن به دهانه­ بعدی می شود. • اگر یک واشر نشتدار وجود داشته باشد که باعث شود یک سیال با سیال دیگر ترکیب شود، بنابراین پیداکردن صفحهی نشتدار اغلب مشکل میباشد. در این مبدل ها معمولا دیوارک هایی نصب می شوند تا با ایجاد تلاطم و ایجاد مؤلفه سرعت عرضی در جریان، ضریب جا به جایی سیال در قسمت پوسته افزایش یابد که به این دیوارکها بافل (Baffle) می گویند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که رادیاتور، چگونه منزل شما را گرم می کند یا اینکه در صنعت برای انتقال حرارت از چه وسیله ای استفاده می کنند. که (حداقل یک) جریان سیال در محدوده جانبی با ابعاد معمولی زیر یک میلی متر است. علاوه بر جلوگیری از فرسایش لولهها با پخش کردن سیال باعث افزایش سطح تماس بین لولهها و سیال شده و میزان انتقال حرارت را نیز افزایش میدهد. بیتن کلوزن نزدیک به سی سال مدیریت شرکت را بر عهده داشت و در نهایت مدیریت کمپانی را به یورگن کلوزن، پسر بزرگتر مادس کلوزن واگذار کرد.

در نتیجه صفحات دچار گرفتگی شده و نیازمند جرم گیری مرتب می شوند. ساختار این مبدل های حرارتی به نحوی است که امکان باز نمودن صفحات جهت بازرسی و نظافت آنها را فراهم می آورد. مساحت سطح در دسترس، بسیار زیاد است و در گوشه های هر صفحه سوراخ هایی وجود دارد که سیالات از طریق آنها می توانند عبور نمایند. این پارامتر، تابعی از تعداد لولههای موجود در مبدل است. بی توجهی به این نکته ممکن است ترکیدن یکی از واشرها و سپس نشتی در سیستم را بدنبال داشته باشد. در نهایت از مبدل های حرارتی هوا به هوا، برای انتقال گرما از طریق جریان هوا یا یک گاز به گاز دیگر استفاده می کنند. این صفحات در چهار لبه دارای حفره می باشند که برای به جریان درآمدن سیال مورد استفاده قرار میگیرند. با توجه به فاصله بسیار کوچک بین صفحات در یک مبدل حرارتی صفحه ای که با هدف افزایش انتقال حرارت اینگونه طراحی شده اند، احتمال گیر کردن ذراتی با ابعاد بزرگتر از 0.5 میلی متر در این فضا زیاد است. قلب این نوع مبدلهای حرارتی حاوی یک بسته صفحه جوش داده شده است که با فشار دادن و برش صفحات گرد و جوشکاری آنها در کنار هم ساخته میشود. ᠎This a rticle was writt᠎en ᠎by GSA Content G᠎enerator DE᠎MO.

مبدل حرارتی صفحه ای

قادر به مقامت در فشار بالا می باشد. رادیاتوری که منزل شما را گرم می کند نوعی مبدل حرارتی است که گرمای حاصل شده از سیال را که در اکثر مواقع آب است به فضای منزل شما منتقل می کند. مبدل های حرارتی پوسته و لوله از مجموعه ای لوله به صورت تجمیع شده، تشکیل شده است که درون آنها سیال در حال جریان است. این مبدل ها، برای انبساط گرمایی و سیال های تمیز مناسب هستند ، زیرا تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن است. برای مثال یک مبدل حرارتی روغن ، حرارت روغن داغ را به آب یا هوا منتقل می کند و یا مبدل حرارتی استخر ، گرمای آب داغ بویلر را به آب استخر منتقل می کند (بدون تماس مستقیم دو سیال با یکدیگر). با توجه به مطالب گفته شده در مورد عوامل سرعت دهنده تبادل حرارت در مبدل ها به این موضوع می پردازیم که چرا باید رسوب زدایی کنیم و رسوب چه تاثیری روی عوامل سرعت دهنده تبادل دارد؟ افزایش سرعت جریان سیال می­ تواند به عبور ذرات و جلوگیری از ته ­نشین شدن آنها کمک کند. از واشرها (گسکت ) و صفحات برای جدا کردن مواد سیال و جلوگیری از مخلوط شدن آنها استفاده میشود. Th is was created  with t he help of GSA Con tent G᠎enerator DEMO.

یک لوله جریان سیال گرم و یک لوله جریان سیال سرد به صورت یکی در میان به صفحات متصل می شود، طوری که یکی در میان در فضای خالی بین صفحات، سیال سرد و گرم جاری می شود. حداقل یک بار در سال مبدل های حرارتی را بازرسی کنید و در صورت کثیف بودن آن ها را تمیز کنید. در طول مراحل مختلف تولید رب، فرآیند های زیادی تولید حرارت می نمایند. با توجه به اینکه فاصله­ ی کمی بین صفحات وجود دارد و مقدار سیال به کار رفته در مبدل کمتر است، سریع­تر نسبت به تغییرات شرایط کارکرد پاسخ می دهد و در نتیجه کنترل آن راحت­تر و سریع­تر انجام پذیر است. هر کدام از این مواد ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشد به عنوان مثال برای مواردی که درجه حرارت بالا مورد نیاز است (حرارت بالای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد یا ۲۰۰۰ درجه فارنهایت) از مبدل حرارتی با جنس سرامیک استفاده می شود. مبدل حرارتی صفحه ای این قابلیت را دارد که در هنگام کار به نحوی اختلاف دمای بین ورودی یک سیال و خروجی سیال دیگر را در حد کمتر از ۱ درجه سانتی گراد نگه دارد. C᠎ontent was cre​ated  wi th t᠎he help ​of G᠎SA C᠎on te​nt Gener᠎ator  DEMO.

خواندن
برهانی: امیدوارم در انتقال دستگیره ها سنگ اندازی نشود

اما آنچه ما را بر آن می دارد که از مبدل های حرارتی صفحه ای استفاده کنیم مزایا و قابلیت های عملکردی مبدل های حرارتی صفحه ای در صنایع مختلف است. نگهداری آسان و در صورت خرابی ، تعمیر سهل دارد . هزینه نگهداری و تعمیرات این دستگاه هم به دلیل راندمان بالای آن کمتر از نمونه های مشابه خواهد بود. در جایی که نیاز به تعویض لوله ها یا تمیزکاری لوله ها می باشد ، این نوع مبدلها به راحتی و با باز کردن چند پیچ این امکان را به کاربر می دهد تا با تعمیرات و نگهداری آسان آن بصورت دوره ای ، راندمان انتقال حرارت آن را حفظ نماید. میتوان گفت که ساختمان مبدلها شامل تعدادی لوله واست که در داخل یک استوانه قرار میگیرند، و دو سیال مورد نطر که یکی سرد و دیگری گرم است، بدون اینکه بطور مستقیم با یکدیگربرخورد کنند از طریق دیواره فلزی لولهها با یکدیگر تبادل حرارت خواهند کرد. طرز کار مبدل حرارتی صفحه ای موتورخانه به این صورت است، که سیال گرم و سرد در جهات مخالف هم به شبکه­­ مجاری مبدل وارد می­ شوند. در صورت وجود اختلاف دمایی بالا بین سیالات، ساختار مبدل حرارتی پوسته و لوله با تیوب شیت ثابت تحت تاثیر قرار میگیرد.

طراحی و ساخت مبدل ها با نرم افزار های مهندسی مربوطه آنالیز، طراحی و تست میگردد. جالب است بدانید که مبدل های پوسته و لوله مسی در هر سایزی که سفارش داده شود، قابل ساخت هستند. مبدل های حرارتی میکرو، مبدل های حرارتی در مقیاس کوچک یا مبدل های حرارتی هستند. علاوه بر گرم شدن یا خنک کردن مایعات در یک فاز، می توان از مبدل های حرارتی برای گرم کردن مایع به بخار ( یا آب جوش ) و یا به عنوان کندانسر برای سرد کردن بخار و کندانس به مایع استفاه می شود. باریک بودن مجاری مبدل حرارتی صفحه ای باعث در تماس بودن عمده­ ی حجم سیال با صفحات می شود. مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو یکپارچه دارای حداقل افت فشار 9 کیلوپاسکال معادل 0.1 بار در طرف سرد و حداکثر افت فشار 52 کیلوپاسکال معادل 0.5 بار در سمت گرم می باشد.که البته میزان افت فشار با میزان دبی رابطه مستقیم دارد.

توصیه می شود که از تغییرات فشار از حدود ۷ کیلو پاسکال بر دقیقه فراتر نرود. توصیه می شود که جهت احتیاط و برای جلوگیری از تماس آب گرم و یا خورنده با جداره ها، از یک صفحه­ ی پوششی استفاده به عمل آید. این مهم را باید در نظر داشت که استفاده از مبدل های حرارتی صفحه ای برای گرمایش استخر توصیه نمیشود. مبدل حرارتی به عنوان یکی از اجزای تاسیسات گرمایشی و موتورخانه ساختمان، به صورت پیوسته آب گرم مصرفی ساختمان را تامین می کند، که در مقاله نحوه نصب مبدل حرارتی جزئیات و نکات نصب و راه اندازی این وسیله عنوان شده است. برای آشنایی با بهترین مبدل برای گرمایش از کف و ویژگی های آن بر روی لینک مقاله بزنید. در این مقاله نحوه عملکرد مبدل صفحه ای را در سیستمهای سرمایشی و سیستمهای گرمایشی مانند تأمین آب گرم برای مصارف مختلف بیان کردیم. اوپراتور و کویل های گرمایشی و سرمایشی و در صنعت HVAC به کار برده می شود.

این مبدل از یک چرخ بزرگ با یک سری رشته تشکیل شده است که در اطراف مایعات می چرخد و برای جذب یا انتقال گرما به کار برده می شود. زیرا همانطور که عنوان شد، سیال گرم به عنوان منبع گرمایشی مبدلهای گرم بکار می رود و با انتقال دادن گرمای خود به سیال دیگر، موجب گرم شدن آن سایل میگردد. که در آن گرما باید به صورت موثر؛ از یک فرآیند در حال جریان به فرآیند دیگر، حذف، اضافه یا منتقل شود. نمونه­ مسیر جریان در مبدل حرارتی صفحه ای در شکل زیر مشاهده می شود. در زیر ساختمان یک مبدل حرارتی ساده که از نوع سرثابت است نشان داده شده است. در مبدل های U-TYPE همواره سیال گرم شونده در لوله و سیال گرم کننده در پوسته قرار می گیرد. نکته ای که به آن باید توجه کرد این است که همه مبدل های حرارتی از نوع مایع به مایع نیستند و میتوان از رسانا های دیگر برای انتقال حرارت استفاده کرد. هدر پشتی به عنوان مجرایی برای خروج سیال از مبدل گرمایی محسوب میشود.

گاهی اوقات به این پوششهای متحرک و ثابت، صفحهی فریم ثابت و صفحهی فشار متحرک گفته میشود. پس از جوشکاری فضای محصور با نیروی کافی تحت فشار قرار می گیرد تا فلز نازک را در اطراف جوش بیرون بیاورد، مشروط بر اینکه فضای کافی برای جریان یافتن سیالات حرارتی و هم چنین ساخت ظاهری حرارتی صفحه بالشی از فلز ساخته می شود. پس از درک اینکه مبدل حرارتی چیست و چگونه کار می کند نوبت به معرفی کاربرد آن در تولید رب گوجه فرنگی می رسد. در طی فرایند غلیظ سازی رب، اگر از حرارت مستقیم استفاده شود، محصول نهایی دچار سوختگی خواهد شد که این کار باعث افت کیفیت و شکل ظاهری مطلوب رب گوجه فرنگی خواهد شد. در این جا باید به این نکته اشاره کرد که برای انتقال مطلوب گرما، باید در انتخاب قطر و ضخامت لوله ها دقت کرد. از جمله کاربردهای این مواد میتوان به استفاده در استخر یا دوش حمام اشاره کرد. برای تولید کاغذ اگر از مبدل های حرارتی استفاده نشود، مصرف انرژی بسیار بالا خواهد بود و در نتیجه از نظر اقتصادی تولید به این روش مقرون به صرفه نخواهد بود.

برای اطلاعات فنی بیشتر در مورد مبدل حرارتی APV Paramine به اینجا مراجعه کنید. مبدلهای پوسته-لوله پُرکاربردترین و متنوعترین نوع تجهیزات انتقال حرارت غیر آتش خوار در صنایع مختلف هستند. به عنوان مثال در مبدلهای گاز / مایع، در طرف گاز از پرههای بلند استفاده میشود و یا در مبدلهای گاز / گاز، به علت کم بودن ضریب انتقال حرارت، در هر دو طرف به وسیله پرهها سطح انتقال حرارت را افزایش میدهند. این در حالیست که بخش دیگر واشر سیال را به طرف صفحه هدایت می کند. در مبدل های حرارتی احیا کننده، سیال در هر دو طرف مبدل جریان می یابد که مبدل استفاده شده می تواند از نوع پوسته و لوله و یا از نوع صفحه ای باشد. اما اگر سیال خورنده در پوسته قرار بگیرد آنگاه هم برای پوسته و هم برای لوله بایستی از موادی که در مقابل خوردگی مقاوم هستند استفاده شود. به عبارت دیگر، شرکت سازنده یک طول مشخص را برای مجموعه­ ی صفحات با توجه به محصول و تعداد صفحات مشخص می کند که میزان سفت بستن سیستم باید با توجه به آن صورت گیرد. سرچ اینترنت کردم و با مجموعه شما آشنا شدم سرویسکاری که فرستادین خیلی خوب و با تجربه بود ما به چند نفر گفته بودیم اومدن ولی نتونستن مشکل مارو حل کنن ولی ایشون باتجربه بودن و مشکل مارو حل کردن.

خواندن
ما به دنبال دستور العمل هایی برای تجویز آفت کش ها به کشاورزان هستیم

این طرح ها شامل جریان متقاطع و غیر هم سو می باشد که با پیکربندی های پره ای مختلف مانند پره های مستقیم و انحرافی می باشد. معمول ترین محوطه این کانال ها، کانال هایی با قطر هیدرولیکی کمتر از یک میلی متر هستند. از این مدل از مبدل های حرارتی در کوره ها بیشتر استفاده می گردد. مبدل ها از منبع گرمایش که در موتورخانه استخر وجود دارد تغذیه می کند. شرکت دانفوس (danfoss) یکی از کمپانی های بزرگ دنیا به شمار می رود که در زمینۀ تولید محصولات برودتی، انواع کمپرسور ها، دستگاه های تهویه مطبوع، انواع یخچال های خنک کننده و سردخانه ها فعالیت دارد. از آنجایی که در این مبدل حرارتی، سیال بسیار داغ می شود، می توان از سیال خروجی برای گرم کردن سیال ورودی استفاده کرد. اما راهکار مناسب برای جلوگیری از این اتفاق چیست؟ در مبدل های حرارتی آدیاباتیک (بی در رو) از یک سیال میانی برای ذخیره گرما استفاده می شود که این مایع در نهایت به قسمت مخالف مبدل جابجا مبدل حرارتی قیمت می شود. از این رو بهینه سازی دو تابع هدف به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است. این مبدل حرارتی در اکثر سری ها از رده بندی مصرف انرژی متوسط رو به بالا برخوردار است.

برای تولید شکر نیاز به صرف هزینه زیادی می باشد.

1. 1- مبدل صفحه ای واشری از تعدادی صفحات استنلس استیل شیاردار تشکیل شده است که در فریم ها توسط واشر به هم متصل می شوند. بنابراین در فاصله بین هر ۲ صفحه یک واشر ویژه قرار می گیرد که نقش آب بندی ۲ صفحه و به وجود آوردن کانالی به منظور عبور سیال ها را خواهد داشت. بنابراین در اکثر مواقع مبدل از حداکثر ظرفیت خود بهره نبرده و بخشی از این ظرفیت خالی می ماند. به همین ترتیب از این مبدل حرارتی برای سرد کردن موتور هواپیما، اپتیک، اشعه ایکس، لیزر، منبع تغذیه، تجهیزات نظامی و بسیاری از تجهیزات دیگر که نیاز فراتر از تهویه توسط هوا دارند، استفاده می کنند. برای تولید شکر نیاز به صرف هزینه زیادی می باشد. به منظور حداقل رساندن مصرف انرژی و هزینه های عملیاتی و از طرفی برای بالا بردن کیفیت محصول نهایی، از مبدل حرارتی صفحه ای و اواپراتور کمک می گیرند.

نازک ساختن هر محفظه اطمینان حاصل می کند که اکثر حجم مایع با صفحه تماس گرفته و مجدداً به تبادل کمک می کند. عملکرد این مبدل حرارتی بدین گونه است که از دو جهت مخالف سیال سرد و گرم وارد مبدل شده و سپس به صورت یکی در میان بین صفحات فلزی جریان مییابند و با یکدیگر به تبادل گرما میپردازند. واشرهای پلیمری این صفحات را از هم جدا می کنند و مجموعه صفحات در داخل یک قاب فولادی قرار می گیرند. آب گوجه های ذخیره شده در قسمت مخزن آب گوجه به این بخش منتقل می شود تا طی یک عملیات حرارتی، آب آن تبخیر شده و محصولی غلیظ و با بریکس بالا حاصل شود. با توجه به متغیرهای زیادی که در این باره درگیر می شوند، انتخاب حرارتی بهینه چالش برانگیز است. صفحات موجدار به هم لحیم شده چنان جریان متلاطمی را ایجاد می کنند که رسوب گذاری در داخل مبدل به شکل چشم گیری کاهش پیدا می کند. از آنجا که صفحه ها بر روی هم لحیم می شوند، احتمال باز کردن صفحات و پاکسازی داخل آن ها وجود ندارد. مبدل های حرارتی پوسته لوله U-TYPE دوپاس با کویل مسی شرکت پاکمن ساخته شده بر اساس استاندارد ASME VIII DIV.1 & THEMA CLASS C جهت انتقال حرارت بین دو سیال (بخار به آب و یا آب به آب) مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از مبدل های حرارتی به جای منابع آب گرم دو جداره یا کویل دار با نظرات مختلفی همراه است. حرارتی صفحه بالشی معمولا در صنعت لبنیاتی برای خنک کردن شیر در تانک های بزرگ از جنس فولاد ضدزنگ بزرگ استفاده می شود. در مدل های تک مسیره هر چهار نازل ورودی و خروجی دو سیال در یک قاب ثابت قرار گرفته و می توان مجموعه را بدون دست زدن به لوله کشی ها از پشت مبدل باز کرد. رطوبت، گرم شدن آب صنعتی، خنک کننده آب و ماشین های خنک کننده استفاده می شود. مبدل های حرارتی میکروکانال به طور گسترده در صنعت خودر به عنوان رادیاتور های ماشین به عنوان کندانسر. دامنه وسیعی از صمغ ها به طور گسترده در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. آب گرمکن جهت حرارت دادن به خوراک ورودی در برج تقطیر به کار برده می شود. این مبدل معمولا برای سرد کردن گازها و هم چنین حذف ناخالصی ها و در نتیجه حل دو مشکل به کار برده می شود. حرارت دادن غیرمستقیم به مواد شیمیایی و سیالات در صنایع مختلف باعث شده است تا استفاده از مبدل های پوسته و لوله به شدت مورد توجه قرار گیرند.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. در این نوع از مبدل ها، سیالی که در درون لوله ها در حال جریان است بدون آنکه با سیال دیگر در ارتباط باشد، مبادله گرمایی را انجام می دهد. به این طریق می توان دمای سیال را در یک مقدارِ مشخصِ تقریبا ثابت نگه داشت. 8. قیمت هر مبدل حرارتی صفحه ای بر اساس دمای کارکرد متفاوت می باشد. معمولا در چینشهای چندتایی، مبدلهای حرارتی لولهای به صورت عمودی بر روی یکدیگر نصب میشوند و کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند که از جمله میتوان به کاربرد آنها در سیستمهای تهویه مطبوع صنعتی به عنوان بویلر، کندانسور یا اواپراتور اشاره کرد. گذشته از دسته بندی مبدل های حرارتی بر اساس جریان سیال، انواع مختلف دیگری وجود دارد که بر اساس ترکیب آنها طبقه بندی می شوند. تقسیمبندی مبدلهای حرارتی بر اساس آرایش جریان، ساخت (روش، المانهای مورد استفاده، جنس مواد سازنده) و مکانیزم انتقال حرارت انجام میگیرد. امروزه با توجه به فنآوری روز و مزایای مبدلهای صفحهای به نوع مبدل لولهای در طراحیهای اخیر در فرآیندهای مختلف نوع مبدلهای صفحهای بیشتر مورد توجه قرار گرفته و حتی در موارد بسیاری نیز مبدلهای لولهای موجود با مبدلهای صفحهای جایگزین گردیده و در کوتاهمدت با راندمان بالای این نوع مبدلها که با صرفهجویی در مصرف انرژیهای سوختی و حرارتی و افزایش کیفیت کالای تولیدی همراه میباشد، هزینههای مصرفی تأمین و تحت پوشش قرار میگیرد، لذا در این مبحث کوتاه به شرح این نوع مبدلها خواهیم پرداخت.

خواندن
آب و هوای شهرهای مرزی کرمانشاه در وضعیت «بحرانی».

این نوع مبدل برای گرم کردن و یا خنک کردن محصولات با غلظت بالا، فرآیندهای کریستالیزاسیون، تبخیر ، برنامه های کربردی پر از حرارت استفاده می شود. این نوع خنک کننده به طور کلی برای سیالات با فرآیند سرد استفاده می شود. در اواپراتورها از سیال آب، مخلوط آب با اتیلن گلیکول و مخلوط آب با پروپیلن گلیکون می توان از مبدل حرارتی صفحه ای جوشی دانفوس استفاده کرد. محلول آب و اتیلن گلیکول که به ضد یخ نیز معروف است، گرما را از موتور به رادیاتور منتقل می کند و سپس این حرارت به هوای بیرون منتقل می شود. مبدل های حرارتی صفحه ای شامل ورق های نازکی که اغلب از جنس استنلس استیل است، می باشد. شایان افزود که در ترمودینامیک به معرفی مفهوم یک مبدل حرارتی ایده آل است، این است که از واحد طول بی نهایت، که در آن ماده سردکننده در ضد کار، و بین اختلاف درجه حرارت به طور کامل باعث شده است. در صورت عدم بهره برداری از مبدل حرارتی یعنی اگر مبدل حرارتی در حال کار نباشد و یا قرارگیری آن در معرض دماهای زیر صفر، چنانچه درون سیستم آب وجود دارد، باید مبدل را به طور کامل خشک کرد.

این نکته مخصوصاً در شرایطی که مخازن باز به کار می رود و امکان بیشتری از وجود ذرات بزرگ­تر هست، اهمیت افزون تری می یابد. محاسبات دستی امکان پذیر است اما تکرار چندباره آن معمولا نیاز است. در پکیج های تک مبدل یا بی ترمیک تنها یک عدد مبدل در ساختمان پکیج به کار رفته است که همانند مبدل دوبل عمل می کند، به عبارتی دیگر همان تک مبدل برای گرم کردن آب مصرفی و همچنین گرم کردن آب مورد نیاز در سیستم گرمایش ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. مبدلهای حرارتی در صنایع زیادی همانند فرآیند، نیروگاه، تهویه مطبوع، تبرید، برودت، بازیافت حرارت و صنایع ساخت و تولید دارند. 5 – خطر نشت : در بیشتر مبدل های حرارتی احتمال نشت سیال لوله ها از سیال پوسته کمتر است. یکی از مهمترین ویژگی های این گروه تاسیساتی در ارائه خدمات همراه با گارانتی است. ساختار یک مبدل حرارتی لوله ای، در ساده ترین شکل خود شامل دو لوله با قطر متفاوت می باشد که لوله کوچکتر به صورت هم مرکز درون لوله دیگر قرار می گیرد.

این امر می تواند در افزایش راندمان مبدل موثر باشد. به عبارت دیگر یکی از این دو سیال در لولهها (Tube Side Fluid) و دیگری در اطراف لولهها و در درون پوسته (Shell Side Fluid) جریان خواهد داشت. مبدل های حرارتی انواع مختلفی دارند از جمله Shell and Tube (پوسته و لوله) یا مبدل های صفحه ای و اقسام دیگر. مبدل حرارتی پوسته لوله (shell and tube) که به نامهای مبدل حرارتی لوله ای و مبدل آب گرم موتورخانه نیز معروف است یکی از رایج ترین و کاربردی ترین روش های گرم و سرد کردن غیر مستقیم سیالات مختلف می باشد که بیشتر در محیط های صنعتی و پالایشگاه ها و سیستم های حرارت مرکزی مورد استفاده قرار میگیرد. مقرون به صرفه بودن و ساخت و طراحی ساده آن در زمان کم از مهم ترین ویژگی های آنها می باشد و در گروه مبدل های پالس یک قرار میگیرند. یکی دیگر از عوامل برتری این مبدلها تعمیرات آسان آنها می باشد که در صنایع بسیار مهم می باشد. رسوب پذیری یا رسوب گیری در مبدل حرارتی زمانی مورد بحث قرار می گیرد که سیال عبوری از مبدل دارای سختی باشد. Th​is a​rt᠎icle was  do​ne by G᠎SA​ C ontent Gen erator᠎ Demoversi on!

جرم زدایی : سیال عبوری از روی رسوب ها احتمالا به وسیله ی سایش یا پوسته پوسته شدن یا حل شدن مقداری از جرم را می زداید . دستیابی به یک طعم مطلوب، افزایش زمان ماندگاری، استریل کردن تجاری و غیره، به یک زمان بندی مشخص و کنترل دقیق نیازمند است که تمام این کار ها را می توان توسط مبدل حرارتی انجام داد. صفحه بالشی اجازه می دهد که تقریبا تمام سطح مخزن تانک خنک شود. بدون شکاف بین لوله هایی که به قسمت خارجی تانک جوش داده شده است. صفحه بالشی ساخته شده در استفاده از یک ورق نازک از نقطه فلز جوش داده شده به سطح ورق ضخیم تر از فلز است. اما درجه اهمیت آن در صنعت کاغذ، بسیار ملموس تر می باشد. اما با توجه به ضریب انتقال حرارت سیال درون یا بیرون لوله در هر سمت که این ضریب کم تر باشد، می توان از لوله های پره دار از داخل یا پره دار از خارج استفاده نمود که به طبع هزینه ساخت آن بالاتر است. اینو نوع مبدل یک پوسته استوانه ای شکل با جنس فولادی یا استیل که در درون پوسته استوانه لوله های مسی یا آلومینیومی یا استیل توسط فلنج به استوانه جوش زده میشود .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *